Piše: A. Čorbo-Zećo
Sutra će biti tačno mjesec i po dana kako su Jablanicu i Konjic pogodile razorne poplave. Situacija tačnije stanje na terenu najbolje govore o nesposobnosti Vlade FBiH, na čijem je čelu Nermin Nikšić (SDP). Tome svjedoči i stanovništvo Donje Jablanice, a transparent ‘Sramota države i Vlade FBiH’ najbolje dokazuju stvarnu agoniju.
Posebna priča u svemu je sanacija pruge koja je nesumnjivo veleizdaja u smislu ekonomskog podrivanja države! Ali, navikli smo da pravosuđe u BiH radi odgođeno. Nemamo baš predmeta koji su pravovremeni, već je to pravda s odgođenim dejstvom kada šteta već nastavne.
Premijer Nermin Nikšić (ako uistinu to jeste, jer u kuloarima se priča da glavnu riječ vodi Elvedin Grabovica i drugi) obećao je da će Vlada FBiH na sljedećoj sjednici presjeći taj Gordijev čvor!?
Sjednica Vlade FBiH je sutra u Mostaru, ali važno je podsjetiti da je čvor zapetljala upravo sama Vlada! Logično je onda da ga i raspetlja, ali pravo pitanje je zašto ga je uopće petljala?
- Istina je uvijek negdje na sredini, a odgovornost kod svih nas. Vlada FBiH će na sljedećoj sjednici presjeći taj Gordijev čvor. I to je posljedica sistema u kojem živimo, pa svi nešto prijetimo jedni drugima nekakvim prijavama, pa se ljudi ustručavaju preuzeti inicijativu i odgovornost.
Naravno da ne podržavam ovakve javne istupe ni ministara, ni direktora, ni bilo koje javne ličnosti, jer im ne vidim svrhu, osim ličnog bježanja od odgovornosti i prenošenja odgovornosti na nekoga drugog. Svima ću reći sve što imam na sjednici Vlade i Vlada će presjeći, pa ćemo vidjeti ko je onda spreman da zasuče rukave – kazao je Nikšić nedavno za Avaz nakon press konferencija Edina Forte i Enisa Džafića.
A, kako je čvor uopće nastao?
Vlada Federacije BiH, iz samo njima znanih razloga, je 16. oktobra donijela zaključak kojim je isključila Željeznice FBiH iz procesa sanacije, te je ovlastila Autoceste FBiH da uz putnu vrši i sanaciju željezničkog saobraćaja!?
"Zadužuju se Autoceste FBiH da u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana provjere raspoloživost sredstava kako bi se u što kraćem roku izvršila sanacija cestovne i željezničke infrastrukture", zaključak je koji je donijela Vlada FBiH.
Ovim zaključkom svezane su ruke Željeznicama FBiH. I tako se čeka skoro mjesec i po dana odgovora, ali ono što je došlo iz Autocesta (a bilo je logično) resorna ministrica Andrijana Katić (HDZ) je ignorisala.
Odgovor Autocesta FBiH još nije bio na sjednici Vlade FBiH.
Naime, Autoceste FBiH pišu da ne bi trebale biti direktno niti posredno involvirane u sanaciju i rekonstrukciju oštećenog dijela infrastrukture u prvom redu jer bi angažiranje JP Autocesta FBiH na istim radovima predstavljalo kršenje odredbi Zakona o cestama, prvenstveno člana 13, stav 1.
"Predlažemo da Ministarstvo i Vlada FBiH razmotre druge mogućnosti sanacije i rekonstrukcije oštećenog dijela infrastrukture u skladu sa Zakonom o cestama FBiH i Zakona o željeznicama FBiH.
I tako će Nikšić i Vlada FBiH odvezati čvor tako što će vjerovatno u skladu sa Zakonom o žljeznicama FBiH obavezati željeznice FBiH da vrše sanaciju.
Priča o sistemu kojom se brani Nikšić nije ništa drugo nego javno priznanje vlastite nesposobnosti da izađete van okvira djelovanja, a koji će opet biti u skladu sa zakonom. Jer, nevjerovatno zvuči da se dopisuju i krive sistem, a ekonomija propada.
Među najpogođenijima kompanijama su GIKIL, Adriatic Metals, Arcelor Mittal, Alternativa, Soda Lukavac te Bimal, dakle, kompanije koje se nalaze u kantonima ili dijelovima BiH s većinskim bošnjačkim stanovništvom.
Vladu FBiH nije ubrzao niti podatak iz Javnog preduzeća Željeznice FBiH, prema kojem je njihova dnevna šteta zbog blokade željezničkog saobraćaja visoka čak 280.000 KM.