Članak

Šta sve zanima bh. građane: Može li musliman biti fotograf ili raditi na proizvodnji sokova

Na stranici Rijaseta Islamske zajednice u BiH u rubrici "Pitanja i odgovori" gdje sve nedoumice svojim pojašnjenjima otklanja prof. dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin i predsjednika Vijeće za fetve nal

Na stranici Rijaseta Islamske zajednice u BiH u rubrici "Pitanja i odgovori" gdje sve nedoumice svojim pojašnjenjima otklanja prof. dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin i predsjednika Vijeće za fetve nalazi se niz interesantnih stajališta u vezi različitih poslova, piše novinska agencija Patria.

Tako je postavljeno pitanje žene koja je dobila mogućnost zapošljavanja na proizvodnji soka u fabrici koja pored sokova i vode proizvodi i alkohol.

- Pošto sam bila isključiva u neprihvatanju rada na proizvodnji alkohola, dobila sam garanciju da ću raditi isključivo na proizvodnji soka i da neću imati kontakta sa alkoholom.
Da li bi mi rad i zarada u tim okolnostima bila halal, s obzirom na to da ta kompanija većinu profita ostvaruje prometom alkohola? – upitala je.

Prof. dr. Ljevaković bio je krajnje jasan te je pojasnio da “rad na proizvodnji soka je dopušten, pa time i zarada koja se stiče tim poslom je halal”.

- Onaj ko radi haram poslove odgovoran je za svoj dio posla – istakao je Ljevaković.

Krajnje interesantno je i pitanje osobe koja je željela saznati kakav je propis u vezi digitalne fotografije u Islamu.

Da li je dozvoljeno biti fotograf, slikajući halal stvari (npr. prirodu, poslovne ljude, sport, građevine itd.), i prodavajući te slike microstock agencijama gdje ih poslije kupuju razne medijske kuće, novine, firme, banke itd – postavljeno je pitanje.

Budući da je fotografisanje u islamu načelno dozvoljeno, nema zapreke da se musliman bavi fotografskim zanimanjem, precizirao je Ljevaković.

- Ne treba slikati ono što je u islamu zabranjeno (golotinja, pijanke, terevenke, pornografske sadržaje i sl.) – pojasnio je Ljevaković.

#BiH