Vijeće roditelja KS ukazuje da postoji različit pristup izboru drugog stranog jezika u pojedinim školama u Kantonu Sarajevo, što dovodi do nejednakopravnog položaja sa naznakama diskriminacije u odnosu na mogućnosti izbora drugog stranog jezika. Potrebno je ujednačiti anketu, koja treba sadržavati izbor više jezika te provedena isključivo od uprave škole.
Povezani tekst:
Ili turski ili ništa: Sporni anketni listići za učenje drugog stranog jezika u školama u Sarajevu
Tako je poslana Inicijativa za utvrđivanje jedinstvenog načina izbora drugog stranog jezika u osnovnim školama Kantona Sarajevo, a što prenosimo u cjelosti
Poštovani ministre Kazazović,
- Predstavnici Upravnog odbora VRKS prisustvovali su sastanku organizovanom od starne aktiva nastavnika njemačkog jezika gdje se diskutovalo o statusu nastave stranih jezika u Kantonu Sarajevo kao i pravu učenika na izbor stranih jezika.
Upravni odbor vijeća roditelja Kantona Sarajevo na svojoj redovnoj sjednici održanoj 06.06.2017.godine, nakon izvršene samostalne analizu prikupljanjem i kontrolom podataka naše baze, uvidio da dolazi do različitog pristupa ovom problemu u pojedinim školama u Kantonu Sarajevo, što dovodi do nejadnokpravnog položaja sa naznakama diskriminacije u odnosu na mogućnosti izbora drugog stranog jezika.
Kako bi se ovakva praksa zaustavila predlažemo slijedeće:
1. Učenicima svih škola u Kantonu Sarajevo moraju se pružiti isti uslovi za rad kao i način rada, pa tako i po pitanju izbora za učenje stranog jezika
2. U svrhu donošenja odluke o izboru drugog stranog jezika vrši se anketiranje učenika koju popunjavaju i potpisuju roditelji ili staratelji učenika
3. Anketa koja se provodi urađena je od isključivo od strane uprave škole, a ne dozvoljava se anketiranje po ovom pitanju licima koji nisu uposlenici škole (institute, agencije itd.)
4. Anketa mora biti odobrena od strane Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade i jednoobrazna za sve škole na nivou Kantona Sarajevo
5. Anketa mora sadržavati izbor više stranih jezika, a odluka koji će se jezik odabrati na nivou škole donosi se na osnovu većine glasova anketiranih učenika
6. Prilikom formiranja odjeljenja koja uče neki od stranih jezika, voditi računa o Pedagoškim normativima i standardima
7. Prilikom odabira drugog stranog jezika potrebno je voditi računa da učenici koji odaberu neki od jezika imaju kontinuitet njegovog učenja i u srednjoškolskom obrazovanju, te obezbijediti uslove za to.
8. Definisati ishode učenja i nivo znanja koji učenici trebaju imati nakon završetka osnovne škole, za drugi strain jezik za koji se odluče