Članak

Vlada KS utvrdila Nacrt Zakona o državnoj službi

Zakon ne predviđa formiranje Kantonalne agencije za državnu službu nego bi njegovo sprovođenje bilo povjereno Federalnoj agenciji za državnu službu

Presudom Ustavnog suda FBiH prije šest godina data je mogućnost kantonima da posebnim zakonima urede organizaciju i funkcioniranje svojih organa državne službe. Vlada Kantona Sarajevo je u cilju stvaranja profesionalnog sistema državne službe, zasnovanog na evropskim principima javne uprave, danas utvrdila Nacrt Zakona o državnoj službi u Kantonu Sarajevo i uputila ga prema Skupštini Kantona u dalju proceduru, saopćeno je iz Vlade KS, prenosi novinska agencija Patria. 

Ovim zakonom se uređuje radno-pravni status državnih službenika i drugih lica zaposlenih u organima državne službe u Kantonu Sarajevo, Gradu Sarajevo i općinama na teritoriji Kantona.

Rješenja koja donosi ovaj Zakon, njegov priređivač, Ministarstvo pravde i uprave KS ocjenjuje kao potpuno inovativna u čitavoj Bosni i Hercegovini do sada, jer ispunjavaju i pomiruju zahtjeve zaiteresiranih strana, predstavnika vlasti, državnih službenika, nadležnih međunarodnih i domaćih institucija u smislu kontinuiteta državne službe te očuvanja njene profesionalnosti i efikasnosti te zahtjeva iz Reformske agende.

Kako se usvojeno federalno zakonsko uređenje ove oblasti po mišljenju delegacije EU u BiH, OHR-a i OSCE-a ne bazira na evropskim principima javne uprave – efikasnosti, odgovornosti i transparentnosti, te rukovođena stavom da nova rješenje ne dovode do znatnog širenja državne administracije, Vlada je ponudila drugačije zakonske odrednice.

To se u prvom redu odnosi na kategoriju rukovodećih državnih službenika, odnosno sekretara, pomoćnika rukovodioca, tj. ministara i glavnog inspektora koji obavljaju najsloženije stručne poslove. Zakon predlaže ukidanje kategorije rukovodećih državnih službenika, u koju spadaju gore navedene funkcije. Novo rješenje predviđa samo kategoriju državnih službenika te mogućnost da se pomoćnici i glavni inspektor mogu rasporediti na druga radna mjesta u državnoj službi, a ne samo na rukovodeća, kao što je bilo predviđeno dosadašnjim federalnim zakonom.

Takođe, na sekretare, pomoćnike i glavnog inspektora bi se primijenili i interni premještaji koji mogu biti dobrovoljni i nametnuti. Naime, ukoliko rukovodilac organa državne službe nije zadovoljan radom pomoćnika kojeg je zatekao dolaskom na funkciju, ovo rješenje mu osigurava zakonske instrumente, kao što su negativne ocjene, uz predviđeno češće ocjenjivanje rada, premještanja na niže radno mjesto ili eventualni prestanak državne službe kao disciplinske mjere.

Istovremeno, ovakvo zakonsko rješenje omogućava onim rukovodiocima koji su zadovoljni postojećim državnim službenicima da oni ostanu na tim pozicijama. U suprotnom, procjena je da bi profesionalni i kvalitetni državni službenici napustili ova mjesta i prihvatili stalne pozicije na nižim nivoima, čime bi se povećao broj novouposlenih državnih službenika i za duže vrijeme destabilizovala državna služba i njen kontinuitet. Ovdje je važno napomenuti da bi ocjenjivanje rada ovih državnih službenika bilo rađeno češće nego do sada.

Gore navedena zakonska rješenja se ne odnose na rukovodioce samostalnih uprava i samostalnih upravnih organizacija, rukovodioce stručnih i drugih službi koji obrazuje Vlada Kantona, gradonačelnik ili općinski načelnik kao i rukovodioce uprava i upravnih organizacija koje se nalaze u sastavu organa državne službe koji više ne bi bili državni službenici, nego bi se birali po osnovu javnog konkursa na mandatni period.

Zakon ne predviđa formiranje Kantonalne agencije za državnu službu nego bi njegovo sprovođenje bilo povjereno Federalnoj agenciji za državnu službu.

#BiH