Članak

Brundle sumirao sezonu: Max zasluženo, Mercedesu bravo, Masi i Hamilton gubitnici!

Želio sam da započnem ovu kolumnu sa nekim slavljeničkim riječima.

SARAJEVO, (Patria) - U posljednjoj kolumni o netom završenoj sezoni Formula 1 šampionata, Martin Brundle iz Sky F1 secira sve glavne tačke kontroverze iz izuzetno dramatičnog odlučivanja o tituli i kaže da je F1, iako je stavljen između "kamene i nakovnja", potrebna promjena nakon što je Max Verstappen pobijedio Lewis Hamilton na sporan način.

Čestitamo Maxu Verstappenu na njegovoj prvoj tituli šampiona Formule 1, teško osvojenom-  brzinom, lukavstvom i odlučnošću i veličanstvenim timom iza njega, u preko 22 utrke sa samo 24 godine.

Piše: Martin Brundle / Sky F1

I jednostavno samo 'vau i bravo' za nevjerovatnu osmu uzastopnu titulu prvaka konstruktora za moćni Mercedes tim.

Želio sam da započnem ovu kolumnu sa nekim slavljeničkim riječima jer uprkos najvjerovatnije najuzbudljivijoj sezoni Formule 1, vjerovatno najboljoj u njenoj historiji od 70+ godina, usput je bilo uglavnom ljutnje i ljutnje jako polarizovane grupe navijača i baze navijača. To je šteta.

Da li Max zaslužuje prvenstvo? Naravno da zaslužuje. Vodio je 652 kruga u odnosu na Lewisova 303 kruga. Otišao je u 15 od 22 trke koje su vodili kroz šampionat, uključujući posljednjih sedam. Osvojio je 10 trka u poređenju sa osam za Lewisa (da znam, uskoro ćemo na to), a bilo je 18 podijuma i 17 za Lewisa. I nije imao najbolje sreće na putu, sve do posljednjih nekoliko milja naravno.

Lewis bi podjednako zaslužio svoju osmu titulu, volio bih da je mogu podijeliti da budem iskren. Njegova sirova brzina, konzistentnost, odlučnost, stil, klasa i izdržljivost, posebno u završnim fazama, bili su izvanredni jer je pružio još jedan sjajan start u svojoj 288. GP sa 37 godina.

Posljednjih nekoliko krugova u Abu Dabiju, kada su oči svijeta bile uprte u zapanjujućem broju, nisu bili najbolji trenutak.

Masijev težak posao dodatno je otežavao F1 timovima

Michael Masi je direktor utrke, preuzimajući dužnost od našeg dragog prijatelja Charlieja Whitinga koji je nažalost umro u svojoj hotelskoj sobi u Melbourneu bukvalno uoči F1 sezone 2019. Majkl ima jaku istoriju režiranja australijske serije V8, što nije baš uspavan posao koji bih zamišljao, ali ništa od reflektora i pritiska globalne F1 industrije vrijedne više milijardi dolara.

Sada ako Michael želi da nastavi, a F1 i upravljačko tijelo FIA ga žele zadržati, onda se stvari moraju promijeniti. Charlie je uglavnom napisao trenutne sportske propise od 98 stranica, koji rade ruku pod ruku sa dvojezičnim Sportskim kodeksom od 80 stranica. Postoji i nekoliko drugih sporazuma i ambicija stvorenih u različitim radnim grupama tokom godina.

Ne trebam se ni za koga opravdavati, ali evo nekoliko činjenica. F1 i FIA su upravo isporučile 39 trka u 17 mjeseci u globalnoj pandemiji, uključujući nekoliko događaja i mjesta održavanja na brzinu. Kada smo sišli sa 13-satnog i 45-minutnog leta od Meksiko Sitija do Dohe, Masi se odmah ukrcao na drugi avion za Džedu da vidi novi objekat koji je jedva bio spreman na vrijeme. Kao i Čarli, on je odgovoran za potpisivanje ovih stvari, osim što sada imamo mnogo više trka na dalekosežnim mjestima.

