Članak

Voloder: Bolja saobraćajna infrastruktura kroz Sarajevo značila bi i manju zagađenost

Sa 268 AQI (Indeks kvalitete zraka) Sarajevo je u nedjelju u 14 sati bio najzagađeniji grad u svijetu, objavila je Vlada Sjedinjenih Američkih Država, prema podacima koje Vlada prikuplja iz gradova gd

SARAJEVO, (Patria) - Sa 268 AQI (Indeks kvalitete zraka) Sarajevo je u nedjelju u 14 sati bio najzagađeniji grad u svijetu, objavila je Vlada Sjedinjenih Američkih Država, prema podacima koje Vlada prikuplja iz gradova gdje su smještene ambasade te zemlje.

Indeks kvalitete zraka dan ranije prelazio je čak 300 jedinica.

„Vrijednosti AQI između 201 i 300 može izazvati ozbiljnije zdravstvene učinke“, navodeno je u tom upozorenju.

Ekspert za kvalitet zraka i klimatske promjene Martin Tais rekao je Patriji da se problem zagađenosti zraka u Sarajevu ne može riješiti preko noći, ali da je na tome potrebno početi raditi odmah, na način da Vlada počne donositi strateške poteze.

Jedna od strategija, rekao je Tais, je da se polako počne izbacivati ugalj odnosno da se odmaćinstva počnu zagrijavati na ekološka goriva.

Građevinski inženjer i zastupnik Nezavisnog bloka u Federalnom parlamentu Elmedin Voloder smata da loša putna infrastreuktura kroz Sarajevo također doprinosi zagađenju zraka u gradu. Brži protok vozila kroz Sarajevo značio bi, ističe, i manje štetnih čestica u zraku koje ispuštaju vozila.

„Zbog saobraćajnih gužvi u Sarajevu vozila određeni put prelaze za četiri, pet, pa i šet puta više vremena nego bi to bilo potrebno u normalnim okolnostima, a samim tim isto toliko puta više ispuste polutanata koji značajno utiču na kvalitetu zraka uopšte“, rekao je za Patriju Voloder.

„Izgradnjom saobraćajnica višeg nivoa usluge, kao što su brze saobraćajnice, odnosno brze ceste i autoceste, vrijeme putovanja bi bilo znatno kraće, nivo usluge viši, dok bi se zagađenje smanjilo.“


Foto NAP

Voloder podsjeća da je prije više od trideset godina upravo zbog zagađenja zraka i drugih problema u Sarajevu počela gradnja gradskog autoputa od Bentbaše (Babin kuk) do Butila. Ističe da je taj koridor i danas zaštićen i ucrtan u svim važećim planovima.

„Mali dio je urađen u okviru obilaznice Sarajeva - dio do Briješća. Sada je apsolutno jasno da se gradnja tog gradskog autoputa mora nastaviti. Suvišno je porediti potrebno vrijeme putovanja od Bentbaše do Briješća sa gradskim autoputom - koje bi iznosilo desetak minuta - u odnosu na vrijeme koje nam je sada potrebno bez tog autoputa“, rekao je Voloder, podsjećajući da vozila u saobraćajnim špicama često kroz grad voze i više od sat vremena, te da za to vrijeme ispuštaju otrove u atmosferu .

Voloder je rekao da saobraćajne gužve kroz grad ne znaće samo veće zagađenje zraka već i gubljenje vrijema i novca.

„Rješavanje problema izgradnje gradskog autoputa i saobraćajne infrastrukture općenito, mora biti prvi prioritet za grad Sarajevo, Kanton Sarajevo i Federaciju BiH. Svi ovi nivo vlasti, uz općine grada Sarajeva imaju obavezu da se udruže i ovaj projekat rade i grade zajedno.Udruživanjem snaga obezbjeđenje finansiranja bilo bi puno lakše i jednostavnije“, zaključio je Voloder.

#BiH