Piše: Ernad Metaj
Treća nesreća. U najkraćem ovo bi bio epilog decenijskog projekta izgradnje hidroelektrane Vranduk. Treći kamen temeljac su za ovaj projekat proslavili lider SDA Bakir Izetbegović i predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić. Slavili su i svoju novu ljubav koja je ubrzo propala kao i hidroelektrana Vranduk. Vranduka neće biti, ali ljubav bi se mogla obnoviti. Bila bi to opet, treća nesreća, jer od svega što su nekad obećavali, poput BiH kao najvećeg gradilišta u Evropi, SDA i SBB bi mogli jedino uspješno izgraditi treći entitet.
Graditeljske sposobnosti tvorca sarajevskih tornjeva s kojih se daleko vidi i s kojih Radončić nije skočio jer ga vlast iz koje u F BiH nikad nije izlazio itekako zanima mogle bi se politički oslikati u cementiranju podjela u BiH kroz anticivilizacijski Izborni zakon po želji HDZ-a. Vidi se to iz iznenadne ljubavi medija bliskih Radončiću sa SDA preko kojih je potpredsjednik ove stranke Safet Softić pokušao ubijediti građane da kompromis s HDZ-om nije izdaja države.
Čini se da bi Fahrudin Radončić ipak pristao da ga SDA, ali i HDZ, vodaju kao mečku koja će zabavljati javnost dok oni s Dodikom raskroje državu. Nije tajna da je lider SBB-a jedino bio dosljedan u podršci HDZ-u da u miru zaokruži sve što nije uspio u ratu kroz presuđeni udruženi zločinački poduhvat. Time bi stranka koja je stalno mijenjala partnere i bježala od njih, kao i od vlastite odgovornosti, optužujući ih za sve njihove, ali i svoje promašaje konačno ispunila nešto od onoga za što se javno zalagala.
Izlazak u susret HDZ-u BiH vodi u još dublji civilizacijski mrak, a sve manje svjetla nam obećava i politika SBB-a oslikana u radu Ministarstva energije i rudarstva. Zajedno sa svojim (ne)suđenim stranačkim nasljednikom, resornim ministrom Nerminom Džindićem, predsjednik SBB-a je obećavao da neće biti poskupljenja plina. Plin nije samo poskupio, za BiH ga nema dovoljno. Poskupila je i struja, lakše je to nego držati se obećanja pa izgraditi Vranduk, ili rekonstruirati rudnike. Gradnja Termobloka 7 u Tuzli je tek posebna priča, čini se još skuplja za građane F BiH. Zbog njega se zabio prst u oko EU i SAD-u i bilo bi ružno i tužno ako se grijesi misle oprati preko Izbornog zakona.
U Sarajevu, ali i ostatku F BiH, se sve teže diše. Pritisla je ljude politika, ali i zagađeni zrak, a zaštitom okoliša vladaju SBB-ova ministrica Edita Đapo i direktor Fonda za zaštitu okoliša Fuad Čibukčić. Magla je valjda ponekad i saveznik, ali su se ipak vidjele u najmanju ruku kontroverzne odluke o pomoći ugostiteljima i turističkim radnicima. Njih je osim zraka za grlo stisla i korona, a bogami i nepravda. Magle na putevima ima više nego građevinskih mašina koje su trebale od BiH napraviti najavljeno najveće gradilište u regionu. O sposobnosti Radončićevih kadrova koje je sebi dovodio iz mrske SDA dokaz je mandat Adnana Terzića u JP Autoceste F BiH. Iza njega je ostala rupa u tunelu Hranjen kojim se trebao vratiti dug „herojskom“ Goraždu i približiti ga Sarajevu. Po dobrom starom običaju direktor iz SBB-a nije ništa kriv, jer tu je svakako dežurni krivac premijer F BiH Fadil Novalić.
Dok je Radončić palio političke vatre kritikujući vlast, od njegovih obećanja se nikada ugrijali nismo. Sa Azerbejdžanom je Radončić dogovarao milijardu KM za puteve, ali i toplovod od Kaknja do Sarajeva. Pri tome je tuđu ideju prisvojio kao svoju. Pokazalo se da su tenderi u Autocestama i energetici ipak namijenjeni drugima.
Ljubav SDA i SBB-a opet bi se kao 2016. mogla roditi „iz nužde“. Umjesto koridora Ve-ce, kako su bivšeg SBB-ovog ministra prometa i komunikacija Ismira Jusku neopravdano ismijavali u javnosti, mogli bi stvarno dobiti veliki poljski toalet tako što će bošnjačka politika utemeljena na „nuždi“ niz vjetar pustiti sva obećanja o borbi za suverenu i jedinstvenu BiH.