Članak

Nakon rasprave o akcizama, Komisija za finansije dala negativno mišljenje

Ukoliko Bećirović, Sokolović, Lalić, Emrić i Pandurević ostanu pri stavu da neće podržati povećanje akciza, prijedlog Vijeća ministara BiH neće se u toj formi ni naći na sjednici, jer će se poslanici

Komisija za finansije i budžet PS BiH dala je negativan stav kada je riječ o setu zakona o akcizama kojim bi se povećale akcize za 15 feninga za gorivo. Ovakvo negativno mišljenje naći će se pred poslanicima PD PS BiH 10 maja. Ukoliko negativno mišljenje bude prihvaćeno bit će oboreni i zakoni, a ukoliko poslanici odbace negativno mišljenje set zakona ide na dodatno usaglašavanje na Komisiju, piše agencija Patria. 

Tokom sjednice raspravljalo se o setu zakona kojim je predviđeno povećanje akciza na gorivo za 15 feninga po litru, piše agencija Patria.

Ministar finansija i trezora Vjekoslav Bevanda u toku obraćanja članovima Komisije kazao je da su na UO UIO BiH usvojene izmjene zakona o akcizama. Vijeće ministara ga je jednoglasno usvojilo i uputilo u parlamentarnu proceduru. On je hronološki ispričao dosadašnju sudbinu zakona, te ponovio da je ovo dio ispunjenja obaveza iz Pisma namjere MMF-u. Napomenuo je da dio sredstava ide u izgradnju autoputeva.

Jasmin Emrić član Komisije istakao je da se već duže vrijeme nalaze u raspravi.

- Tražio sam informacije, ali nemamo podatke zašto milioni nisu u suštini zakona. Moramo se složiti da je prijedlog seta zakona uzburkao javnost. Prije svega onog krajnjeg potrošača. Mene zanima koliko će biti povećanje cijena namirnica. Na kraju mi ne znamo ni koji je tekst zakona. Ovdje piše novi, a ja ne vidim da je novi. Mi uporno čitamo da u reformskoj agendi to piše – kaže Emrić.

On je dodao da se kaže da MMF uvjetuje daljnji aranžman, ali se dovoljno ne pojašnjava.

- Mi moramo znati je li to pravi put i ima li alternativnih. Ja nisam siguran. Možda smo mogli smanjiti javnu potrošnju za 7 posto. Sva su pitanja otvorena - dodao je Emrić, kazavši da se mora razgovarati o svemu da bi dobili dobar zakon.

Dušanka Majkić kazala je da pokušavaju donijeti odluku da BiH dobije investicije.

- Neusvajanje ovih zakona napravit će barijeru. Mi danas treba da usvojimo principe zakona. Druga faza je amandmandska. Osnovni princip je da su se sve političke stranke opredijelile da će raditi na dobijanju kandidatskog statusa. Tu smo imali jasan stav svi. Sva sredstva koja se dobiju od akciza neće ići u budžet već isključivo za izgradnju autoputeva i puteva. Drugi princip je da su to mjere nužne za otvaranje novih radnih mjesta. Šta je suprotnost je li ostajanje u tamnom vilajetu - kazala je Majkić.

Damir Bećirović je kazao da se uvode novi nameti a da se bez odluke uzimaju sredstva iz preduzeća u budžete vlada.

- Imate masovna zapošljavanja preko 80 ljudi u Autoceste FBiH...imate ljude koji vode preduzeća a vode se istrage protiv njih. Ovo znači povećanje transportnih usluga i onda svih drugih. Mi imamo slobodno tržište nafte i naftnih derivata i niko ne moze dirigirati njihove cijene. Da li je namet građanima jedini način da se povuku neki krediti - kazao je Bećirović.

Mirsad Isaković je kazao kada je riječ o akcizama to su nameti koji se daju na jedinstvo proizvoda.

- Put u Evropu ide preko autocesta. Trebalo je sve puno transparentnije uraditi. Ovako da ministar dođe i pojasni. Trebali smo imati post benefit analize da vidimo šta ćemo dobiti, koliko radnih mjesta itd. Ali mi moramo krenuti odnekud.

Predrag Kožul kazao je da i on kao neke kolege nema dobro mišljenje o ljudima koja vode preduzeća zadužena za izgradnju puteva.

- Ali, time treba drugi da se bave. Ja se slažem da u reformskoj agendi izrijekom ne piše o povećanju akciza, ali piše u Akcijskom planu. Pratio sam danas cijene dizel goriva iz Mostara do Sarajeva. One su različite i variraju 15 feninga. One jesu najniže u regiji ali ne znači da ih treba povećati, ali ovo je ne dobar zakon već nužno zlo ili optimalno što možemo ponuditi.

Emrić je također kazao da ne bi pričao ko je uz, a ko protiv građana.

- Zašto nismo uzeli ovo prvo iz reformske agende kao što je smanjenje javne potrošnje? Hajmo uvjeriti građane da su ovo prave stvari.

Salko Sokolović je kazao da jeste za autoceste, i nije ta potreba došla sada.

- Ali način do dolaska finansijskih sredstava trebao je biti drugačiji. Uzrok čitavog problema jeste što je Vijeće ministara trebalo da izađe s prijedlogom više kreditnih sredstava, pa da zajednički dođemo do rješenja. Želim da se zaustavi mišljenje da poslanici imaju samo ruku. Poslanici imaju i glavu. Da smo raspravljavali o ovome došli bismo do činjenice da će se kredit otplatiti za pet godina pa ćemo smanjiti akcize. Mi smo kroz dijalog mogli doći do rješenja, a da to ne budu samo akcize.

U Komisiji omjer snaga iznosi pet naprema četiri za one poslanike koji su bili protiv povećanja akciza na naftu. Članovi Komisije su Predrag Kožul (HDZ), Salko Sokolović (SDA), Nenad Lalić (SDS), Damir Bećirović (DF), Jasmin Emrić (A-sda), Amir Fazlić (SDA), Mirsad Isaković (SBB), Dušanka Majkić (SNSD) i Aleksandra Pandurević (SDS).

Šef delegacije EU u BiH Lars Gunar Wigemark ranije je pozivao na usvajanje zakona, te je putovao u nedjelju u Krajinu gdje je posjetio rukovodstvo A-sda, ali Jasmin Emrić poslanik ove stranke u PD PSBiH ostao je pri stavu da su u ovom obliku neprihvatljive izmjene zakona.

#BiH