(Patria) - Iz Sindikata GRAS – a danas su za Patriju poručili da traže javnu objavu izvještaja Ureda za borbu protiv korupcije o poslovanju ovog preduzeća. Smatraju da nije korektno prstom upirati u Sindikat kao krivca za blokade računa.
- Sindikat nema ništa s pojedinačnim tužbama radnika koje su stigle na naplatu. Mi smo prije 10 godina bili podnijeli kolektivnu tužbu koja je kasnije povučena, a kao sindikat dajemo podršku radnicima u ostvarivanju njihovih prava. Mi jedva čekamo da se objavi izvještaj i da se vidi ko je šta radio u ovom preduzeću. Čuli smo na televiziji da je izvještaj spreman, ali da još nije vrijeme za njegovu objavu, baš se pitamo zašto i da li se time odgovorni žele zaštititi, istakao je Amir Muminović, predsjednik Sindikata GRAS-a.
Iz Vlade KS očekuju da će izvještaj biti spreman naredne sedmice. Patria saznaje da se dio radnika koji su naplatili tužbe saslušava od strane istražnih organa kako bi se utvrdilo na koji način su došli u prioritet naplate, te da li su im isporučene fakture za usluge.
- Puno se priča o isplatama po tužbama. Tačno je da su neki iz administracije naplatili i po 90.000 KM, a vozači do 15.000. Ali to je stvar kolektivnog ugovora i sistematizacije koja je pravljena u preduzeću. Ljudi s visokom školskom spremom logično dobijaju veće iznose, a ono što ja znam da se veliki dio duga odnosi na kamate. Da se plaćalo na vrijeme ne bi bili u ovoj situaciji, kaže Muminović.
Iz Vlade KS kažu neće poduzimati nikakve radnje u smislu traženja rješenja za isplatu zaostalih plaća zbog kojih je 10 radnika ovog preduzeća u štrajku glađu dok Ured za korupciju ne kompletira izvještaj. U Vladi, ali i među dijelom zaposlenika vlada mišljenje da štrajkuju oni koji su pod utjecajem dijela sindikalnih aktivista koji snose odgovornost za teško stanje u GRAS- u.
- Ta priča nema logike. Sindikat za sat može u štrajk povesti 500 ljudi, ali to nismo željeli zbog pandemije, ali i korektnosti prema vladi koja je naslijedila probleme i istina izdvojila ove godine najviše sredstava da se pokušaju riješiti problemi, rekao nam je Muminović.
Prema podacima do kojih je došla Patria čini se da štrajk u ovom trenutku ne odgovara sindikatu. Naime prema sporazumu s Vladom KS o isplati 10,8 miliona maraka za deblokadu računa koje su potrošene uprava i sindikat su preuzeli kompletnu odgovornost za sve moguće posljedice po preduzeće koje se mogu desiti jer nakon te isplate trebaju osigurati funkcionalnost preduzeća iz vlastitih prihoda.
Nakon uplate sredstava GRAS – u je račun bio deblokiran samo dva dana. Na naplatu su stigle nove tužbe radnika, ali i blokada Poreske uprave FBiH. Vlastiti prihodi GRAS-a ne mogu pokriti ni troškove plaća uposlenih u ovom preduzeću.
- Ja sam rekao da ne želim ništa komentarisati dok stvari ne izvedemo na čistac. Ono što mogu reći je da radimo sve kako bi GRAS funkcionisao i stvorili uslove da ljudi primaju plaću, rekao je ministar saobraćaja u KS Adnan Šteta.
Dok Vlada koja GRAS-u želi pomoći konstantno nailazi na prepreke unutar firme pljušte međusobne optužbe. Na stav iz sindikata vozača da su u vrijeme kada je direktor bio Hasan Bašić povučene tužbe radnika predsjednik Sindikata GRAS-a nije mogao ostati nijem.
- Mnogi direktori su tužili firmu i naplatili tužbe. Firmu je tužio i vaš jučerašnji sagovornik iz sindikata vozača, rekao je Muminović.
Iz Vlade se sve glasnije čuje da je jedino kvalitetno rješenje stečaj GRAS-a. Predsjednik sindikata tvrdi da se pogrešno interpretira kako su oni protiv toga.
- Nismo ništa napismeno dobili. Ako se po zakonu može osnovati nova firma koja će imati optimalan broj uposlenih, jer viška sigurno ima, ali da se zaštite prava i ispoštuju obaveze prema radnicima mi smo za. Jedino želimo biti sigurni da nova firma neće poslovati na dosadašnjim principima što bi opet dovelo do istih problema, rekao je Muminović.
Na višak radnika u GRAS-u se i dalje različito gleda. Sindikat brojku minimalizira, dok se s druge strane govori o dupliranju i izmišljanju funkcija, bolovanjima, invalidima rada, borcima.... Kada se podvuče broj onih koji efikasno rade izvori bliski vladi smatraju da trenutno aktivno u GRAS-u radi oko 60 posto uposlenih. I vlast i sindikat trebaju biti svjesni da pitanje GRAS-a nije samo stvar radnopravnih odnosa, svako odugovlačenje rješavanja nagomilanih problema mogli bi ispaštati građani, koji već trpe jer u GRAS – u ne vozi dovoljan broj vozila.