SARAJEVO, (Patria) - Kampanja RCC-a za osnaživanje žena WE nastavlja s predstavljanjem sjajnih žena sa Zapadnog Balkana – ovaj puta je to Uta Ibrahimi.
“Kad sam počinjala, rekli su mi da je planinarenje za muškarce, a ja sam uložila mnogo truda da im dokažem suprotno i promijenim njihov način razmišljanja. Vi možete učiniti isto, samo slušajte žene!”, poručila je Ibrahimi
Kosovo, s više od polovine od svojih 1,8 miliona stanovnika mlađih od 25 godina i gotovo polovinom žena, lovi za najmlađe stanovništvo u Evropi. Dok politikom još uvijek dominiraju muškarci, mlade, talentovane i hrabre žene ucrtavaju Kosovo na mapama svijeta, ali ne s političkim pozicijama nego svojim zapanjujućim dostignućima, kaže se u saopćenju Vijeća za regionalnu saradnju.
Jedan takva, sjajna, žena je Uta Ibrahimi, koja se ne plaši izazova. Ona je 2017. godine postala prva žena s Kosova koja je savladala Everest, najviši planski vrh na planeti Zemlji. Od tada, Uta je savladala još četiri planiska vrha visoka preko 8.000 metara, a planira to učiniti i sa preostalih devet, da zaokruži svoj lični projekat uspinjanja na 14 najviših vrhova Himalaja.
Njena životna priča je prilično snažna.
“Dvanaest godina sam radila u marketingu, od čega sam sedam godina bila direktorica marketinške agencije. 2015. sam osjetila snažnu potrebu da sve to ostavim iza sebe, pratim svoje snove i radim ono što najbolje znam,” kaže Uta, koja je odlučila da napusti prilično dobar posao i potpuno se posveti planinarenju i otkrivanju istinskih turističkih ljepota Kosova i regiona što je moguće većem broju ljudi iz cijelog svijeta.
“Počela sam s radom na nekoliko projekata povezanih s Via Dinaricom, a 2016. sam krenula sa vlastitom agencijom za turizam na otvorenom “Butterfly Outdoors”. Pohađala sam ATTA obuku, a sada vodim grupe za pješačenje (hiking) i jogu, vožnju biciklima i penjanje”, dodaje Ibrahimi.
Uta želi da angažuje što više žena vodiča u svojoj agenciji, a dio vremena provodi u radi s djecom sa posebnim protrebama.
“Kad sam počinjala, rekli su mi da je planinarenje za muškarce, a ja sam uložila mnogo truda da im dokažem suprotno i promijenim njihov način razmišljanja! Vi možete učiniti isto, samo slušajte žene!”, prisjeća se.
Uta je svjesna činjenice da broj posjetilaca Zapadnog Balkana konstantno raste, stopom većom od 10% godišnje, te da je u 2018. godini region posjetilo preko 12 miliona ljudi. Povrh toga, statistike pokazuju da turizam predstavlja 25% cjelokupnog izvoza za region, odnosno gotovo jednu petinu BDP-a. Skoro 20% ukupno zaposlenih ljudi na Balkanu direktno ili indirektno radi u turističkom sektoru.
Ibrahimi poručuje: "Penjanje/planinarenje je moja strast, a svoju misiju na Himalajima koristim i da bih promovisala Kosovo i što više ljudi zainteresovala za Balkan. To sam već ostvarila s ekipom “Nacionalne geografije” (National Geographic Team) kad smo dosegli tačku na 7.800 metara na Lhotse South Face 2019, a nastaviću i u svojih preostalih devet ekspedicija".
Uta je jedna od regionalnih heroina, a prateći njenu i priče njenih prethodnica, Nade Marković i Aide Čorbadžić iz Bosne i Hercegovine i Iris Gjinovci iz Albanije, Vijeće za regionalnu saradnju (RCC), nastavlja seriju priča o ženama sa Zapadnog Balkana koje donose promjene i sve nas inspirišu da budemo najbolje verzije samih sebe.
WE kampanju možete pratiti na kanalima na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter. #ListenToWomen #SlušajteŽene