Članak

Završena obuka za influencere: Kako povećati publiku i spriječiti govor mržnje

Prvi dio radionice bio je posvećen razumijevanju trenutnih tržišnih trendova

(Patria) - Trodnevna radionica “Balkans Voices“ namijenjena mladim influencerima, podcasterima i blogerima iz Albanije, BiH, Crne Gore, Kosova, Srbije i Sjeverne Makedonije završena je danas u Sarajevu. Radionica, koju je organizirao Mediacentar Sarajevo, u sklopu programa koji vodi Canal France International, a uz podršku francuskog Ministarstva Evrope i spoljnih poslova, za cilj je imala punuditi vještine i znanje mladim influencerima koji se bave društveno korisnim temama kako doći do veće publike ali i zaštititi svoje podatke i spriječiti govor mržnje u komentarima.

Prvi dio radionice bio je posvećen razumijevanju trenutnih tržišnih trendova, raznolikosti marketinških stilova i strategija, a učesnici su naučili osnove istraživanja tržišta, upoznavanje publike i konkurenata.

Za profesora informatičke grupe predmeta Mehdiju Adrovića iz Berana upravo je ovaj dio radionice bio najkorisniji. Mehdija vodi stranicu i profile na društvenim mrežama škole u kojoj radi, pa je tokom radionice došao na nekoliko ideja.

„Od pomoći će mi najviše biti prvi dio radionice – kako doći do publike. S obzirom na stanje u našoj opštini uvijek imamo problem sa upisom učenika i onda nekako treba doći do njih, plasirati informaciju do roditelja. Naučio sam neke trikove kako mjeriti koja je naša publika, koliko smo interesantni. Već mi neke ideje nailaze da možda napravimo studentski časopis, ili radio, možda čak i podcast u kojem bismo pričali o mogućnostima mladih u Crnoj Gori i regionu“, kazao je Adrović.

Kako finansirati projekte?

Učesnici su od Zlatka Ganića, eksperta za digitalne medije, imali priliku naučiti više o

potrošačkim navikama koje ukazuju na trenutne i buduće trendove na novim medijskim platformama. Ovaj modul pomaže učesnicima da shvate kako finansirati svoje projekte. Baš to, mnogima je najpotrebije.

Aleksandar Lazovski, 26-godišnji podcaster iz Skoplja, društveni je poduzetnik. Vodi SmartUp o društvenim inovacijama, edukacijama o klimatskim promjenama i inovacijama u javnom sektoru.

Na radionicu je došao zbog novog projekta koji je pokrenuo – podcast „Word-Two”, u kojem intervjuiše ljude koje upozna na ulici, a s kojima priča o bitnim temama poput mentalnog zdravlja.

„Podcast sam pokrenuo prije tri mjeseca, sjedio sam u parku i shvatio da želim izaći iz komfort zone jer zbog COVID-a nisam upoznao nove ljude, niti imao razgovore s ljudima koji su izvan mojih okvira. Odlučio sam da pričam sa ljudima koje sam tek upoznao taj dan. Kreirao sam jednu epizodu i postala je viralna u Sjevernoj Makedoniji“, priča Lazovski.

Glavna tema razgovora koje vodi je pozitivan mentalni stav. Sagovornike pita šta im se posljedni put desilo pozitivno.

„Mladi su se za vrijeme pandemije korona virusa jako mučili, zato što smo bili u kućama, nismo bili društveni. Mentalno zdravlje je bilo veliki problem prethodne dvije godine, mislim da mladi trebaju inspiraciju i ono što mi je moj podcast pokazao da nismo puno različiti“, dodaje Lazovski.

Ideja mu ne nedostaje, ima publiku, ali u Sarajevo je došao da nauči kako unaprijediti svoj podcast ali i dođe do novih sponzora i partnerstava jer mu se trenutno čini amaterskim.

„Tako da ovdje učim neke trikove kako da svoj podcast pretvorim u ozbiljan projekat. Ono što želim jeste da ovaj projekat bude nešto na duže staze...“, dodaje Lazovski.

Vizuelni identitet kao ključ

Bez obzira da li bili influenceri, blogeri ili podcasteri u plasmanu svojih proizvoda neophodno je voditi računa o vizuelnom identitetu. Mladi su imali priliku o tome učiti od svjetski nagrađivanog fotografa Damira Šagolja, dobitnika Pulizerove i nagrade World Press Photo.

„Siguran sam da za ljude koji pokušavaju da pridobiju nečiju pažnju i da budu voljeni i zapaženi, ne samo fotografija već kompletan vizuelni sadržaj njihovog stvaralaštva je krucijalna stvar da bi ta njihova aktivnost ili ambicija bila na nivou na kojem mi to hoćemo“, savjetuje Šagolj.

U doba smartphona dovoljno je pritisnuti jednu komandu i fotografija je tu. Za kvalitetan sadržaj ipak treba poznavati neka pravila, a u svom predavanju Šagolj je učesnicima objasnio i koja.

„Pravila kompozicije, pravila da se uslika u pravom momentu, sve to je u suštini kako ljudski mozak i ljudi hoće da vide vizuelni sadržaj i fotografije. Da su one prijatne, da su balansirane, da su stvari u njima raspoređene na način koji prija ljudskom oku“, ističe Šagolj.

Dodaje da je efekat fotografije puno veći uz poštovanje elemenata kompozicije i osjećaja, nego uz vođenje računa o broju piksela i efekata.

Novinarska etika za influensere

Osnovne novinarstva i novinarska etika mogu pomoći mladim influencerima u kreiranju društveno odgovornog sadržaja, a o tome je pričala TV voditeljica Jasmina Kos. Predavačica Maja Ćalović upoznala je učesnike s bezbjednosnim problemima na društvenim mrežama, a psihologinja Mirjana Gavrić predstavila tehnike za zaštitu od pritisaka i uznemiravanja na internetu, s kojima se influenceri na mrežama često susreću.

Program digitalnih medija “Glasovi sa Balkana”, realizuje Canal France International, u saradnji sa Mediacentrom Sarajevo, Albanskim institutom za medije, Institutom za medije Crne Gore, Makedonskim institutom za medije, Novosadskom školom novinarstva i Fondacijom za informacije, medije, dijalog i obrazovanje KosovaLive.

Ovo je druga radionica u sklopu projekta „Balkans voices“, a u sklopu programa planirane su još dvije.

 

#Lifemagazin