Iz Granične policije stalno dolaze prijedlozi izmjena zakona, statuta, pravilnika itd. I uvijek je to za račun trenutnih šefova ove državne institucije koju su po svemu sudeći neki ljudi potpuno privatizirali i doveli pred provaliju. Sada smo upravo iz tih struktura dobili šokantan Prijedlog zakona o policijskim službenicima BiH.
U novom zakonu stoji da je nespojiva bilo kakva politička aktivnost sa radom policijskog službenika, da on ne može biti član nikakve stranke, niti slijediti bilo kakva stranačka upustva. Djeluju tragično otvorene optužbe da je veliki broj kadeta za GP lansiran upravo iz vladajućih stranka, koje se sumnjiče da su pisali liste imena kadeta koje treba zaposliti u ovu službu. O kakvoj je kalvariji riječ i očajnom izboru kadrova, pokazuje činjenica da je od sto kadeta koji su primljeni prošle godine do sada osam njih disciplinski kažnjeno.
Kao i kod svih dosadašnjih izmjena zakona i pravilnika pokazalo se da rukovodna struktura uvijek ima neke članove koji udovoljavaju njihovim velikim apetitima bezuslovne vladavine GP-om.
Jedna od promjena u članu 75. tiče se internog premještaja. Dosadašnji zakon je omogućavao šefovima GP-a da interni premještaj na drugu lokaciju udaljenu više od 80 kilometara od sadašnjeg prebivališta ili radnog mjesta policijskog službenika može trajati najduže do godine dana tokom rada u policijskom organu. Oni su tu „moć“ zdušno koristili lansirajući nepodobne ili nemile kadrove na najudaljenije pozicije. Ali tu je novi zakon za još efikasniji obračun sa nepodobnim ili neposlušnim policijskim službenicima.
- Premještaj policijskog službenika prema naređenju rukovodioca ne može trajati duže od dvije godine, a može se ponoviti u roku od četiri godine.
Dakle u toku rada od šest godina, šefovi te mogu lansirati iz Bihaća u Trebinje i tamo ostaviti pune četiri godine, udaljenog od doma i porodice.
Ovaj mobingaški član zakona otvorio bi put šefovima Granične policije za apsolutno maltretiranje ljudi i mogućnost potpune poslušnosti službenika. Pitanje je trebaju li ovoj državnoj instituciji profesionalni i sposobni kadrovi ili oni koji će bespogovorno slušati svoje šefove na čiji rad već godinama padaju sjene sumnji u korupciju i kriminal.
Da mobing bude potpun, a bezgranična moć šefova GP-a, potrudili su se i sa drugim promjenama zakona. Rukovodilac je svemoćan, pa ukoliko da dvije negativne ocjene policajcu GP-a ili policijskom službeniku, nesretnom čovjeku slijedi automatski otkaz. Praktično ovim je promjenama ozakonjen stravičan mobing, pa ako postoji ludost da se ovakav zakon usvoji, nećemo imati normalan i profesionalan rad Granične policije nego neograničenu i nekontrolisanu moć nekoliko rukovodilaca i privatizirane policijske strukture od čega ni danas nismo daleko.
I onda potpuna i nevjerovatna bahatost u ovom prijedlogu zakona. Pošto se približio kraj mandatu trenutnoj liderskoj strukturi u Graničnoj policiji BiH, oni u novom Zakonu i članu 70., koji govori o trajanju mandata, daju sebi prostor za „kraljevski“ mandat:
- Mandat rukovodioca i zamjenika rukovodioca policijskog organa je pet godina, a može se obnoviti samo za drugi uzastopni mandat“.
Ova bahatost ovjerena je na kraju Prijedloga zakona, gdje u Prelaznim i završnim odredbama stoji: „Policijski službenik koji se na dan stupanja na snagu ovog zakona nalazi na poziciji rukovodioca i zamjenika rukovodioca policijskog organa, ostaje na toj poziciji u skladu sa odredbama ovog zakona“.
Dakle, u GP-u bi neki, na osnovu ovoga zakona, mogli biti na poziciji i oko 14 godina, što je dobar dio radnog vijeka. Kraljevski i carski! Šta se sve izdogađalo i za ove četiri godine mandata rukovodilaca u GP-u, pitanje je da li bi država mogla preživjeti mandat dug još jedno desetljeće.