Charlie W je bio s pravom poštovan i bojao ga se u jednakoj mjeri, a svaki znak da tim igra igre na bilo koji način bi brzo vidio Bernieja Ecclestonea i Maxa Mosleya kako ulaze, a onda ste bili u nevolji. Štaviše, Čarli je pored sebe imao svog krajnjeg krilnog igrača Herbie Blasha, čovjeka koji je prisustvovao više trka F1 nego bilo ko drugi. Zajedno su jeli skoro svako veče; takvo je bilo njihovo povjerenje i veza. Herbie je zapravo bio direktor trke u prvom ili dva kruga, dok se Charlie vraćao sa startne tribine u, inače, trkačkim sezonama od 15-18.

Jean Todt odlazi u penziju ubrzo nakon 12 godina kao predsjednik FIA-e, gdje je uradio nevjerovatnu količinu posla, posebno na bezbjednosti na putu, to je sveobuhvatna uloga. Međutim, dok čekamo novog predsjednika i njegov tim za podršku, zamišljam da je FIA ​​malo bez kormila i da je se sigurno ne plaše timovi koji su živjeli u velikom strahu od Mosleyja i klauzule o 'dovođenju sporta na loš glas'.

Do ove godine nije emitovana nikakva prepiska od pit walla do kontrole trke, a potpuno je neprihvatljivo čuti šefove timova i menadžere timova čak i kako preduhitriju situacije i lobiraju. Oni samo rade svoj posao, ali u ranijim danima Charlie bi im dao kratak potez.

Bivši svjetski prvak u F1 Damon Hill vjeruje da je Max Verstappen bio 'pravi čovjek' za osvajanje ovosezonske titule nakon što su redari trke u Abu Dabiju odbili proteste Mercedesovog tima Lewisa Hamiltona.

Nečuveni poziv Tota Wolffa Masiju da lobira da nema sigurnosnog automobila za Alfa Romeo Antonija Giovinazzija u Abu Dhabiju, i Christian Horner koji je sedam dana ranije rekao svijetu koliko je F1 nedostajao Charlie Whiting jer je mreža za ponovno pokretanje u Saudijskoj Arabiji izgledala kao pregovor o 'Souku ', što mu nije dobro ostarilo, jednostavno se ranije ne bi dogodilo.

Oni su super konkurentni i pod pritiskom ljudi koji koriste sve alate koji su im dostupni, a baza moći i smjer komunikacije se potpuno promijenio. Ti alati moraju biti više regulirani.

I tako, u onome što je trebalo da bude jedan od najboljih trenutaka F1 ikada, imali smo ljutnju i zbunjenost dok je Nicholas Latifi, tek nakon okršaja van staze u prethodnim krivinama, izgubio svoj Williams u zidu u nedavno ubrzanom skretanju 14.

Hamilton je imao jednu ruku ispruženu prema tituli

Prije toga, Lewis je vodio prilično udobno nakon što je preuzeo vodstvo od samog početka - Red Bull tu ima posla - koristeći svoje srednje složene gume za vrlo dobar učinak. Još jednom su on i Max počeli brzo da probijaju teren, ali Mercedes je to pokrio i jednostavno je parirao Red Bullu dok su izbacili Maxove gume od meke smjese tako što su bacali krug kasnije u 14. krugu.

Lewis Hamilton i Max Verstappen idu od točka do točka, a Mercedes se spušta sa staze na skretanju sedam!

Ovo bi ostavilo testiranje 45 i 44 kruga do kraja za oba vozača i čuli smo Mercedesovu radio diskusiju uključujući Lewisa kako je rekao da nije siguran da će izdržati, i da su ga pitali koje gume bi preferirao ako bi postojao sigurnosni automobil...

