(Patria) - Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH - Kantonalni odbor Kantona Sarajevo oglasio se saopćenjem u kojem izražavaju zabrinutost zbog stanja u obrazovanju, te sistemu zaštite prosvjetnih radnika.
"Nakon ovosedmične tragične pucnjave u beogradskoj osnovnoj školi upalili su se alarmi u svim zemljama regiona, ali očigledno nedovoljno i u Kantonu Sarajevo. Pitanje je dana kada će se beogradski scenarij prenijeti i nešto slično desiti u Sarajevu jer je očigledno da dovoljno jak odbrambeni mehanizam, ne samo u obrazovanju već općenito u društvu, nemamo, da bi sve pošasti modernog doba mogli prevenirati i spriječiti da se dese.
Naše škole nemaju nikakva rješenja, a sistem ne pruža nikakvu zaštitu prosvjetnim radnicima. Javnost ne zna da se gotovo svakodnevno dešavaju verbalni napadi i maltretiranja, nasilje i prijetnje koje se upućuju radnicima u školama u Sarajevu. Radnici iz straha šute, direktori zbog fotelja ne govore javno, a Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo sve zna i naravno, po običaju, ne poduzima adekvatne aktivnosti iz svoje nadležnosti, narodski rečeno ne rade svoj posao i škole su prepuštene same sebi. Osobe, najčešće roditelji učenika, koji prave probleme u školama po običaju ne budu udaljene iz škola i ne bude im trajno zabranjen pristup niti budu kažnjene. A to sve gledaju djeca u školama i onda je za očekivati beogradski, američki ili neki drugi scenarij tu oko nas, u našoj blizini. Jer djeca su zapravo samo djeca i kopiraju ono što rade odrasli.
Zbog inertnosti Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo prosvjetni radnici se osjećaju izrazito nesigurno što nam daje za pravo da i ovaj put tražimo da prosvjetni radnici dobiju status službenog lica.
Odgoj je odavno postao misaona imenica u školama jer učitelji i nastavnici svoju energiju, po nalogu Ministarstva na čijem je čelu ministrica kojoj je moral fluidna kategorija i Instituta u koji se zapošljavalo telefonom, troše na instant i kvazireforme, postajući pisari, sve manje učitelji, a nekada su prije svega bili odgajatelji i pedagozi pa tek onda radnici u obrazovanju.
Naše probleme u školama neće iskorijeniti ishodi učenja i formativno ocjenjivanje, javne nabavke i tenderi za detektore metala, zapošljavanje socijalnih radnika i psihologa u izbornim godinama, angažman naoružanih zaštitarskih službi, traženje najboljeg sistema ocjenjivanja itd. dok nam je obrazovni sistem takav da imamo školu zbog ocjena, a ne zbog znanja.
Interdisciplinarni pristup svih aktera u obrazovanju prilikom kreiranja zakonskih rješenja i zajedničko djelovanje u praksi, posebno protiv onih koji se ne ponašaju u skladu sa zakonom, kao i usmjeravanje energije u školi i u porodici prvenstveno prema odgoju pa tek onda prema obrazovanju, jedini je put za poboljšanje stanja u obrazovanju i vraćanje povjerenja prosvjetnih radnika u sistem i općenito poboljšanje stanja u društvu.
Loš odgoj kod kuće i teška društvena, politička, socijalna i ekonomska realnost u zemlji generiraju i proizvode probleme na ulici i u školi. A šta uopće očekivati od Ministarstva za odgoj i obrazovanje i Vlade Kantona Sarajevo kada nisu u stanju da riješe probleme i spriječe strahovladu jednog čovjeka, opće nezakonje, blokade i anarhiju koja se zbog jedne obične direktorske fotelje dešava u Javnoj ustanovi Osnovna škola "Aneks" Sarajevo?!
Nihad Uk, odluke Vaše Vlade se ne provode, šutite, ne odgovarate na dopise, ništa ne poduzimate i samo se okolo kao maneken fotografišete i zato sjedite (1)! Naida Hota-Muminović, Vi ste očigledno nepopravljivi i teško da će u Vašem slučaju pomoći bilo koji mobilni stručni tim, a umjesto da radite svoj posao i da oko sebe okupljate sve zainteresirane strane u sistemu kako bi svi zajedno i timski popravljali stanje, podrivate one koji Vam mogu najviše pomoći i istovremeno ne radite svoj posao, zato i Vi sjedite (1)!
Sve dok nam riba smrdi od glave i sve dok ta glava ne shvati šta je njen posao i dok ne počne da radi svoj posao, bit će nam kako jeste, a vjerovatno i gore", navodi se u saopćenju Sindikata na čijem je čelu Saudin Sivro.