Članak

Smjene direktora škola u TK neustavne, nova vlast bila u pravu kao opozicija

Stigla presuda.

SARAJEVO, (Patria) - Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine, odlučujući o zahtjevu jedne trećine zastupnika u Skupštini Tuzlanskog kantona za ocjenu ustavnosti člana 16. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju i odgoju TK, na sjednici bez javne rasprave održanoj 9. februara ove godine, donio je presudu kojom se utvrđuje da spomenuti član zakona nije u skladu sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine.

Tim povodom oglasio se i Mahir Mešalić iz DF -a.

"Mi iz tadašnje opozicije smo podnijeli zahtjev za ocjenu ustavnosti takvog neustavnog čina Ustavnom sudu FBiH. Na sva upozorenja o pogubnosti ovog čina i štetu za Tuzlanski kanton oglušio se i tadašnji ministar obrazovanja TK gosp. Elvis Baraković. Ustavni sud FBiH je utvrdio da su u suprotnosti sa Ustavom Federacije BiH tadašnje izmjene i dopune zakona kojim su smijenjeni “preko noći” svi direktori osnovnih i srednjih škola na području TK silom ruku skupštinske većine u Skupštini TK. Ovo je dokaz da ničija sila i bahatost neće proći i da se vrijedi boriti i istrajati pored svih pritisaka, poručio je Mešalić.

Skupština Tuzlanskog kantona smatrala je da su navedeni zahtjevi podnosilaca neosnovani, predloživši Ustavnom sudu Federacije BiH da iste odbije.

Međutim, nakon analize zahtjeva za ocjenu ustavnosti, zatim zahtjeva za donošenje privremene mjere, odgovora na zahtjev za ocjenu ustavnosti i odgovora na zahtjev za donošenje privremene mjere, kao i cjelokupne priložene dokumentacije u spisu, a u svjetlu relevantnog prava, Ustavni sud Federacije utvrdio je kako slijedi.

"Ustavni sud Federacije je ovaj predmet analizirao prvenstveno u ravni ostvarivanja ustavnih garancija koje se odnose na jednakost pred zakonom iz člana II. A 2. (1) c) Ustava Federacije Bosne i Hercegovine i opštu odbranu diskriminacije (član 1. Protokola 12. uz Evropsku konvenciju) i utvrdio je osnovanost navoda u zahtjevu o diskriminatornom učinku osporenog člana Zakona. Osporeni član Zakona po svom sadržaju predstavlja pravni partikulizam u pravnoj regulativi u oblasti srednjeg obrazovanja, koja reguliše prijevremeni prestanak mandata direktorima srednjih škola i članovima školskih odbora, ne mijenjajući osnovni tekst Zakona u kojem je ova materija kako je naprijed navedeno detaljno razrađena. Po mišljenju Ustavnog suda Federacije time je prouzrokovana nejednakost tog kruga lica na području Tuzlanskog kantona, u srednjim školama čije je osnivač Skupština Tuzlanskog kantona, pred zakonom. Primjenom osporenog člana Zakona, razriješena su prije vremena na koje su imenovani, 32 direktora srednjih škola na području Tuzlanskog kantona", kaže se u obrazloženju presude.

Kako se dalje dodaje, nejednako postupanje se ogleda u činjenici da je samo direktorima srednjih škola zatečenim na dužnosti direktora škole stupanjem na snagu osporenog člana Zakona, utvrđen prestanak mandata. Navedeno se u najvažnijem odnosi i na članove školskih odbora.

"Redovne zakonske procedure, u kojima se odlučuje o prijevremenom prestanku mandata direktora škole, koje je su bile (i ostale) na snazi prije stupanja na snagu osporenog člana Zakona, (čl. 134. i 135. osnovnog Zakona i Pravilnik o prijevremenom razrješenju i postupku utvrđivanja odgovornosti direktora srednje škole čiji je osnivač Skupština Tuzlanskog kantona), u konkretnom slučaju su za jedan krug lica, po njihovom statusu (članovi školskih odbora i direktori škola zatečeni na dužnosti u momentu donošenja Zakona) izmijenjene na diskriminatoran način", ističe se u presudi.

Kako dalje piše u presudi, procedure razrješenja, pa i prijevremenog, kako je naprijed navedeno, zahtijevaju postojanje razloga zbog kojih, nakon provedenog postupka utvrđivanja odgovornosti, direktor škole može biti razriješen prije isteka perioda na koji je imenovan.

Kako se ističe, čak i da je postojanje nekog od razloga za prijevremeno razrješenje pojedinih direktora, pa konačno i svih iako je to malo vjerovatno, iz člana 134. osnovnog Zakona bilo izvjesno, prijevremeno razrješenje imalo se provesti unutar nadležnih organa i po procedurama koje su, u momentu donošenja osporenog člana Zakona, bile propisane i detaljno uredene navedenim pravnim aktima.

#BiH