Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kazao je da pitanje akciza u BiH nije političko, nego isključivo ekonomsko i da se pogrešno razumije, zbog čega kompletna bh. infrastruktura ispašta.
- Ta tema je nametnuta kao politička tema, jer je uslov od MMF-a i međunarodnih kreditora, da bi se aktivirao stand by aranžman prema BiH, i da bi BiH dobila određenu količinu novca. Oni koji to ne žele, napravili su priču oko akciza, koja ne spada u tu kategoriju. Niti je politička, niti je problematična, ali najlakše dođe do uha građana i na osnovu toga se pravi priča - izjavio je Terzić za N, prenosi agencija Patria.
On se nada da će razgovori uroditi plodom i da će se procedura usvojiti.
- Na Parlamentu će neki braniti, neki napadati, ali to nema veze s tim. Oko milijardu i 200 miliona eura se trenutno zaustavlja neusvajanjem akciza. To je objektivan problem, s kojim živimo od kako smo imenovani u maju mjesecu. Ja sam krajem novembra imenovan za vršioca dužnosti, u decembru je bio prvi pokušaj, a onda je propuštena prilika da se akcize usvoje bez politizacije - kazao je Terzić.
On je ocijenio da se "samo mora umrijeti", odnosno - da se putevi ne moraju graditi, ali bez akciza - BiH ima objektivan problem.
- U ovom momentu, imamo od EBRD 140 miliona eura koji se neće moći aktivirati ako ne dobijemo akcize. To je uslov za efektivnost kredita, da imamo usvojen Zakon o akcizama.
Terzić je kazao da se u BiH zaboravlja da Koridor 5C nije bh. koridor, nego je to evropski projekat, i da BiH radi na evropskom projektu.
- To je pokazatelj da li smo spremni razgovarati sa Evropom, ako ne možemo njihov projekat, za koji imamo sredstva, ako mi pravimo problem - kako očekivati da ispunimo ostale uslove, gdje mi treba da odlučimo - kazao je.
- Moramo biti hrabriji. Ulaganjem u 5C ulažemo u evropski i infrastrukturni projekat, koji spaja sjever i jug zemlje, a naša sreća je da ogromna količina novca preko izgradnje ulazi u BiH. Jedan radnik, koji radi na Koridoru sa sobom povlači četiri radnika negdje u BiH - kazao je.
Izjavio je da je mnogo bolje akcize usvojiti sada, da bi se spriječilo to da se kasnije ponovo pokrene politička priča.
- Mi smo do 31.12.2010. gradili koridor iz budžetskih sredstava, onda smo uveli akcize, kao obezbjeđenje - da su evropski i svjetski kreditori sigurni da imao prihode da vraćamo kredit, i da to ne dolazi u pitanje.
Zašto se akcize ne usvajaju?
- Nema dovoljno ruku. Milijardu dolara treba da se aktivira stand by aranžmana. To ide za funkcionisanje entitetima. Akcize su izvan te priče. Imamo proceduru kako akciza dođe do autocesta. Akciza se ubire svaki dan, prodajom goriva. Tih 10 feninga ide na podračun Uprave za indirektno oporezivanje, i direktno se uplaćuju na račun Autocesta. Dvije transakcije dakle. Akcize ne popunjavaju budžetske rupe, nego idu samo za izgradnju novih dionica i vraćanje kredita starih dionica. Povukli smo 500 miliona maraka od akcize, a izgradili smo milijardu i 200 miliona vrijenosti koridora. Govorim o akcizi od 10 feninga, za ostale ne znam. Na osnovu 10 feninga pravimo dugoročne finansijske planove - ocijenio je Terzić.
Kazao je da ako BiH ne usvoji Zakon o akcizama - 2022. i 2023. ćemo imati problem.
Dionica Svilaj-Odžak se radi novcem iz BiH, jer nema akciza.
- EBRD ne dozvoljava da se aktivira kredit od 40 miliona eura, a Ministarstvo finansija FBiH insistira kod EBRD da će sredstva biti četiri godine u stand by-u, grace perioda - pa će se onda vraćati. Ne. To stoji, mi iz svojih sredstava gradimo, ali su intenzivno krenula asfaltiranja. Blizu smo da i taj projekat moramo zaustaviti - kazao je Terzić.
- Previše ljudi radi na zaustavljanju projekata - ocijenio je, ali je potvrdio da će za sedam do osam godina Koridor 5C biti završen.
- Mogu to da tvrdim i dalje, ali smo izgubili već šest mjeseci. Od februara stoji alternativni način finansiranja izgradnje, koji smo poslali na Vladu FBiH, a on još nije raspravljan - kazao je Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH.