(Patria) - Neusvajanje budžeta na državnom i federalnom nivou u predviđenim zakonskim rokovima, predstavlja još jednu u nizu praksi koje urušavaju kredibilitet demokratskih principa i vrijednosti, saopćeno je iz Centra za sigurnosne studije.
"Nagovještaj da bi se i ove godine na ta dva nivoa vlasti mogla ponoviti ista
procedura usvajanja budžeta po hitnom postupku kao i prethodne godine, radi tobože 'raison d'etre' (veoma važnih razloga), perfidno je bježanje od odgovornosti predstavnika izvršne vlasti, odnosno političkih aktera koje participiraju u istoj.
U savremenim demokratskim državama, nepojmljivo je da parlamanti ne koriste svoje najmoćnije zakonodavno sredstvo i polugu u nadzoru nad institucijama izvršne vlasti. Svrha parlamentarne kontrole i nadzora ogleda se upravo u držanju vlade odgovornom pri izvršavanju poslova i zadataka koje im delegiraju građani ukazanim povjerenjem tokom izbornih ciklusa", ističu iz CSS-a.
Dodaju da u tu svrhu, predstavnicima parlamenata, koje, ne zaboravimo, neposredno biraju građani, povjerena je ustavnim i zakonskim rješenjima moć da usvajaju budžet i kroz tu zakonodavnu proceduru usmjeravaju i konrtolišu predstavnike vlasti da rade u najboljem interesu građana i društva.
"Zaista je nepojmljivo da se predstavnici parlamenata neodgovorno te, takoreći, snishodljivo prema svojim političkim liderima odriču demokratskih nazora i principa parlamentarne demokratije koja je utkana u samu srž našeg ustavnog i političkog sistema.
Budžet predstavlja sveobuhvatan i koordiniran finansijski plan koji opisuje dodjelu sredstava različitim državnim sektorima i programima. Stoga, ključno je da sadržaj budžetskog dokumenta bude transparentan, vjerodostojan i jasno izražen kako bi se potaknulo povjerenje građana i osigurala odgovornost.
Za promovisanje dobrog upravljanja i fiskalne transparentnosti, ključno je aktivno sudjelovanje predstavnika zakonodavne vlasti u budžetskom postupku. Većina demokratski razvijenih država nacrt budžeta za narednu godinu upućuje nadležnim parlementarnim strukturama dva ili četiri mjeseca prije kalendarske godine. U tom period, nadležne komisije i ostala parlementarne strukture u detalje razmatraju i analiziraju dostavljeni dokument te svoje primjedbe i komentare dostavljaju organima izvršne vlasti na usaglašavanje.
Tek nakon toga, nacrt, a kasnije i prijedlog, dostavljaju se u zakonom predviđenom roku na usvajanje, a konsekventno nakon toga i na kontrolu utroška i praćenje realizacije javnih politika.
Nadamo se da predstavnici zakonodavne vlasti, radi interesa građana, neće i ove godine upasti u istu zamku kao i prethodne da im se pod raznim izgovorima onemogući pravovremeno i detaljno razmatranje budžeta.
Svjedoci smo da se u praksi koriste i privremena finasiranja uz koja vlast funkcioniše te iskažu odgovornost prema svojim biračima i suprostave se bahatoj politici netransparentnog i uskostranačkog pristupa vođenju državnih poslova", saopćeno je iz CSS-a.