Članak

Todorićev Konzum gubi tržište, konkurencija sve jača

Na maloprodajnom tržištu došlo je do smanjenja razlike između Konzuma i Lidla koji je povećao tržišni udio na 10 do 20 posto te je sa "sestrinskim" Kauflandom - oba lanca su u vlasništvu Schwarz grupe

Konzum je prošle godine i dalje bio najveći trgovački lanac u Hrvatskoj, no njegov tržišni udio smanjen je s 30 do 40 posto na 20 do 30 posto, pokazuje analiza koju je izradila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, prenosi Patria.

Na maloprodajnom tržištu došlo je do smanjenja razlike između Konzuma i Lidla koji je povećao tržišni udio na 10 do 20 posto te je sa "sestrinskim" Kauflandom - oba lanca su u vlasništvu Schwarz grupe - po prvi puta prešao ukupni tržišni udio od 20 posto.

Prošle godine je po prvi puta u TOP 10 trgovačkih lanaca ušao Nacionalni trgovački lanac (NTL) koji zbog snažnog rasta postaje sve važniji igrač na tržištu.

KTC je prošle godine napredovao s 10. na 9. mjesto, dok je Studenac s 9. došao na 8. mjesto.

Tržište mješovitom robom je u porastu te je prihod svih trgovaca obuhvaćenih istraživanjem prošle godine iznosio 33,1 milijardu kuna, što je rast od 4,5 posto u odnosu na godinu ranije. Za usporedbu, 2014. godine prihodi trgovaca porasli su za samo 0,37 posto.

Što se tiče koncentriranosti tržišta, prvih deset trgovačkih lanaca držalo je preko osamdeset posto tržišta dok ostatak otpada na preostalih 40 trgovaca obuhvaćenih istraživanje.

Od ukupnog prihoda ostvarenog od maloprodaje u Hrvatskoj u prošloj godini , u Gradu Zagrebu ostvareno je 19 posto, u Splitsko-dalmatinskoj 13,1 posto, Primorsko-goranskoj 9,2 posto, Istarskoj 6,9 posto, Zagrebačkoj 6,3 posto, Zadarskoj 6,1 posto te u Osječko-baranjskoj županiji 5,2 posto.

Tako je u Zagrebu i navedenih šest županija ostvareno gotovo dvije trećine ukupnog prihoda iz maloprodaje u Republici Hrvatskoj. U preostalih 14 županija ostvarena je otprilike jedna trećina ukupnog prometa (34,2 posto), piše Index. 

#Biznis