Članak

Autoceste FBiH prihvatile skuplju ponudu: Ko je Bosmanu omogućio posao održavanja puteva

Sindikat Sarajevoputeva ovog puta najavljuje borbu za svoja prava te nije isključena mogućnost štrajka.

JP Autoceste FBiH na čijem je čelu Đenan Salčin (SBB) konzorciju privatnih firmi „Bosman“ i „Dobojputevi“ dodijelilo je posao održavanja autoputeva u FBiH za naredne četiri godine iako je njihova ponuda za više od 3 miliona KM skuplja od ponude državne firme Sarajevoputevi, piše bh. novinska agencija Patria. Vrijednost ponude konzorcija je 16 miliona KM.

Kako je za agenciju Patria potvrđeno, predstavnici Sarajevoputeva će u ponedjeljak pregledati dokumentaciju na šta imaju pravo, a postoje indicije da u dokumentaciji konzorcija Bosman-Dobojputevi ima brojnih manjkavosti.

Naš izvor iz Sarajevoputeva navodi da Bosman nema licencu A+ potrebnu za održavanje autoputeva iako se u tenderu tražilo da svi partneri koji učestvuju moraju imati licencu.

Iz Sarajevoputeva su poručili da će iskoristiti sve pravne lijekove kako bi se ovaj slučaj rasvijetlio do kraja.

- Postojali su određeni pritisci od određenih ljudi i nije isključeno da ćemo slučaj predati istražnim organima – navode iz Sarajevoputeva te su podnijeli prigovor  Autocestama FBiH.

- Ukoliko ne odgovore za pet dana ili ne postupe po zahtjevu imamo pravo žalbe Agenciji za javne nabavke.

Ovo je drugi put da Bosman sa nekom firmom u konzorciju uzima posao preduzeću Sarajevoputevi. Prvi slučaj dogodio se 2014. godine kada je Direkcija za puteve Kantona Sarajevo na čelu sa tadašnjim direktorom Ademom Zoljom (SDA) dodijelila posao konzorciju Bosman – Prijedorputevi (RS) u vrijednosti 4 miliona KM za održavanje brze ceste Ilidža-Blažuj. Taj ugovor je još uvijek važeći iako postoje brojne zamjerke na održavanje ove ceste.

Zolj sada obavlja funkciju izvršnog direktora za opće, kadrovske i pravne poslove u Autocestama FBiH.

Naime, Zolj je 2014. dodijelio posao ovom konzorciju iako nije ispunjen nijedan kriterij tenderske dokumentacije.

U Zakonu o cestama FBiH jasno stoji da „ukoliko više ponuđača učestvuje u ponudi (zajedničko preduzetništvo) vodeći partner mora zadovoljiti minimum 80 posto uvjeta svoje poslovne sposobnosti, odnosno iskustva na izvođenju istih vrsta poslova redovnog održavanja cesta“, što Bosman ne ispunjava.

- Ponuđač treba imati prosječnu godišnju realizaciju na tim poslovima u posljednjih pet godina – stoji između ostalog u zakonu, što također nije referenca koju Bosman ispunjava.

Direktor JP Autoceste FBiH Đenan Salčin nije odgovarao na brojne pozive agencije Patria te smo ostali uskraćeni za više detalja o ovom sumnjivom tenderu i dodjeli posla konzorciju Bosman-Dobojputevi.

#BiH