Vlada FBiH je usvojila izvještaj o inspekcijskom nadzoru iz oblasti zaštite od požara iz nadležnosti Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova, ali je vidljivo koliko problema postoji koji se hitno trebaju otkloniti.
Jedan od zaključaka je da oblasti zaštite od požara i vatrogastva budu regulisani kroz posebne propise i da protivpožarna zaštita treba biti organizovana u okviru Federalnog i kantonalnih ministarstava unutrašnjih poslova, a vatrogastvo u okviru organa uprave koji se bave poslovima civilne zaštite.
Federalno ministarstvo unutrašnjih poslova zaduženo je da, u roku od šest mjeseci, pripremi Zakon o prometu eksplozivnih materija i zapaljivih tečnosti i gasova koji će biti usklađeni sa propisima Evropske unije.
U izvještaju je, između ostalog, navedeno da je inspekcija zaštite od požara u 2016. godini obavila ukupno 192 nadzora (redovni, kontrolni i vanredni), s ciljem utvrđivanja da li pravni subjekti provode propisane mjere zaštite. U okviru neposredne nadležnosti inspekcija je nalagala mjere putem rješenja i izdala tri prekršajna naloga, a kao drugostepeni organ rješavala sedam žalbi dostavljenih na izrečene mjere protiv rješenja kantonalnih inspektora za zaštitu od požara.
Aktivnosti federalnih inspektora su bile usmjerene i na povećanu kontrolu primjene mjera zaštite od požara u pravnim osobama koje skladište zapaljive tečnosti i gasove kapaciteta iznad 30 m3 kao i onih koje se bave proizvodnjom i skladištenjem eksplozivnih materija, zapaljivih tečnosti i gasova.
U izvještaju je, također, ukazano da je Zakonom o zaštiti od požara i vatrogastvu utvrđeno da su poslovi iz protivpožarne zaštite (inspekcijski poslovi) podijeljeni između Federalne uprave civilne zaštite i Federalnog i kantonalnih ministarstava unutrašnjih poslova.
Nadalje, podjela poslova protivpožarne zaštite između organa uprave propisana je podzakonskim propisima koji su doneseni na osnovu Zakona. Stoga je ocijenjeno da postojeći zakon i podzakonski akti stvaraju paralelizam i da dupliraju nadležnosti.