(Patria) - Radovi na izgradnji tunela Hranjen kojim se treba osigurati brža i sigurnija veza između Sarajeva i Goražda su ubrzani. Nakon što je voda sa sjeverne strane skoro u potpunosti zaustavila radove u protekla dva mjeseca osigurana je stabilnost tunela i do sada je iskopano oko 1,7 kilometara.
U međuvremenu izvođač radova je angažovao 35 iskusnih tunelskih radnika iz Turske sa rukovodećim kadrom na poslovima iskopa i ugradnje primarne tunelske podgrade.
Pozitivne promjene u organizaciji rada izvođača daju vidljive rezultate: na južnoj/izlaznoj strani, umjesto ranijeg skromnog napredovanja od 2 m, sada je prosječni dnevni napredak u glavnoj tunelskoj cijevi 3,2 m - pri jednako teškim geološkim uslovima IV i V tunelske kategorije.
S urađenim su predstavnici vlasti u BPK Goražde zadovoljni a raduje ih i činjenica da je Vlada Federacije pozitivno odgovorila na potrebu izmjene dijela trase buduće brze ceste. Umjesto da završi direktno u gradskom jezgru što bi dovelo do zagušenja saobrćaja, radiće se dodatnih 4,7 kilometara obilaznice na kojoj je planiran i još jedan tunel dužine 1,3 kilometra.
Vlada FBiH je prihvatila ovu inicijativu i svojom odlukom utvrdila federalni značaj, odnosno javni interes. Time su se stekli uslovi za organizovano planiranje, projektovanje i građenje cjelokupne funkcionalne i kvalitetne dionice brze ceste, smatra premijerka BPK Goražde Aida Obuća, koja je ujedno i predsjednica Odbora za praćenje realizacije projekta.
Ukupna dužina brze ceste od Prače do Goražda je 18,4 km. S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i pol. Vrijednost izgradnje tunela Hranjen je procijenjena na približno 85 miliona maraka, a trebao bi biti završen do kraja 2022. godine.