SARAJEVO, (Patria) - Direktor kompanije Sejari d.o.o. Hasan Sarajlija reagirao je na optužbe koje je prije nekoliko dana iznio prinudni upravitelj KJKP Gras Haris Gušić da „kompanija Sejari koči nabavku minibusa“. Sarajlija odbacuje takve navode i pojašnjava da kompanija Sejari traži isključivo poštivanje zakona, a u ovom slučaju Zakona o javnim nabavkama.
Sarajlija je u razgovoru za agenciju Patria podsjetio na početak 2016. godine kada je sve i počelo sa tenderom za nabavku osam novih minibusa.
- Prvi tender za nabavu osam novih minibusa objavljen je početkom 2016. godine. Tehničke karakteristike traženih vozila su bile takve da su favorizirale model samo jednog proizvođača, u ovom slučaju OTOKAR. Ugovorni organ je bilo Ministarstvo saobraćaja KS. Model proizvođača ISUZU, kojeg zastupamo, bio je diskriminiran u desetak karakteristika. Naravno da se kompanija Sejari d.o.o. žalila, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama na nejednak i diskriminirajući tretman u odnosu na drugog potencijalnog ponuđača. Nakon niza prigovora, Ugovorni organ je konačno privatio sve naše primjedbe i krajem 2016. godine se raspisuje tender za nabavku 12 novih minibusa, na kojem ponude predaje predstavnik OTOKAR-a i mi kao distributer ISUZU autobusa za BiH – kaže Sarajlija.
Dodaje da je ovaranje ponuda bilo 22. novembra 2016. godine te da je ponuda kompanije Sejari bila najpovoljnija. Dobijaju Odluku ugovornog organa da su izabrani kao napovoljniji ponuđač.
- Odmah smo naručili vozila i počeli pripreme za njihovu isporuku. Željeli smo isporučiti vozila u 2016. godini i da za Novu 2017. godinu građani Sarajeva imaju 12 novih minibusa u javnom gradskom prijevozu. Žalbeni rok je bio, u skladu sa Zakonom, deset dana. Deseti dan dobijamo obavijest da je zbog žalbe predstavnika OTOKAR-a tender poništen. Sva sreća pa nismo platili vozila, što bi nam prouzrokovalo ogromne gubitke. Sa velikim žaljenjem, i uz debelo obrazloženje proizvođaču, morali smo otkazati narudžbu. Dakle, prvi tender smo mi dobili i nema logike da ga sami „obaramo“, nego je on „oboren“ zbog žalbe drugog potencijalnog ponuđača – pojašnjava Sarajlija.
On navodi i da je nakon toga promijenjen kriterij za ocjenu ponuda koji je bio 95% cijena i 5% rok isporuke, pa se u svim narednim tenderima mijenja kriterij u u 97,5% cijena i 2,5% rok isporuke.
- Bodovanje po ovakvim uslovima u svim narednim raspisanim tenderima favorizira ponuđača OTOKAR minibusa – navodi Sarajlija.
Početkom 2017. godine raspisana su dva tendera. Jedan Ministarstva saobraćaja KS (12 vozila), a drugi Općine Stari Grad (6 vozila).
- Oba tendera su raspisana pod potpuno istim tehničkim specifikacijama. Jedna tehnička karakteristika u raspisanoj Tenderskoj dokumentaciji eliminiše ISUZU kao potencijanog ponuđača, a ostavlja OTOKAR u igri. Želeći ravnopravan status u tenderskom nadmetanju, kompanija Sejari ponovo ulaže žalbu, ali oba Ugovorna organa odbijaju žalbe koje su im upućene i prema proceduri u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama u BiH, žalbe se upućuju Uredu za razmatranje žalbi BiH.
Ured za žalbe prihvaća žalbu koja je upućena ugovornom organu Općina Stari Grad, a odbija nakon gotovo mjesec dana čekanja žalbu upućenu ugovornom organu Ministarstvo saobraćaja KS, iako su one imale potpuno istu osnovu.
- Očekivali smo da će u slučaju Općine Stari Grad, gdje je žalba prihvaćena, biti objavljen novi tender koji će svim potencijalnim ponuđačima omogućiti ravnopravno učestvovanje, ali to se nije dogodilo. Nikad nismo saznali zašto. Dakle, ni ovaj tender nije oborila kompanija Sejari, jer novi tender nikad nije ni raspisan - rekao je Sarajlija.
- Drugi tender, gdje je žalba odbijena, ponovo se raspisuje i 11. maja 2017. te ponude predaje predstavnik OTOKAR-a i mi kao predstavnik ISUZU-a. Ovaj tender poništava samo Ministarstvo saobraćaja KS, jer kako se navodi u objašnjenju nijedan ponuđač nije kvalificiran. Tender je poništen od strane Ministarstva saobraćaja KS, ne kompanije Sejari – kaže Sarajlija.
Trenutni tender za nabavku 12 novih minibusa je raspisan 8. augusta 2017. godine. Otvaranje ponuda je trebalo biti 22. septembra 2017. Kompanija Sejari je pripremila i predala ponudu na vrijeme. Međutim, kada su predstavnici kompanije Sejari došli na otvaranje ponuda, na portirnici su dobili obavijest da se otvaranje ponuda odgađa.
- Taj tender je još u toku, dakle još ga niko nije oborio ili poništio, pa ni kompanija Sejari. I onda, iznenada, dolazi odluka KJKP GRAS o kupovini 25 minibusa.
Sarajlija navodi da ih je ta odluka iznenadila, s obzirom da je tenderski postupak, doduše za manji broj vozila, još u toku.
- Odluka je objavljena na web sajtu GRAS-a 18. novembra 2017, u subotu što je zanimljivo, a već isti dan vozila stižu u Tuzlu. I to ne bilo kakva vozila, nego vozila proizvođača OTOKAR. Naše sumnje da su to upravo vozila za ovu namjenu potvrđuju mediji 22. novembra kada je objavljena vijest da će 25 vozila biti na ulicama Sarajeva biti početkom decembra. Naravno da smo u skladu sa Zakonom uputili prigovor na ovakav postupak. Naš prigovor je usvojen i ova odluka je povučena. Po mišljenju našeg pravnog tima, ova odluka je u suprotnosti sa Zakonom o javnim nabavkama. Interesantno je to da, prema slikama koje su bile u opticaju, ova vozila uopće nisu namijenjena za gradski prijevoz i nije nam jasno kako bi ona mogla zadovoljiti potrebe za prijevozom u užem gradskom jezgru – zaključio je Sarajlija.