Danas je na sjednici Parlamenta FBiH razmatran amandman na prostorni plan koji je od strane Vlade FBiH usvojen još u maju 2016. godine. Amandman je predložen nakon što je osnovni dokument već šest godina stajao blokiran u Domu naroda FBiH blokirajući sve aktivnosti koje su pokrenute na izgradnji Koridora Vc izuzev četiri dionice koje su zakonom izuzete jos 2009. godine i koje su izgrađene ili su u izgradnji.
A prostorni plan autoceste je blokiran zbog nemogućnosti postizanja sporazuma uglavnom oko pozicije trase autoceste na području Mostara. Naime, projektom je prvobitno bilo predloženo da trasa s visokim nasipima ide kroz naselje Blagaj što je bošnjačka lokalna zajednica s pravom doživjela kao direktan udar na egzistenciju. Nakon toga je autoput izmješten osam km dužom trasom koja ide Podveležjem ali je takva dionica izazvala jednak animozitet kod hrvatske lokalne zajednice te ostala blokirana u Domu naroda.
U cilju rješavanja nastalog zastoja, predložena je nova trasa koja čini se izaziva ista negodovanja. Međutim, kada se detaljno pogleda na Google-u i vizualizaciji koju je napravilo JP Autoceste FBiH, nova trasa nije niti izbliza štetna za rezidentno stanovništvo kao što je to bila ona iz 2009. godine. Većim dijelom se prolazi duž aerodroma nenaseljenim predjelima i širokim otvorenim mostovima preko rijeka, a ruše se samo dvije kuće po svemu sudeći nenaseljene. Tačno je da trasa prelazi preko obrađenih zemljišta, njih svega desetak.
Kako je moguće da dvije kuće i desetak poljoprivrednih parcela blokiraju najveći investicioni projekat u poslijeratno vrijeme? Osobito znajući da je do sada za potrebe izgradnje autoputa porušeno nekoliko stotina objekata, uključujući i one sa poljoprivrednim i privrednim djelatnostima?
Poslanica Aleksandra Pandurević spominje srpsku povratničku zajednicu, kojoj navodno prijeti uništenje i ponovni progon, ali od početka afere do danas, pojavljuje se jedan jedini čovjek. Također, mnogi mještani su eksponirani u medijima, ali od ukupnog pobunjenog rezidentnog stanovništva, nijedan ne živi u blizini budućeg autoputa. Oni koji su u neposrednoj blizini su svi ustvari imućni vlasnici vikendica, često sa bazenima (radi se vjerovatno o najvećoj koncentraciji vikendica s bazenima u BiH), koji vješto rasplamsavaju strasti lokalnih stanovnika strašeći ih svim i svačim.
Ustvari, radi se o manipulaciji stanovništva nezadovoljnog višegodišnjim odsustvom svake vrste ulaganja i privrednog razvoja, a sve u cilju spašavanja komfora izgrađenih vikendica, iako iz Autocesta obećavaju izgradnju autoputa po najvećim evropskim standardima.
Pažljivom analizom lako se utvrđuje da su učesnici javne rasprave isti ljudi koji se pojavljuju i u medijima, njih desetak, od kojih su samo dva-tri neposredno pogođena time što im se ekspropriše komad zemlje. Pitanje je da li se uopće može naći više od dva mještanina koja isključivo žive od obrade zemlje na kojoj je planiran autoput. Mi smo do sada našli samo jednog srpskog povratnika u naselju Ortiješ. Da li će javnost nasjesti na kreirani spin i po ko zna koji put zaustaviti planirane investicije, ostaje da se vidi nakon glasanja u Domu naroda.