Članak

Festival Fića 29. jula u Sarajevu: Učesnici iz BiH, regiona, brojnih država Evrope

U prvih pet godina proizvodnje prodano je milion vozila. Ovaj model automobila, pored Italije, proizvodio se i u Argentini, Austriji, Španiji i Jugoslaviji.

Prvo međunarodno okupljanje Fića, automobila koji je bio jedan od simbola bivše države i najčešće viđeno vozilo na jugoslovenskim cestama, bit će održano na Baščaršiji 29. jula. Povod za održavanje Fiat-Fićo Festa je obilježavanje 62. rođendana ovog i danas za mnoge najdražeg auta.

Organizator događaja je Udruženje ljubitelja automobila Fićo – klub iz Sarajeva, a najavljuju učešće stotinu vozila i vozača. Kažu, broj bi bio i veći jer su se javljali ljubitelji i vlasnici Fića iz cijelog svijeta, ali su ograničeni prostorom i tehničkim uslovima.

Fadil Ćerimagić, iz Udruženja ljubitelja automobila Fićo, kaže da će na Fićo festu učestvovati i vozila koja će stići iz Italije, Španije, Engleske...

- Interesovanje je ogromno jer je Fićo i danas omiljeno vozilo mnogih. Samo iz naše zemlje ćemo imati 12 vozila, a dolaze nam i gosti iz regiona i drugih zemalja Evrope. Na Baščaršiji će se moći vidjeti fiće svih boja, godišta i različitih modela, od običnog do kabrioleta - kaže Ćerimagić.

Općina Stari Grad podržala je održavanje ove manifestacije ustupanjem prostora za njeno održavanje. Vozila će biti izložena na platou iznad Sebilja i ispred Baščaršijske džamije, u vremenu od 10 do 12,00 sati.

- Ljudi su još uvijek emotivno vezani za Fiću. Svaki put kada ga vozim prilaze mi ljudi koji se žele slikati pored automobila. Fićo je i danas velika atrakcija - kazao je Ćerimagić.

Zastava 750 je službeno ime malog automobila, koji je na području bivše Jugoslavije poznatiji pod nadimkom Fićo. Proizveden po licenci Fiata 600, predstavljenog 1955. godine, na sajmu automobila u Ženevi, kao simbol poslijeratnog italijanskog ekonomskog napretka. Nekoliko godina ranije Fiatov glavni inženjer Dr. Dante Giacosa dobio je zadatak da napravi malo vozilo, koje će za razliku od legendarnog Topolina - koji je on projektovao davne 1936. godine, omogućiti ugodan prevoz za četiri putnika. Giacosa je tada prevazišao sam sebe, stvorivši po mnogima najuspješniji i najpopularniji FIAT svih vremena - Fiat 600.

U prvih pet godina proizvodnje prodano je milion vozila. Ovaj model automobila, pored Italije, proizvodio se i u Argentini, Austriji, Španiji i Jugoslaviji.

#Lifemagazin