Zahtjevi Vijeća ministara BiH za razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovine, Prijedloga zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini i Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda na današnjoj su sjednici PD, piše Patria.
Poslanici su odbacili hitni postupaku, a o ovim zakonima će se razmatrati u skraćenoj proceduri. Dakle, svi zakoni ići će u komisijske faze.
Ukoliko se ovi zakoni usvoje i prilagode zahtjevima Vijeća ministara građani u BiH će gorivo plaćati skuplje za 0,15 feninga.
Šemsudin Mehmedović, poslanik SDA u PD zapitao se zbog čega je sve u hitnoj proceduri.
Izgradnja autocesta trebalo je biti do 2018. godine, mi smo u 2016. a Bog zna kada će biti biti gotov koridor 5c. Nama dolazi ovdje sve u hitnoj proceduri, a ako odbijete onda nas optužuju da smo protiv reformske agende – kazao je Mehmedović dodajuči da očekuje analize koliko će doći do povećanja cijena.
Nikola Lovrinović (HDZ) istakao je da je Mehmedović rekao dio istine kada je riječ o proceduri.
- Ja sam jučer postavio pitanje Zvizdiću o hitnosti, ali sam dobio odgovor da je to zahtjev onih koji će finansirati nastavak gradnje cesta. Kada sam to čuo promijenio sam stav. Ja ću podržati bilo kakavu proceduru iako se s dijelom slažem s Mehmedovićem – dodao je Lovrinović.
Ovakvu odluku Vijeće ministara BiH donijelo je još 29. juna ove godine a razmatra se po hitnom postupku u cilju poštivanja preuzetih ugovornih obaveza i osiguranja potrebnih sredstava za uredno servisiranje po ugovorima o zajmu sa EBRD-om za dovršetak započetih projekata vezanih za izgradnju cestovne infrastrukture u FBiH i RS.
Naime, u sporazumima kojim se finansira izgradnja cestovne infrastrukture ugovorene su klauzule kojima se BiH obavezala da će se povećati akciza na naftne derivate što će predstavljati uvjet za efikasnost ovih kredita.
- Iz tog razloga, predmetni kreditni sporazumi ne mogu postati operativni dok se obaveza ne izvrši. Povećanjem akciza osigurava se dugoročna održivost javnih preduzeća koji se bave izgradnjom cestovne infrastrukture i ublažavaju rizici po budžete entitetskih vlada – ističu iz Vijeća ministara BiH.
Damir Bećirović, poslanik DF-a kazao je da se ovo tiče zaduživanja BiH i da nije navedeno kako bi se podjela vršila.
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama istovremeno se usvaja sa Prijedlogom zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH i Prijedlogom zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda jer su međusobno uvjetovani i trebaju stupiti na snagu i početi se primjenjivati u isto vrijeme.
Inače, u Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama utvrđene su sljedeće akcize za naftne derivate: dizel-gorivo i ostala plinska ulja 0,45 KM, kerozin 0,30 KM, motorni benzin-bezolovni 0,50 KM, motorni benzin 0,55 KM, lož-ulje 0,45 KM i biogorivo i biotečnost 0,45 KM.