Hrvatski mediji bruje o blokiranim računima građevinske kompanije Viadukt, a koja između ostalog gradi zajedno s Heringom iz Širokog Brijega most kod Svilaja na Savi, ali u BiH ova tema još nema dovoljno pažnje, piše novinska agencija Patria.
Hrvatske ceste sa Viaduktom su raskinule ugovor za izgradnju mosta Čiovo nakon što je izgrađeno oko 57% objekta.
Sada su na potezu Hrvatske autoceste (HAC) i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH da osiguraju nastavak izgradnje mosta Svilaj koja se ne odvija planiranom dinamikom.
Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH za Patriju kažu da „niti na jedan od službenih načina Ministarstvo nije informirano o blokadi računa ili otvaranju predstečajnog postupka izvođača Viadukt.“
- Iako još uvijek neslužbene, svakako su to informacije koje otvaraju nova pitanja u pravovremenoj realizaciji ugovora o izgradnji mosta preko rijeke Save kod Svilaja, ali u ovom trenutku, ne postoje okolnosti koje ukazuju da će doći do ozbiljnog kašnjenja ili čak obustave radova na radilištu s hrvatske strane. Nedvojbeno je da izvođač Viadukt nije uspio okončati realizaciju ugovora na izgradnji mosta kopno – Čiovo u Republici Hrvatskoj, ali to svakako ne može biti razlogom za poduzimanje bilo kakvih mjera od strane investitora izgradnje mosta Svilaj, sve dok izvođač izvodi radove – kažu iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Ministarstvo je u intenzivnoj komunikaciji s hrvatskom stranom po svim pitanjima vezanim uz aktivnosti na okončanju izgradnje mosta Svilaj, uključujući i pitanje statusa izvođača Viadukt, a sve odluke svakako će biti donesene zajednički.
- Nedvojbeno je da obje ugovorne strane imaju pravne elemente zaštite investitora u obliku preciznih bankovnih jamstava, ali je investitorima cilj što skorija izgradnja mosta, a aktivacija bankovnih jamstava predstavlja pravnu sigurnost da investitori ne mogu pretrpjeti finansijsku štetu. Također, na sastanku s ministrom Olegom Butkovićem razmatrane su i druge mogućnosti u slučaju eventualnog dodatnog usporavanja ili čak zastoja radova s hrvatske strane, kojom prilikom je razmatrano više mogućih rješenja takvog razvoja događaja. Evidentno da rješenja postoje ali su trenutno dio pretpostavki odgovora na moguće situacije, stoga Ministarstvo navedena rješenja u ovom trenutku ne bi iznosilo u javnost – ističu dalje za Patriju iz Ministarstva prometa i komunikcija BiH.
Iz Hrvatskih autocesta za Patriju kažu da nije raskinut ugovor s izvođačem radova na izgradnji mosta na Savi kod Svilaja.
- Također želimo naglasiti da Hrvatske autoceste nisu nominalni investitor obzirom na Sporazum prema kojem svaka država finansira 50% ugovorene vrijednosti radova. Zajednički investitor, koji se nalaze u istom i ravnopravnom položaju na navedenom projektu su Hrvatske autoceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine. Kao odgovorni investitor od samog početka suradnje na projektu, sve odluke se donose zajednički, a takav pristup realizaciji projekta imat ćemo i u svim budućim fazama realizacije projekta – ističu iz HAC-a.
Iako se javno ne želi priznati, očigledno je da će realizacija ovog međudržavnog projekta kasniti jer je teško zamisliti da će Viadukt s blokiranim računima poduzeti bilo kakve ozbiljne aktivnosti na izgradnji.