Članak

Već 131 godinu na ulicama: Tramvaj u Sarajevu nije radio samo tokom rata '92. - '95.

Od tada do danas, saobraćaj najpopularnijeg gradskog prevoza u glavnom gradu BiH bio je prekinut jedino tokom posljednje srpske agresije na BiH od '92. do '95. godine.

Navršila se 131 godina otako je ulicama Sarajeva počeo voziti prvi tramvaj, piše bh. novinska agencija Patria.

Od tada do danas, saobraćaj najpopularnijeg gradskog prevoza u glavnom gradu BiH bio je prekinut jedino tokom posljednje srpske agresije na BiH od '92. do '95. godine.

Prvi tramvaj kog su vukli konji prošao je Sarajevom 1. januara 1885. godine. Jednosmjerna trasa je bila duga 3,1 km, a pruga je počinjala od današnjeg Ekonomskog fakulteta, pružala se Ferhadijom i dalje glavnom gradskom ulicom (današnjom Titovom) preko Marindvora i završavala na Uzanoj željezničkoj stanici. Tramvaj je mogao povesti 28 osoba.

Tramvaj je 1. maja 1895. godine elektriziran. Vozila koja su korištena, proizvela je njemačka firma "Siemens-Schuckertwerke" i bili su to prvi tramvaji nastali u njenim pogonima.

Inače, Sarajevo je prvi grad u Evropi koji je imao cjelodnevnu tramvajsku liniju. Bila je to probna linija za budući tramvaj u Beču. Da ne bi uzalud izrovali bečke ili peštanske ulice, Austro-Ugari su odlučili "konjsku željeznicu" - kako se tada nazivao tramvaj - isprobati prvo u Sarajevu.

Tako se u ljeto 1884. godine počelo sa kopanjem sarajevskih ulica i polaganjem tramvajskih šina. Tom prilikom Sarajevo je ostalo bez jednog od najljepših mostova - kamenog mosta koji je premošćavao Koševski potok kod Alipašine džamije, ali je dobilo i titulu prvog grada na Balkanu i u srednjoj Evropi koji je imao tramvaj, piše NAP. 

#Lifemagazin