Piše: A. Vrabac
Plan odvijanja nastave u Kantonu Sarajevo koji je danas objavilo Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih naišao je na brojne kritike roditelja. Dok jedni kritikuju zbog ugrožavanja zdravlja djece drugi ne odobravaju nastavak online nastave. Čini se da nema idealnog rješenja. Evidentno je da u Ministarstvu obrazovanja nije razmatrana situacija sa roditeljima osnovaca. I dok će se nastava od 1. do 4. (zaključno sa 4. razredom) odvijati u školama, od petog do devetog razreda nastava će biti online. Poseban problem je što djeca u petom razredu imaju drugačiji sistem nastave nego što je to bilo prethodne četiri godine. Roditelji smatraju da su i učenici petog razreda trebali ići na nastavu u škole kako bi taj period promjene bio što bezbolniji.
I dok su tokom marta, aprila i maja online nastavu djeca i roditelji preživljavali navikavajući se na novi sistem, a brojni su primjeri da neki učenici nisu imali mogućnost da prate online nastavu barem ne u punom njenom obimu, postavlja se pitanje kakav kvalitet nastave mogu učekivati učenici u daljnjem nastavku online učionice. Većina roditelja u prva dva tri mjeseca mogla se prilagoditi online režimu jer su i brojni poslodavci bili razumni, ali s obzirom da su mnogi počeli redovno ići na posao javlja se veliki problem posebno kako pomoći djeci tokom online nastave.
Kada je riječ o srednjoj školi, odluka da srednjoškolci nastavu prate online je također problematična. Opet se javlja problem učenika koji su tek upisali srednju školu. Najbolji način prilagodbe bio bi iz školskih klupa i zbog drugačijeg načina rada nego u osnovnoj školi i zbog upoznavanja profesora koji će im predavati. Prebaciti ih od prvog dana na online sistem samo će izazvati dodatni stres i kod učenika i kod roditelja. Ako je problem bio veliki broj učenika koji bi se našao u javnom prijevozu ili u školi mogle su se organizirati smjene pa da dio srednjih škola nastavu počinje u 8, a dio u 9 sati.
Ministarstvo obrazovanja danas nije donijelo odluku o nastavi na Univerzitetu u Sarajevu, a s obzirom da nova akademska godina počinje 1. oktobra odluka se očekuje do polovine septembra. Već sada postoje brojni zahtjevi da se nastava održava na fakultetima, a posebno kada je riječ o stručnim fakultetima.
U vanrednim okolnostima kakve su vladale na samom početku izbijanja pandemije online nastava činila se kao jedino moguće i ispravno rješenje.
Ali pitanje je koliko će studenti biti oštećeni odvijanjem nastave na ovakav način. Uzmemo li u obzir da se studenti mogu dijeliti po grupama uz poštivanje svih epidemioloških mjera onda se može organizirati normalno odvijanje nastave.
Posebno bi se to trebalo odnositi na brucoše koji se nakon srednje škole prvi put susreću sa novim poglavljem u svom životu. Jednostavnije bi bilo da se prvi utisci i upoznavanje sa onim šta ih čeka odvija na fakultetima nego na online platformama.
S druge strane postoje i oni koji smatraju da kombinovani sistem neće donijeti ni znanje ni zdravlje. Čini se da su o nastavi odlučivali oni koji ne znaju koliko je kompleksan naš obrazovni sistem i koliko će biti teško nadoknaditi ono što je propušteno.