U srijedu 12. aprila bit će održan sastanak premijera Kantona Sarajevo Elmedina Konakovića i ministra za obrazovanje, nauku i mlade KS Elvira Kazazovića sa predstavnicima svih zainteresiranih strana kako bi se analizirao Prijedlog zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju i Prijedlog zakona o srednjem obrazovanju koje je premijer skinuo sa dnevnog reda Skupštine KS dok se ne usaglase sa zainteresiranim stranama, piše agencija Patria.
Na sastanak su pozvani svi zastupnici u Skupštni Kantona Sarajevo, predstavnici Kantonalnog odbora Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS, Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture KS, Vijeća roditelja učenika osnovnih i srednjih škola KS, općinski predstavnici Aktiva direktora osnovnih škola KS, predstavnici Zajednice srednjih škola te pomoćnici načelnika općina za obrazovanje.
Povodom prijedloga Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju Kantona Sarajevo, Udruženje direktora sarajevskih osnovnih škola ističe da je utvrđeni tekst Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, koji je utvrdila Vlada Kantona Sarajevo opterećen nepotrebnim odredbama, preglomazan i nesređen. Kako navode primarno bi trebalo biti usvajanje Strategije obrazovanja, pa tek onda donošenje Zakona i podzakonskih akata, naglašavajući da nemaju ništa protiv ograničenja mandata direktora ukoliko će svim izabranim zvaničnicima, koje imenuje Vlada Kantona Sarajevo, isti biti ograničen, ali mandat direktora ne smije biti glavna okosnica novog Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju.
Inače, premijer Konaković je kazao da će mandati direktora škola, ali i ostalih institucija koje su pod ingerencijom Vlade KS biti ograničeni na dva.
Povodom izjava, koje su se u posljednje vrijeme pojavile u medijima od strane Centra civilnih inicijativa (CCI), Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH – KO Kantona Sarajevo, Samostalnog sindikat srednjeg obrazovanja BiH – KO Kantona Sarajevo, te Vijeće roditelja učenika osnovnih i srednjih škola KS, a u vezi sa politizacijom obrazovanja, gdje se naglašava da su u prvi plan zakona stavljeni stranački i interesi pojedinaca, te da je neophodno udaljiti politički aktivne ljude sa čelnih funkcija škola, iz Udruženja navode da nisu direktori politizirali škole nego upravo oni koji se sada navodno bore protiv te politizacije, 2011. godine, kada su kreirali Zakon u kojem su predvidjeli ovakav način izbora direktora i unijeli glasačku kutiju u škole.
Po prvi put se u škole uvodi zapošljavanje bez javnog konkursa koje nije jasno precizirano i definirano. Neophodno je da se borimo za bolje uslove u školama, a ne da vršimo racionalizacije i uštede na račun obrazovanja, jer se upravo u taj segment društva najviše treba ulagati, te smo samim time zauzeli stav koji je protiv umrežavanja škola jer isto predstavlja njihovo postepeno gašenje i gubljenje autonomnosti kao pravnog subjekta. Navedeno bi dovelo do toga da se gase naselja koja gube svoju perspektivu, jer su škole u njima jedini administrativno-kulturni centar zbivanja i dešavanja i okosnica života lokalnog stanovništva.
Također nismo saglasni sa prijedlogom Ministarstva da se naše odgojno-obrazovno ustanove koje se bave odgojem i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju pretvaraju u „Centre“ i na taj način se postepeno ugase. Pitanje predmeta vjeronauke/vjeronauka nije jasno definirano. Nadalje, kurikularna reforma nije jasno definirana u Prijedlogu Zakona, gdje između ostalog ostaje nepoznato da li nakon donošenja kurikuluma neće više biti nastavnog plana i programa, ostaje nejasno i ko provodi eksternu procjenu znanja (u trećem i šestom razredu), da li je to zadaća nastavnika ili nekoga drugog i u kojem obimu, a da se ne govori o pedagoškoj opravdanosti istoga i njegovoj percepciji od strane učenika.
Vezano za proljetni raspust od 5 radnih dana u mjesecu aprilu isti će samo napraviti diskontinuitet u učenju kod djece i napraviti dodatne probleme roditeljima što se pokazalo u praksi u drugim kantonima. U vezi sa odredbama koje govore o radnicima zatečenim na radu mišljenja smo da je riječ o nametanju bespotrebnih obaveza nastavnicima i stručnim saradnicima, te da je upotreba termina određeno i neodređeno „radno“ vrijeme nespretna.
Po predlagaču Zakona u školi neće moći raditi osobe koje su završile visoko obrazovanje po bolonjskom procesu, a moći će radnici sa srednjom školom. Postavlja se pitanje šta je sa trogodišnjim i četverogodišnjim studijem, kao i pitanje da li se zbog specifičnosti poslova kojim se sekretari bave, stručni upravni ili javni ispit uzeti kao relevantan za sekretare ili ga treba urediti u propisu za polaganje stručnih ispita odgajatelja, nastavnika i stručnih saradnika?
U prijelaznim i završnim odredbama Vlade i Ministarstva je planirano usvajanje niza dokumenata za koje sigurno neće biti ispoštovani rokovi i na taj način će se napraviti konfuzija u sistemu osnovnog odgoja i obrazovanja u KS. Smatramo da je donošenje Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju Kantona Sarajevo jedan od najvažnijih zakona za budućnost našeg društva u cjelini i ne smije sadržati ni jedan ozbiljan formalni niti sadržajni nedostatak, a ovaj predloženi tekst zakona ima ih mnogo koji se prije usvajanja moraju otkloniti kako bi učinili dobrobit za budućnost naše djece i države u cjelosti.
Inače, kako se špekuliše u planu je gašenje čak 10 škola u KS, a kako je kazao premijer Konaković to može učiniti samo Skupština KS, a ne on lično. Roditelji su šokirani ovom informacijom, a niko ne želi jasno reći ko je idejni tvorac ovog plana. Da li ministar obrazovanja ili premijer KS?