(Patria) - Dan nakon što je na osnovu kratkoročne odlluke Christiana Schmidta imenovana nova Vlada FBiH ozbiljne analize pravnika i učesnika političkih procesa u BiH otkrivaju nove laži visokog predstavnika.
Jer, pokazat će se da je i tvrdnja da je 2. oktobra deblokirao proces uspostave vlasti laž, argument za tu tvrdnju su novi nameti. I ovu novu odluku pravda riječima da je deblokirao procese, ali osim oktorisane Vlade teško da su procesi deblokirani.
Zastupnik u Predstavničkom domu PSBiH Jasmin Emrić analizirao je provođenje Amandmana CXXXI na ustav Federacije Bosne i Hercegovine kojeg je svojom odlukom donio visoki predstavnik Christijan Schmidt 27. aprila 2023. pa mu se nakon prvog čitanja, kako kaže, čini da nije sve uređeno kako ne bi bilo blokada, ukoliko bi Amandman, za godinu dana, stupio na snagu.
"Ovim Amandmanom CXXXI na Ustav Federacije Bosne i Hercegovine određena je mogućnost imenovanja i potvrđivanja Vlade Federacije Bosne i Hercegovine u četiri ciklusa/pokušaja ili iteracije.
- Prvi ciklus imenovanja Vlade Federacije BiH određen je stavovima 1) i 2) po kojima predsjednik Federacije BiH određuje mandatara za sastav Vlade FBiH, te imenuje Vladu Federacije BiH uz saglasnost oba potpredsjednika, u roku od 30 dana od dana imenovanja predsjednika i potpredsjednika Federacije BiH, a Vladu potvrđuje Predstavnički dom većinom glasova.
- Ukoliko predsjednik FBiH ne dobije saglasnost jednog od potpredsjednika za imenovanje Vlade FBiH u prvom ciklusu, stavom 3) ovog Amandmana određuje se drugi ciklus gdje se određuje novi rok od 30 dana u kojem Predsjednik FBiH ponavlja postupak u skladu s stavovima 1) i 2) s mogućnošću određivanja novog mandatara za sastav Vlade FBiH.
- Ukoliko predsjednik FBiH u drugoj iteraciji ne dobije saglasnost oba potpredsjednika za imenovanje Vlade Federacije BiH, stavom 4) ovog Amandmana određen je treći ciklus na način da predsjednik Federacije uz saglasnost jednog od potpredsjednika prijedlog o imenovanju Vlade FBiH prosljeđuje Parlamentu Federacije BiH.
"Međutim, nije određen nastavak tog postupka ukoliko predsjednik FBiH nema saglasnost ni jednog potpredsjednika, što znači da predsjednik Federacije BiH ne može proslijediti prijedlog sastava Vlade FBiH parlamentu Federacije na izbor i potvrđivanje čime se može blokirati daljnji postupak imenovanje Vlade FBiH", ističe Emrić.
Na dalje se kaže - ukoliko predsjednik FBiH ima saglasnost jednog od potpredsjednika stavom 4) ovog Amandmana određeno je da prijedlog sastava Vlade FBiH prosljeđuje Parlamentu Federacije. Ovako predložena Vlada smatra se izabranom ukoliko bude potvrđena većinom glasova u Predstavničkom domu, a zatim većinom glasova u Domu naroda, pod uvjetom da glasovi protiv ne uključuju tri petine ili više delegata u jednom ili više klubova konstitutivnih naroda.
"Međutim, u stavu 4) ovog Amandmana nije određen rok u kojem predsjednik Federacije BiH uz saglasnost jednog potpredsjednika proslijeđuje prijedlog Parlamentu na potvrđivanje i izbor, čime je ostavljena mogućnost odugovlačenja ili blokade daljnjeg postupka. Ukoliko je 14 delegata u jednom od klubova konstitutivnih naroda protiv imenovanja Vlade Federacije BiH onda se ista ne može izabrati ni u ovom trećem ciklusu.
Stavom 6) ovog Amandmana određuje se četvrti ciklus gdje predsjednik Federacije uz saglasnost potpredsjednika (misli se na množinu tj. oba potpredsjednika) ponavlja postupak u skladu sa stavom 2). Međutim, ukoliko predsjednik Federacije nema saglasnost oba potpredsjednika ne može se ponoviti postupak, odnosno i u tom slučaju postoji mogućnost blokade daljnjeg postupka.
Također, ukoliko bi predsjednik Federacije imao saglasnost oba potpredsjednika za ponavljanje postupka u skladu sa stavom 2) ovog Amandmana, a kako to predviđa stav 6), ni u tom slučaju nije određeno kada počinje teći rok od 30 dana u kojem predsjednik Federacije uz saglasnost oba potpredsjednika imenuje Vladu FBiH, čime se ponovo može doći u blokadu postupka daljnjeg imenovanja Vlade FBiH.
Dakle, ako se ne bi imenovala Vlada FBiH ni u ovom četvrtom ciklusu koji je određen stavom 6) ovog Amandmana određeno je raspuštanje Parlamenta Federacije i kantonalnih skupština, te provođenje prijevremenih izbora za Predstavnički dom FBiH i kantonalne skupštine. Da bi se došlo do prijevremenih izbora potrebna je saglasnost predsjednika i oba potpredsjednika FBiH, a ukoliko ta saglasnost ne postoji ne može se nastaviti daljnji postupak jer je tako proizlazi iz stava 6) ovog Amandmana!?
Uočavajući mogućnost navedenih situacija zaključujem da ovim Amandmanom nisu riješene sve moguće blokade u postupku imenovanja Vlade Federacije. Ali, ipak imamo godinu dana da se dogovorimo", kaže Emrić.