Željeznice FBiH će u ponedjeljak 26.09.2016. godine, zvanično pustiti u željeznički putnički saobraćaj Talgo garniture. Nakon uspješno izvršenih priprema i obavljenih testnih vožnji, voz će, za sada, saobraćati po redu vožnje 714/715 na relaciji Sarajevo-Doboj, saopćeno je iz Željeznica FBiH, prenosi bh. novinska agencija Patria.
- Našem novom savremenom putničkom vozu dali smo ime „BH voz“ i očekujemo verifikaciju. Zapravo, to i jeste njegova najvažnija funkcija – da povezuje cijelu Bosnu i Hercegovinu, brzo, sigurno i efikasno. U ime Uprave Željeznica FBiH zahvaljujem se svima koji su doprinijeli realizaciji ovog dugo očekivanog projekta - radnicima ŽFBiH, kolegama iz Željeznica RS-a kao i Regulatornom odboru Željeznica BiH - kazao je Enis Džafić, generalni direktor ŽFBiH.
„BH voz“ će iz Sarajeva polaziti u 16,28 sati, a dolazak u Doboj bit će u 19,35 sati, dok je polazak voza iz Doboja u 03,49 sati, a dolazak u Sarajevo u 06,53 sati. Cijene karata će ostati iste, uvećane za cijenu rezervacije.
Stanice na kojima će voz primati putnike su Sarajevo, Visoko, Kakanj, Zenica, Žepče, Zavidovići, Maglaj i Doboj. Kapacitet „BH voza“ je 237 sjedišta (200 sjedišta II razreda, 36 sjedišta I razreda i jedno sjedište za invalide). Riječ je o savremenim, brzim nagibnim vozovima koji putnicima pružaju izuzetan komfor, pristup internetu i ostale pogodnosti po uzoru na najsavremenije evropske vozove.
Planirano je da se trenutno usaglašena linija produži i do Banje Luke. Na ovoj relaciji bit će omogućeno i putnicima iz Tuzle koji putuju za Sarajevo i obratno, da imaju kvalitetnu konekciju u Doboju na „BH voz“, čime bi se praktično i Tuzla uključila u ovaj projekat. Također, po završetku remonta tzv. „južne pruge“, planirano je uvođenje „BH voza“ i na relaciji Sarajevo-Mostar-Čapljina, a u ljetnjem periodu i na relaciji Sarajevo-Ploče.
- U toku su pregovori sa Hrvatskim željeznicama da se „BH voz“ uvede i na međunarodnoj liniji Sarajevo-Zagreb i to stupanjem na snagu novog reda vožnje za 2016/2017. godinu u decembru ove godine, te i ponovno uspostavljanje željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Ploče. Osim navedenih projekata, u planu je i uspostava željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Bihać za što je potrebno elektrificirati još jedan dio pruge, a potreban iznos za ovu investiciju je 2,3 miliona KM. Željeznice FBiH su do sada bile kičma teretnog saobraćaja i razvoja privrede BiH, a uvođenjem ´BH voza' Željeznice FBiH žele postati i lider u putničkom saobraćaju.
Konačnom provedbom ovog projekta, deblokirat ćemo željeznički putnički saobraćaj i kreirati ambijent za uspostavu i oživljavanje putničkog saobraćaja na cijelom domaćem, regionalnom i evropskom željezničkom koridoru. Naš cilj je povezati Bosnu i Hercegovinu i biti sastavni dio evropskih transportnih tokova - kazao je Džafić.
Željeznice FBiH su ispunile svoj zadatak, na potezu su relevantne institucije da ovo Javno preduzeće bude po mjeri građana i države BiH.
Garniture talgo vozova Željeznice FBiH kupile su 2005. godine uz pomoć robnog kredita od Španije. Kredit je navodno bio veoma povoljan. Za vozove su Željeznice FBiH platile oko 132 miliona KM. Vozovi su isporučeni pet godina poslije. Španska Vlada ispoštovala je svoj dio ugovora. Ali vozovi nikada za šest godina nisu pušteni u promet.