JP Autoceste FBiH na čijem je čelu Đenan Salčin (SBB) konzorciju privatnih firmi „Bosman“ i „Dobojputevi“ dodijelilo je posao održavanja autoputeva u FBiH za naredne četiri godine iako je njihova ponuda za više od 3 miliona KM skuplja od ponude državne firme Sarajevoputevi, piše bh. novinska agencija Patria. Vrijednost ponude konzorcija je 16 miliona KM.
Kako je za agenciju Patria potvrđeno, predstavnici Sarajevoputeva će u ponedjeljak pregledati dokumentaciju na šta imaju pravo, a postoje indicije da u dokumentaciji konzorcija Bosman-Dobojputevi ima brojnih manjkavosti.
Naš izvor iz Sarajevoputeva navodi da Bosman nema licencu A+ potrebnu za održavanje autoputeva iako se u tenderu tražilo da svi partneri koji učestvuju moraju imati licencu.
Iz Sarajevoputeva su poručili da će iskoristiti sve pravne lijekove kako bi se ovaj slučaj rasvijetlio do kraja.
- Postojali su određeni pritisci od određenih ljudi i nije isključeno da ćemo slučaj predati istražnim organima – navode iz Sarajevoputeva te su podnijeli prigovor Autocestama FBiH.
- Ukoliko ne odgovore za pet dana ili ne postupe po zahtjevu imamo pravo žalbe Agenciji za javne nabavke.
Ovo je drugi put da Bosman sa nekom firmom u konzorciju uzima posao preduzeću Sarajevoputevi. Prvi slučaj dogodio se 2014. godine kada je Direkcija za puteve Kantona Sarajevo na čelu sa tadašnjim direktorom Ademom Zoljom (SDA) dodijelila posao konzorciju Bosman – Prijedorputevi (RS) u vrijednosti 4 miliona KM za održavanje brze ceste Ilidža-Blažuj. Taj ugovor je još uvijek važeći iako postoje brojne zamjerke na održavanje ove ceste.
Zolj sada obavlja funkciju izvršnog direktora za opće, kadrovske i pravne poslove u Autocestama FBiH.
Naime, Zolj je 2014. dodijelio posao ovom konzorciju iako nije ispunjen nijedan kriterij tenderske dokumentacije.
U Zakonu o cestama FBiH jasno stoji da „ukoliko više ponuđača učestvuje u ponudi (zajedničko preduzetništvo) vodeći partner mora zadovoljiti minimum 80 posto uvjeta svoje poslovne sposobnosti, odnosno iskustva na izvođenju istih vrsta poslova redovnog održavanja cesta“, što Bosman ne ispunjava.
- Ponuđač treba imati prosječnu godišnju realizaciju na tim poslovima u posljednjih pet godina – stoji između ostalog u zakonu, što također nije referenca koju Bosman ispunjava.
Direktor JP Autoceste FBiH Đenan Salčin nije odgovarao na brojne pozive agencije Patria te smo ostali uskraćeni za više detalja o ovom sumnjivom tenderu i dodjeli posla konzorciju Bosman-Dobojputevi.