Članak

Šarene političke laže koalicije: Priznali da BiH neće postati najveće gradilište

To što je set zakona, koji bi omogućili povećanje akciza na gorivo u Bosni i Hercegovini stavljene van parlamentarne procedure na sjednici Parlamenta BiH u srijedu, znaći da nema ni gradnje autoputa k

To što je set zakona koji bi omogućili povećanje akciza na gorivo u Bosni i Hercegovini stavljene van parlamentarne procedure na sjednici Parlamenta BiH u srijedu, znači da nema ni gradnje autoputa kroz BiH, piše Patria.

Priznala je to i vlast nakon jučerašnje sjednice Parlamenta BiH.

Da bi gradnja Koridora Vc kroz BiH bila nastavljena, potrebno je povećati cijene goriva u BiH za 15 feninga po litru. Tih 15 feninga uplaćivalo bi se na posebne račune javnih preduzeća Autoceste i Ceste u BiH. Deset feninga od litra goriva išlo bi za izgradnju autocesta a pet feninga za izgradnju cesta. Dakle, bez povećanja cijene goriva, za sada nema ni nastavka gradnje autoputa.

Poskupljenju goriva u BiH protivi se opozicija. Objašnjavaju da građani i sada plaćaju previsoke namete. Sa povećanjem cijene goriva povećali bi se i ostali troškovi života u zemlji. Od vlasti, zbog toga, traže da iznađu novi model finansiranja gradnje saobraćajne infrastrukture u BiH. Konačno, kažu, nije pošteno da gradnju autoputa plaćaju građani iz dijelova zemlje kroz koje ne prolazi autoput, a da im se ne daju neke druge beneficije za to.

Samo nekoliko sedmica ranije vlasti u BiH su obećavale da će od zemlje napraviti veliko gradilište. Posebno od Federacije BiH. Hiljade građevinara, obećavala je vlast, gradit će autoput, probijati tunele, obale spajati savremenim mostovima. Stotine radnika danonoćno će raditi i na izgradnji energetskih postrojenja...

Nakon sastanka predsjednika SDA, SBB-a i HDZ-a BiH 15. septembra ove godine član Predsjedništva BiH i predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović novinarima je rekao je „da će BiH vrlo brzo imati definiranu svaku dionicu Koridora 5C i brzih cesta, jer su svi kompetentni ljudi bili prisutni sastanku“.

- Vrlo brzo možemo imati jedan glavni plan o završetku gradnje Koridora 5C – rekao je Čović.

- U narednih pet ili šest godina možemo imati glavninu Koridora 5C i brzih cesta i da BiH ima jednu modernu infrastrukturu - istakao je on.


Faksimil izjave Dragana Čovića iz dnevnih novina od 15. septembra 2016.

Predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić nakon istog sastanka kazao je da je sastanak dokaz „da će se lideri stranaka u BiH vrlo dinamično, potpuno koncentrirano i trajno, do kraja mandata, baviti operativnim poslom i biti apsolutni suport nadležnim direktorima i ministarstvima kako bi infrastrukturni radovi krenuli“.

Na novinarsko pitanje Radončiću kako komentira izjavu Izetbegovića da je Radončić svojim zgradama pomogao razvoj Sarajeva, predsjednik SBB-a je rekao da njih trojica imaju iskustvo kako da pomognu građanima BiH.

- Ja sam kao čovjek koji je, kao vrlo iskusan investitor, raspisivao 100 ili više od 300 tendera za izgradnju. Kada su autoceste u pitanju, Izetbegović je bio direktor Zavoda za izgradnju KS. Znači, nas trojica, zajedno s Čovićem koji ima bogatu biografiju u menadžmentu, imamo iskustvo da pomognemo rješavanju tih problema drugačije nego što se to do sada radilo – najavio je Radončić.


Faksimil izjave Fahrudina Radončića iz dnevnih novina od 15. septembra 2016.

Mjesec dana kasnije entuzijazam vlasti u BiH je splasnuo. I visokopozicionirani kadrovi SDA priznaju da od velikih saobraćajnih projekata za sada nema ništa. Zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamenta BiH Šefik Džaferović jasno je rekao novinarima da bez akciza na gorivo u Bosni i Hercegovini nema gradnje Koridora Vc.

Stručnjaci koji su govorili za Patriju već mjesecima upozoravaju da vlast obmanjuje građane. Pogledajte na Velika analiza Patrije: Zbog čega FBiH još uvijek ne može postati ozbiljno gradilište? Analize koje je NAP do sada objavljivao kao i upozorenja eminentnih stručnjaka pokazale su se tačnim. 

#BiH