Za dionicu autoputa kroz BiH, Počitelj-Zvirovići od Evropske invsticijske banke u 2015. godini obezbijeđeno je 100 miliona eura. Proveden je tender za nabavku radova i nadzor, piše novinska agencija Patria.
Garancije za ponudu ističu 20. aprila ove godine. Međutim, Općina Čapljina na čelu sa načelnikom Smiljanom Vidićem (HDZ BiH) više od godinu i po dana ne želi izvršiti katastarsko označavanje parcela, niti provesti proces eksproprijacije.
Normalan rok za provođenje ovih aktivnosti, kao što je bilo u drugim općinama Zenica, Kiseljak, Ljubuški... je 3 mjeseca.
Zbog čega je obustavljen cijeli postupak? Kada je postalo poznato da je najjeftiniju ponudu dao konzorcij Hering iz Širokog Brijega i Viadukt Zagreb, krenule su opstrukcije općinskog načelnika.
Ove opstrukcije već su viđene u slučaju gradnje mosta Svilaj, na rijeci Savi.
Tada je zbog neblagovremenog uvođenja u posjed od strane Ministarstva prometa i komunikacija BiH ( tada je ministar bio Rudo Vidović), hrvatska ispostava austrijskog Strabaga dobila je odštetu veću od 5 miliona KM, a zatezne kamate su bile veće od 3 miliona KM.
U konkretnom slučaju, partnerskim kompanijama Heringu i Viaduktu odštetu bi morale platiti Autoceste FBiH.
Po direktivama načelnika Smiljana Vidovića eksproprijacija zemljišta do sada je urađena po receptu da su novčane naknade davane osobama koje nisu mogle dokazati vlasništvo nad zemljištem, a što je potvrđeno u drugostepenom postupku Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne odnose na čijem je čelu Željko Obradović. U cijeli slučaj se uključio i Kantonalni sud u Mostaru, koji provjera rješenja izdata od strane Općine Čapljina.
Na ovaj način, iz Autocesta FBiH se pokušava izvući dodatni novac.
S druge strane, osim ovih pojedinačnih talova osoba koje nisu vlasnici eksproprisanog zemljišta a dobili su naknade, najveću korist za sebe izvući će partnerske kompanije koje su dobile posao gradnje dionice Počitelj-Zvirovići.
Širokobriješka kompanija Hering se susreće sa projektom čija je vrijednost tri puta veća od njenog godišnjeg prometa. Stoga im blokada koju stvara čapljinski načelnik ide u prilog, jer se nadaju da će naplatiti višemilionsku odštetu zbog sporosti administracije HDZ-a, a da pri tome ne urade nijedan metar autoputa.
Za to vrijeme 100 miliona eura će i dalje čekati na računima Evropske investicijske banke, a građani na autoput.