Kada je taj 'virtuelni sigurnosni automobil' stigao u 35. krugu uprkos Totovim protestima, Mercedes nije bacio Hamiltona u boks, oni su očajnički željeli zadržati poziciju na stazi. Ovo je bilo previše oprezno i ​​možda svjesno vođeno time što nisam htio riskirati da prođe Verstappen. Njegov agresivni stil vožnje koji nema šta za izgubiti vjerovatno je bio u njihovoj psihi i procesu donošenja odluka. Da je Max ostao van, s obzirom na Lewisovu superiornu brzinu, a zatim na svježim gumama, sigurno bi u jednom trenutku ponovo preuzeo vodstvo pod uvjetom da je mogao bezbjedno proći.

Bez obzira na to, Lewis je još uvijek imao brzinu da udobno pobijedi i imao je Maxov naboj na svježim tvrdim gumama nakon što je 'virtuelni sigurnosni automobil' dobro pokriven.

Epske stvari na čelu dok se lider trke Sergio Perez bori da zadrži Lewisa Hamiltona frustriranim i dozvoli Maxu Verstappenu da smanji zaostatak.

Ovo je bilo uprkos gubitku osam sekundi koje je zadržao Checo Perez u sestrinskom Red Bullu koji je ostao van na svojim originalnim gumama. Bila je to dobra timska igra, nešto što sam označio potencijalom vrlo rano u komentarima i nesumnjivo bih se organizovao u Red Bull pitwall-u, ali to me ne čini posebno ponosnim na F1.

Hamilton je imao jednu ruku ispruženu prema tituli, pošto je dominirao trkom, sve do tog sigurnosnog automobila za Latifijev šant u 53. krugu od 58 predviđenih. Vilijamse bi trebalo podići i tako bi vozilo i maršali bili na putu.

Dramatično finale i šta je F1 mogla učiniti drugačije?

Gledajući unazad, ovo je trebalo da bude crvena zastavica kako bi svi mogli da se resetuju, staza mogla da bude očišćena, i imali bismo pravi finalni duel šampionata na odgovarajućim gumama od početka. Međutim, to bi predstavljalo presedan za više crvenih zastava u budućnosti. Kao što se potencijalno moglo dogoditi u Azerbejdžanu, mi ne želimo trku, a samim tim i prvenstvo, završavajući sa automobilima poređanim u boksu.

Karun Chandhok je bio na SkyPadu kako bi analizirao kako je Max Verstappen osvojio VN Abu Dabija 2021. ispred Lewisa Hamiltona.

U sportskim propisima postoji nešto manje od hiljadu i pet stotina riječi koje definiraju potpunu proceduru sigurnosnog automobila, uključujući propuštanje automobila koji prolaze kroz krug. Jednom kada automobili neizbežno počnu da se bore, posebno lideri, nije sasvim jednostavno utvrditi ko je zapravo krug niže. Evo kako su oni definirani;

"Ovo će se odnositi samo na automobile koji su bili u krugu u trenutku kada su prešli liniju na kraju kruga tokom kojeg su prešli prvu liniju sigurnosnog automobila po drugi put nakon što je sigurnosni automobil bio raspoređen"

Pa onda je to jasno…

U međuvremenu, direktor trke mora upravljati incidentom na stazi sa sigurnošću kao prioritetom, brinuti se za lobiranje u pitwall-u od timova koji zahtijevaju da kontroliraju ono što će se sljedeće dogoditi ili da otkriju mogu li se sami odvojiti, prikupiti automobile koji su još u utrci i ponovo pokrenuti što je brže moguće.

Ovaj propis je davno uveden kako bi se osiguralo da se automobili koji se kreću u krug ne ometaju vodeću bitku.

David Croft iz Sky F1 kaže da se Mercedes 'osjećao opljačkano' rezultatom VN Abu Dabija, ali ne očekuje da će pokrenuti drugu žalbu.

