Taksi prijevoz u Kantonu Sarajevo sve češće se dovodi u vezu sa pojedinim interesnim grupama i pojedincima, a u svemu učestvuje i Ministarstvo saobraćaja KS. Najveći broj taksista u Kantonu Sarajevo njih 950 pripada Udruženju Sarajevo taxi na čijem je čelu Enver Suljagić. U principu, svaki taksista radi za sebe, ali su dužni Udruženju plaćati članarinu, piše agencija Patria.
U Kantonu Sarajevo sedam je registriranih pravnih subjekata koje se bave taksi prijevozom. Ukupno imaju 95 taksista. Taksi prijevoz obavljaju Crveni taxi (40 vozila), Samir i Emir (27), Paja taxi (15), Kale taxi (5), Holand Company (4), Adin Beno (2), RHR (2). Iako su neke od ovih firmi tražile od Ministarstva dodatni broj dopunskih oznaka njihovom zahtjevu nije udovoljeno.
Neke firme su čak ostale bez licenci jer Ministarstvo nije dalo dopunske oznake koje su uz licencu potrebne za legalan rad. Umjesto toga dopunske oznake izdaju se pojedincima.
Zanimljivo je da je početkom ove godine Ministarstvo saobraćaja najavilo da u ovoj godini neće izdati nijednu dopunsku taksi oznaku jer nije narušen omjer broja stanovnika i taksi vozila. U praksi na svaku taksi oznaku ide 700 stanovnika.
Već u martu 2017. godine ministar saobraćaja Mujo Fišo najavljuje dodjelu dodatnog broja novih dopunskih taksi oznaka jer je „evidentno da trenutni broj taksista u Kantonu Sarajevo nije adekvatan potrebama stanovnika, ali i sve većeg broja turista koji posjećuju Sarajevo.“
Sarajlije u najvećoj mjeri mogu koristiti usluge Sarajevo taksija. Brojne su primjedbe na njihov rad, počevši od nepristojnog i bahatog ponašanja do odbijanja kraće vožnje, pa čak i one od Ilidže do Pofalića „jer je gužva“. I kad to prijavite predsjedniku Udruženja Suljagiću izostaje bilo kakva reakcija. Poznati su slučajevi „pljačkanja“ turista i gostiju za vožnju od Aerodroma do Baščaršije čiji su akteri članovi Sarajevo taksija. Te vožnje naplaćivale su se po tarifi i 50 eura bez upaljenog taksimetra.
Upravo ovom Udruženju načelnik općine Centar Nedžad Ajnadžić u maju ove godine odobrio je 200.000 KM za osnivanje Službe za transport povrijeđenog i nastradalog stanovništva u slučaju prirodne i druge nesreće. Za Patriju je iz Udruženja potvrđeno da je u toku formiranje Službe, a rok je godina dana.
Udruženje „Sarajevo-taxi“ obavezalo se da će utvrditi ličnu formaciju Službe prema obavezi i obimu poslova, izvršiti njenu popunu odgovarajućim stručnim kadrovima, utvrditi materijalnu formaciju Službe koja treba da obuhvata sva sredstva i opremu po vrsti i količinama koja su potrebna kako bi Služba mogla efikasno vršiti sve poslove zaštite i spašavanja iz svoje nadležnosti. Udruženje se također obavezalo da će redovno provoditi obuku pripadnika Službe radi njenog osposobljavanja za efikasno, pravilno i potpuno obavljanje svih poslova i zadataka, te da će u okviru svoje redovne djelatnosti planirati i provoditi sve preventivne mjere zaštite. Službi naredbe izdaje Općinski štab, a sva oprema je u vlasništvu Općine Centar.
Načelnik Ajnadžić je u obrazloženju ove odluke kazao da „su procijenili da je to najbolji način da sa njihovom infrastrukturom pokušamo brzo reagovati u vanrednim situacijama.“
Nakon ove odluke po kuloarima su se pojavile priče da načelnik Ajnadžić na ovaj način vraća uslugu Udruženju Sarajevo taxi koji su tokom prošle izborne kampanje pomagali Ajnadžiću, lijepili plakate, skidali tuđe, lobirali da se glasa za njega. Upravo je najveći broj članova ovog Udruženja sa područja Općine Centar.
U cijelu priču uključen je i premijer KS Elmedin Konaković za kojeg pojedini taksisti kažu da je neformalni šef sarajevskih taksista. Sve tokove u vezi izdavanja oznaka taksi prijevoznicima izdaje Ministarstvo saobraćaja koje je sastavni dio Vlade KS na čijem je čelu Konaković.
Drugi problem koji već godinama traje i opterećuje sarajevske taksiste je odredba koja ih spriječava da rade izvan Kantona Sarajevo. Tako su brojni slučajevi kada taksisti trebaju voziti preko teritorije koja pripada entitetu RS, pa su prinuđeni skidati taksi oznaku i objašnjavati mušterijama zbog čega to rade. Posebno je to teško pojasniti stranim turistima što dovodi u nepriliku same taksiste. Isti slučaj važi i obrnuto pa tako taksisti iz RS-a u FBiH voze putnike nadajući se da ih policija neće zaustaviti i kazniti.
Taksisti su stava da ova odredba kantonalnih vlasti dodatno unosi podjele i otežava im rad. Još nema naznaka da bi se ova praksa mogla promijeniti. Iz Ministarstva saobraćaja to pravdaju „smanjenjem nelegalnih teksista“ koji su djelatnost registrovali izvan Kantona Sarajevo. No, o drugim posljedicama očito niko nije mislio.