Piše: Ernad Metaj
Veliki su planovi i ambicije vlasti u Sarajevu s razvojem GRAS-a, a u praksi javni saobraćaj je na ivici kolapsa. Zbog tužbi radnika račun GRAS-a je i dalje blokiran, na naplatu je trenutno došlo 270.000 maraka. Do sada je za isplate radnika utrošeno 25 miliona maraka, a v.d. direktora Senad Mujagić iz sadašnje perspektive to vidi kao bacanje novca u bunar.
- Advokat radnika neće da zaustavi blokade. Problem je što ne znamo koliko toga još ima i ako se ovako nastavi bojim se da će saobraćaj stati. Zalihe goriva su pri kraju i moram sa Ministarstvom vidjeti kako osigurati da prevoz ne stane, za Patriju je rekao Mujagić.
U Ministarstvu još nisu odlučili šta će s GRAS- om. Preporuka Ureda za borbu protiv korupcije i Pravobranilaštva je stečaj i pravljenje nove firme, ali u Vladi razmatraju i druge opcije koje su objektivno teško izvodive bez većeg kreditnog zaduženja. Operiše se s cifrom do 100 miliona maraka. U međuvremeu firma je obezglavljena. V.d. direktoru ističe ovih dana mandat koji mu je produžen na mjesec dana, a firma praktično nema uprave.
- Vjerujte u ovom trenutku je teško biti pametan šta raditi. Firmi treba menadžer koji neće biti pod pritiskom mandata i koji će pokrenuti procese. Lično mislim da treba dugoročno rješavati pitanje uprave, ali Nadzorni odbor neće poduzimati ništa bez konzultacija sa vladom. Ja vjerujem da koalicioni partneri imaju određena rješenja i da će uskoro izaći s imenima, rekao nam je predsjednik NO Adis Šehić.
Koalicioni partneri su se dogovorili da probleme u GRAS–u rješavaju zajedno, a ministar saobraćaja najavljuje rekonstrukciju tramvajske pruge. To iziskuje angažovanje dodatnih autobuskih kapaciteta, pod uslovom da GRAS bude imao goriva. U suprotnom moguće je angažovanje privatnih prevoznika da se problem prevaziđe.
- Situacija je teška, u posljednje vrijeme smo podigli nivo naplate i vlastiti prihodi GRAS-a će biti preko pola miliona mjesečno. Za normalno funkcionisanje mjesečno je potrebno između tri i četiri miliona maraka, što je teško dostižno jer mjesečna tranša iz kantona iznosi oko 1,2 miliona, rekao nam je Mujagić.
GRAS je već pojeo dvije tranše unaprijed. Ako se ne deblokira račun goriva u GRAS-u ima najviše za sedam dana. Oni koji su GRAS doveli u ovakvu situaciju i dalje mešetare po preduzeću koje je kako stoji u izvještaju Ureda za korupciju jedno od najproblematičnijih u kantonu kada je u pitanju evidentirani kriminal koji se ne procesuira. GRAS je očigledno najveći izazov za novu vlast koja je najavila da će građani uživati u modernom i funkcionalnom gradskom prevozu. Umjesto toga zapeli su na kadrovskim rješenjima, a bez kvalitetnih i poštenih menadžera neće biti ni kvalitetnog gradskog prevoza.