Piše: Ernad Metaj
Taman što je nova uprava GRAS-a uz podršku Vlade KS uspjela stabilizovati ovo preduzeće, nad njim su se opet nadvili aveti mutnih trgovaca naviklih da dobro zarađuju na starim i neispravnim vozilima. U GRAS je prema saznanjima Patrije stigla ponuda za nabavku polovnih autobusa uglavnom na CNG pogon. Većina vozila je stara 15 godina i više, a sve podsjeća na scenario nabavke 34 autobusa zbog čega se trenutno vodi postupak u tuzlanskom pravosuđu.
Pod krinkom povoljne cijene čini se pojedinci bi opet da izbjegnu javne nabavke. Interesantno je da ponuda dolazi u trenutku kada se u GRAS-u putem javnih nabavki želi kupiti pet polovnih autobusa, ali na LPG.
Direktora GRAS-a Senada Mujagića nismo uspjeli dobiti, ali izvori Patrije bliski njegovom kabinetu kažu da je na velikim mukama. Ponuda dolazi iz kruga onih koji su lobirali za njega, a dosadašnja praksa je pokazala da GRAS nije imao koristi od takvih vozila.
"Tokom nabavke zbog koje se sada sudi pojedincima nabavljena su 34 autobusa na CNG od kojih je danas u funkciji samo njih nekoliko. S druge strane iskustvo s vozilima na LPG je znatno bolje, od devet nabavljenih samo se jedan pokvario", rekao nam je jedna od rukovodilaca u GRAS-u insistirajući na anonimnosti.
Putem javnih nabavki GRAS želi kupiti mlađa vozila. Najstarije može biti 2011. godište. Vrijednost nabavke je oko 800.000 KM za pet zglobnih vozila. Sredstva za nabavku su obezbijeđena jer je Vlada KS odobrila da GRAS proda staru prugu i od toga kupi dio vozila koja su mu neophodna.
Javne nabavke su uvijek neizvjesne, zbog mogućnosti žalbi. One nisu izostale ni ovog puta, žalila su se dva ponuđača. Jedan je Gradski i prigradski saobraćaj iz Tuzle čiji vlasnik je optužen za spomenutu spornu nabavku. Između ostalog njima je prema informacijama iz GRAS-a sporno što se nabavljaju vozila na LPG, a poznato je da GRAS po nepovoljnim cijenama od 'Junuzovića' nabavlja CNG.
Praktično na sceni imamo 'Junuzović' se žali i nudi starije autobuse preko druge firme koja pripada grupaciji Junuzović kopex. Ovim bi se kako stvari stoje mogli uskoro baviti istražni organi, ali i Ured za borbu protiv korupcije KS kojima je poslano pismo. U njemu se navodi da je u igri opet i predsjednik Sindikata komunalne privrede KS Adnan Himzanija koji je optužen s Junuzovićem za raniju nabavku u kojoj je učestvovao i Sindikat GRAS-a na čijem je čelu tada bio Himzanija. Da bi to moglo imati smisla potvrđuju informacije da je direktor GRAS-a iako protiv nabavki mimo tendera ipak poslao komisiju da pogleda autobuse.
"Ne vjerujem da će sadašnji direktor pristati tako da vrši nabavke. Nama su CNG vozila problem i zbog točenja goriva jer trenutno imamo samo termin u noćnim satima i to ograničen. Uz to CNG točionice su znatno udaljene od GRAS-a nisu na ruti redovnih linija i to stvara u startu gubitak jer vozila pređu značajan broj kilometara bez putnika, kaže naš izvor blizak upravi GRAS-a.
Problem starih vozila s CNG-om je i njihova homologacija, ali i skupo certificiranje i zamjena boca. Nova uprava je dobro krenula, obaveze prema radnicima su izmirene, od nove godine očekuje se dolazak prvih novih trolejbusa iz Bjelorusije tako da bi bilo loše ponovo rušiti reputaciju zbog nesigurnih i starih vozila.