(Patria) - Na 291. sjednici Vlade FBiH usvojen je prijedlog Zakona o Južnoj interkonekciji. Prilikom usvajanja prijedloga zakona održana je press konferencija kada je resorni ministar Nermin Džindić izjavio da 's obzirom na to da imamo jedan pravac snabdijevanja i cijev, strateški je bitno da ovaj zakon dobije podršku kako Vlade FBiH, tako i Parlamenta FBiH. Time bi bilo omogućeno da ovaj projekt bude pokrenut s mrtve tačke, odnosno da krene njegova gradnja. Ovaj zakon omogućava kompletnu proceduru od početka gradnje i vrlo jednostavan put dobijanja svih potrebnih dozvola u skladu sa odredbama ovog zakona'.
Nakon obavljene javne rasprave od marta do danas bilo je određenih primjedbi s terena i industrijskih zona kroz Hercegovinu.
- Javna rasprava pokazala je gdje treba izvršiti određene korekcije. Sve što je bilo logično mi smo prihvatili - kazao je ministar Džindić.
Zatražili smo komentar o prijedlogu zakona od idejnog tvorca zakona i jednog od učesnika u izradi zakona Almira Bečarevića, gasnog stručnjaka.
“Uporedio sam Nacrt i Prijedlog zakona i mogu reći da niti jedna primjedba nije usvojena koja je tražena od lokalnih zajednica, a posebno općine Livno. Prijedlog zakona je gotovo u potpunosti isti kao nacrt, a glavna promjena je napravljena u članu 6. zakona (način finansiranja) koji sada u prijedlogu zakona glasi, citiram:
Član 6.
(Način finansiranja)
Uz podršku Vlade Federacije Bosne i Hercegovine realizacija projekta Južna interkonekcija BiH i Republika Hrvatska će se finansirati zaduživanjem, grantovima, budžetskim i vlastitim sredstvima Investitora, te drugim izvorima finansiranja. Vlada Federacije Bosne i Hercegovine će sa svoje strane poduzimati raspoložive mjere s ciljem nadzora i osiguranja pozitivnog poslovanja Investitora, a u godinama realizacije projekta ostvarenu dobit Investitora će koristiti za potrebe realizacije projekta Južna interkonekcija BiH i Republika Hrvatska.
U nacrtu zakona član 6. je glasio, citiram:
Član 6.
(Način finansiranja)
(1) Realizacija projekta Južna interkonekcija BiH i Republika Hrvatska će se finansirati iz sredstava međunarodnih institucija osiguranih kroz kreditna zaduženja i grantove te vlastitim sredstvima Investitora, a otplata kredita će biti osigurana prihodima ostvarenim naplatom transportnih/tranzitnih tarifa.
(2) Vlada Federacije Bosne i Hercegovine će sa svoje strane poduzimati raspoložive mjere u cilju nadzora i osiguranja pozitivnog poslovanja BH-Gas d.o.o. Sarajevo, te osigurati potrebne garancije po kreditnim aranžmanima.
(3) Vlada Federacije Bosne i Hercegovine se zadužuje da u godinama realizacije projekta ostvarenu dobit Investitora koristi za potrebe realizacije projekta Južna interkonekcija BiH i Republika Hrvatska.
Kada pogledate tekst iz nacrta i tekst prijedloga vidi se da su izbačene dvije ključne stvari zakona, da će otplata kredita biti osigurana iz prihoda ostvarenim naplatom transportnih tarifa i da Vlada FBiH neće osigurati potrebne garancije po kreditnim aranžmanima.
Ovako izgleda potpora ministra Džindića Južnoj interkonekciji. Znači nema otplate kredita iz tarifa (javna usluga) i nema garancije vlade i time nema niti projekta jer koji je to energetski projekat finansiran od međunarodnih institucija bez sigurnog prihoda nosioca kredita i bez garancija vlade odnosno države, EBRD ili EIB ili bilo koji kreditor jer BH-Gas ne može založiti transportni sistem Federacije BiH.
Uz ove konstatacije činjenica je i da je odložen projekat Južne interkonekcije u Energetskoj zajednici tako da je slika jasna, riječ je o još jednoj prevari.
Na svakom koraku Južna interkonekcija je opstruirana i ovo je još jedan dokaz da “iskrenih" namjera ministra nema da se ovaj projekat izgradi. Pored ovoga, biće raspisan tender za izradu glavnog projekta i moja prognoza je da će glavni projekat dobiti jedna kompanija sa teritorije općine Ilidža samo da se obrne 2,5 miliona KM. O tome drugi put“, kazao je Bečarević.