Niko ne želi da vidi finiš bezbjednosnog automobila na bilo kojem GP-u, ali postoji procedura u kojoj u posljednjem krugu sigurnosni automobil može izaći na pitlane i bez daljeg preticanja može uzeti kockastu zastavu. Ovo generiše sve prave slike bez drumskog automobila sa trepćućim svetlima koji očigledno pobeđuje u trci.

Masi razumljivo nije želio da pusti kola koja su se kretala dok se staza ne očisti od slupanog automobila, vozila za spašavanje i ljudi. Posljednja dva aspekta će s pravom zauvijek biti osjetljive teme u motosportu. Neobavezno je da li se smatra dovoljno sigurnim da se automobili koji su u krugu sami odmotaju, naravno, sigurnosni automobil uvijek znači ili nesreću, krhotine na stazi ili jaku kišu, ali propisi kažu 'bilo koji automobil koji je u krugu', a ne 'svi'.

Recite advokatima dok je samo ključna petorka bila mahnuta kako bi Verstappena stavili direktno iza, pa čak i uz Hamiltona u posljednjem krugu. Mercedes će zauvijek osjećati da je zadnji krug bio obavezan da bude iza sigurnosnog automobila.

Verstappen koristi prednost, ljuti Mercedes i zašto je F1 bila 'između kamena i nakovnja'

Max bi zakočio super kasno i senzacionalno preuzeo vodstvo u novom zavoju pet ukosnica, a zatim bi se probio niz ravno kako bi se odbranio od Lewisovog napada koji mu je uzvratio uprkos njegovim istrošenim gumama od tvrde smjese.

Maxa bi inače stjuardi upozorili zbog tkanja, ali nije ga bilo briga, bio je to posljednji krug i on je jednostavno držao unutrašnju liniju niz sljedeću dugačku ravnicu prema devetom skretanju. Odatle do cilja ne bi bilo preticanja s obzirom na raspored staze.

Max Verstappen nadigrao Lewisa Hamiltona u posljednjem krugu u Abu Dabiju i osvojio F1 šampionat 2021!

I tako, ono što se upravo dogodilo bila je hibridna interpretacija tih 1500 riječi koja je stvorila scenario koji je apsolutno odlučio da Verstappen na svježem kompletu guma od meke smjese, dok je Red Bull ponovo igrao u boksu bez ičega za izgubiti, bude svjetski prvak umjesto Hamiltona.

Neću ovdje iznositi nikakve optužbe da je u tim odlukama i postupcima bilo ikakve zlobe ili namjere jer nemam nikakvih dokaza i očekivanja u tom pogledu, a vi ste se ionako svi odlučili. Mogu da razumem zašto se Mercedes i tim Hamilton osjećaju uvrijeđenim, baš kao što bi to učinio i Red Bull da se trka završila iza sigurnosnog automobila. Razgovarajte o tome da ste između stijene i nakovnja.

Zapanjujuća izvedba izvanrednog talenta i izvanredna trkačka sezona: Max Verstappen osvaja Svjetsko prvenstvo u F1 2021.

Godinama sam govorio da bi vozači u krugu trebali nazadovati iza trkača u vodećem krugu kako ne bi odugovlačili proceduru sigurnosnog automobila. Također, direktoru utrke sada treba pouzdan i iskusan krilni čovjek, posebno na maratonu od 23 trke sljedeće godine, uključujući novo mjesto u Miamiju, a timovi bi trebali biti vrlo ograničeni u broju puta kada mogu izazvati kontrolu utrke usred utrke tokom cijele sezone tako da se koriste strateški kada postoji pravična i relevantna tačka koju treba istaći. Jednostavno ne možemo dozvoliti da se sudiju maltretira na takav način.

Hvala vam na vašem društvu i podršci F1 tokom ove sezone, nadam se da ste uživali u cjelini. Provedite sjajan praznični odmor sa svojom porodicom i prijateljima i željno iščekujmo šta dramatično promijenjeni automobili iz 2022. mogu postići sljedeće sezone.

 

#Sport