Piše: A. Čorbo-Zećo
Mediji pod kontrolom HDZ-a i Dragana Čovića, kao i zvaničnici Hrvatske (prije svih Zoran Milanović i Andrej Plenković) lobirajući po svijetu za izmjene Ustava FBiH i Izbornog zakona na način da se u BiH cementira etnička podjela više ne biraju sredstva ni riječi kako bi se javnost koja se protivi uvođenju aparthejda prikazala kao 'unitaristička rulja', muslimanski radikali i šta sve ne!?
Svjesni činjenice da i u prošlosti i u sadašnjosti bošnjački nacionalizam uglavnom se temeljio na fokusu na očuvanju teritorijalne cjelovitosti Bosna i Hercegovina te osiguranje nacionalnog i kulturnog jedinstva i prava Bošnjaka ali drugih građana koji vole ove zemlju, sve radikalniji narativ koriste, a sada isto primjenjuju i na visokog predstavnika Christiana Schmidta, nakon što ipak nije nametnuo Izborni zakon po volji HDZ-a.
Tako poručuju kako je 'Schmidta sažvakala sarajevska čaršija, te da će Hrvati se morati pripremati za najcrnji scenarij'.
Jurica Gudelj na Dnevnik.ba danas piše da odluka visokog predstavnika u BiH Christiana Schmidta da popusti pod bošnjačkim pritiskom i ne nametne izmjene Izbornog zakona u skladu s presudom Ustavnog suda BiH u predmetu Ljubić jasno pokazuje kako ni ovaj međunarodni upravitelj BiH nije ništa drugo nego sredstvo ispunjavanja želja bošnjačke politike.
„Tako je i Schmidt postao još samo jedan u nizu visokih predstavnik koji ostaje zapamćen kao čovjek koji je svojim (ne)akcijama doveo BiH korak bliže njenom raspadu“.
Nije ovo prvi put da se govori o raspadu BiH, nije prvi put da se susjedi sa velikim interesima zanimaju za ustavno uređenje BiH.
Još od Sporazuma Cvetković-Maček traju pokušaji podjele Bosne.
Da bismo potpuno razbili priču o majorizaciji Hrvata u BiH i raskrinkali laži kako se njima biraju predstavnici važno je svakodnevno isticati da su Hrvati, tačnije HDZ BiH nezaobilazni u formiranju vlasti, a da u BiH, Federaciji drže ključne pozicije preko kojih oni zapravo majoriziraju najbrojniji narod u BiH. Isto to čine i sa Srbima i ostalima u kantonima gdje imaju stopostotnu vlast.
Takvim se procentima ne mogu pohvaliti jedino Bošnjaci, jer i Srbi u Republici Srpskoj samo simbolično u vlasti kao ikebane drže ostale predstavnike naroda.
A, zahtjev za izmjene Izbornog zakona koji dolazi od strane Hrvatske i HDZ-a BiH zapravo je zahtjev za davanjem dodatnih nacionalnih prava jednom od tri konstitutivna naroda u BiH, a nauštrb građana Bosne i Hercegovine koji se ne izjašnjavaju kao pripadnici jednog od tri naroda.
To, praktično znači da bi se, suprotno presudi Evropskog suda za ljudska prava, oduzimao dio prava građanima i dali ga, ne jednom cijelom konstitutivnom narodu, nego samo pripadnicima tog konstitutivnog naroda iz jednog teritorijalnog područja gdje su oni većina.
Građani BiH nisu dozvolili da se oduzme pravo onima čija su prava već, prema svim demokratskim i evropskim standardima narušena i daju pripadnicima jednog naroda koji već uživa svaku vrstu ustavne i nacionalne zaštite.
A, nacionalni zaštitni mehanizmi veta, prema Ustavu, već postoje na svim nivoima vlasti, izvršnoj i zakonodavnoj, pa i sudskoj!
Svaki pomen reduciranja ovih ovlasti završavala je optužbama od strane HDZ-a da se neko želi majorizirati ili čak kako kažu pretvoriti u nacionalnu manjinu.
Za one koji još sumnjaju valja napomenuti da je u Predsjedništvu BiH zagarantiran član iz reda hrvatskog naroda.
Pravo veta u Vijeću ministara imaju najmanje 3 ministra iz reda hrvatskog naroda, od ukupno 10 članova, (po tri iz sva tri naroda i jedan iz reda ostalih) zajedno sa predsjedavajućim.
Trenutno sve pozicije drži HDZ BiH, uključujući i zamjenika predsjedavajućeg i ministra finansija. Pravo veta u Vladi Federacije, ima pet Hrvata, a HDZ drži šest ministarskih pozicija – uključujući ministra finansija.
HDZ drži i sve hrvatske rukovodeće pozicije u zakonodavnoj vlasti, gdje po Ustavu postoji propisan paritet u Parlamentarnoj skupštini BiH i Parlamentu Federacije BiH.
Postoje mehanizmi zaštite nacionalnih interesa u domovima naroda, gdje HDZ ima većinu pozicija.
Da sumiramo, izborna reforma kakvu traže HDZ i Republika Hrvatska, a što je pokušao nametnuti i Schmidt ne predstavlja suštinski potrebnu reformu u Bosni i Hercegovini (jer već postoje brojni mehanizmi nacionalne zaštite), već je samo pravan za mehanizam kojim se spriječava napredak BiH, proširenje EU i destabilizira zapadni Balkan i cijela Evropa!