Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH na svojoj 17. redovnoj sjednici podržao je većinom glasova amandmane Vlade FBiH na prijedlog prostornog plana područja sa posebnim obilježjima od značaja za FBiH "Autocesta na Koridoru Vc".
Delegati Doma naroda zbog nedostatka kvoruma nisu se izjašnjavali o ovom pitanju, a u javnosti je nastavljena rasprava o izgradnji, odnosno trasi Autoputa A1, posebno one sporne dionice oko Mostara u vezi sa kojima se veliki broj Mostaraca bunio proteklih dana.
Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH vrlo jasno odgovara na pitanja Patrije koja bi mogla razriješiti nedoumice.
Da li struka stoji iza predložene trase ili je trasa politički određena?
TERZIĆ: Kompletna trasa autoputa na Koridoru Vc je urađena na osnovu struke pridržavajući se najboljih evropskih standarda kad je u pitanju gradnja, zaštita okoliša itd. Amandmani koje je usvojila Vlada Federacije su produkt optimizacije koja se morala napraviti obzirom da je cijeli projekat po prvobitnim idejnim rješenjima bio preskup u odnosu na realan broj automobila koji prolaze u toku godine.
Koliko će ljudi biti ugroženo projektom?
TERZIĆ: Ako mislite na područje juga Mostara po mojim informacijama počelo se sa preko 3.000 potpisnika peticije, danas je to oko 25.
Imate li podatak da su pobunjeni mještani ustvari dosta udaljeni od same autoceste i da nisu direktno ugroženi?
TERZIĆ: Ministarstvo prostornog uređenja FBiH u amandmanima nije predložilo projekat autoputa, nego prostorni obuhvat i u njegovim granicama će se projektovati autoput, tako da je sada nemoguće reći je li trasa nekome blizu ili daleko od njegovog objekta, a pogotovo da li prelazi preko nečijeg objekta.
Imate li podatak da se do sada pobunio samo jedan srpski povratnik u naselje Ortiješ?
TERZIĆ: Ja sam bio na sastanku kad je taj gospodin govorio i apsolutno razumijemo njegov problem. Zato i imamo postupak eksproprijacije koji će nadoknaditi svu štetu.
Da li je tačno da ustvari vlasnici vikendica „huškaju“ domaće stanovništvo protiv projekta?
TERZIĆ: Ubijeđen sam da huškanja ima sa puno više strana, uglavnom onih koji nemaju nikakve veze sa trasom.
Sa društvenog aspekta koristi koje se ostvaruju, da li je isplatnije izgraditi jeftiniji autoput ili sačuvati mir u vikend naselju?
TERZIĆ: Sa društvenog aspekta najbitnije je da se autoput na Koridoru Vc izgradi. On se može izgraditi samo ako njegovu eksploataciju možemo dovesti u neke ekonomski opravdane norme. Zato su i urađene popravke na 11 dijelova koridora i napravljena optimizacija trase kako bi cijena bila niža, a kvalitet izgradnje ostao isti.