Članak

REAKCIJA IZ PRIJEDORA

Bivši poslodavac SDP-ovog Magode: 'Led Media' iz Banja Luke cenzurisala 'bijele trake', hoće li GRAS preispitati saradnju

(Patria) - Ne stišavaju se reakcije na brutalnu cenzuru koju je izvršila agencija „Led Media“ iz Banja Luke odbivši postaviti bilborde povodom Međunarodnog dana mira u Prijedoru na kojima su prikazana djeca u igri gume (lastiš) sa bijelim trakama.

Iz Centra za mlade “KVART” početkom ove sedmice oglasili su se saopćenjem za javnost u kojem su osudili cenzuru i diskriminaciju koju je izvršila agencija “Led Media”.

„Ta usluga prethodno je bila dogovorena. Uprkos prethodno plaćenom računu, ova agencija je vratila sredstva uz obavještenje da dostavljeni sadržaji „ne odgovaraju temi“ mira, zahtijevajući izmjenu vizuala koji prikazuju djecu u igri lastiša. Sporni motiv djece ističe pravo na mir kao pravo koje nam pripada rođenjem, samim postojanjem i pripadanjem ljudskoj zajednici. Zato se, u ime prava današnje djece i mladih da svoj život provedu u miru, a povodom Međunarodnog dana mira sjećamo onih kojima je to pravo bilo oduzeto zajedno sa životom“, navode iz Kvarta.

“Led Media” odlučila je ne objaviti dostavljene bilborde tvrdeći da „mir ne izgleda tako“ i zahtijevala je prikazivanje golubova s maslinovim grančicama umjesto djece u igri.

„Tako su i dizajn “bijelih traka” na rukavima nacrtane djece postali „problematični“. Centar za mlade “KVART” kategorički odbija prihvatiti bilo kakav oblik cenzure i diskriminacije, naglašavajući da takvi postupci predstavljaju ozbiljno kršenje slobode izražavanja“, navode.

Kako kažu iz Kvarta, umjesto da Prijedor bude grad koji promoviše mir, lokalne i entitetske vlasti ponovo daju prioritet slavljenju ratnih jedinica, dok djeca – i to djeca u igri – postaju meta cenzure.

Aktivisti Centra za mlade “KVART” su, uprkos cenzuri, postavili plakate na oglasnim pločama širom Prijedora, gdje su vizuali s djecom i porukama o miru jasno odaslali snažnu poruku o važnosti sjećanja i zalaganja za mir.

Predložene adaptacije koje je predložio Led Media uklanjanja bijelih traka sa vizuala Kvart nije prihvatio.

Kvart objavio koje su "adaptacije" predložili iz Led Media d.o.o.


„Agencija “Led Media” opravdala je cenzuru navodnim „očekivanjima“ da vizuali „odgovaraju temi“ Međunarodnog dana mira, a naknadno je otkriveno da su „blage adaptacije“, rezultat kako su naveli navodnog neslaganja drugih klijenata da sa poslanim vizualima budu u istom reklamnom bloku. “KVART” je zvanično zatražio uvid u interne pravilnike ove agencije koji odobravaju ovu praksu da se drugi klijenti očituju o sadržajima koji će biti postavljani u bloku sa njima, iako se ta ista praksa nije primijenila u našem slučaju i mi nismo prethodno upitani za takvu saglasnost“, navode u saopćenju Kvarta koji nisu dobili nikakav odgovor.

Poziv klijentima da preispitaju odnos Led Mediom

Iz Kvarta su pozvali saradnike Led Medie da preispitaju partnerstvo s agencijom koja cenzuriše Dan bijelih traka.

„Ono što ovaj slučaj čini posebno alarmantnim jeste činjenica da “Led Media” posluje na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine, s ogromnim godišnjim prihodima, što znači da njihov uticaj na tržištu oglašavanja nije zanemariv. Centar za mlade “KVART” poziva sve saradnike ove agencije da preispitaju svoje partnerstvo s kompanijom koja očigledno bira da cenzuriše sadržaje koji su povezani s Danom bijelih traka, čak i kada su to vizuali djece koja se igraju na Međunarodni dan mira. Takva selektivna cenzura nije samo neprihvatljiva, već je i prijetnja slobodi izražavanja u BiH“.

Inače, Led Media je vlasnik i reklamnog elektronskog displeja koji se nalazi unutar remize KJKP Gras. Za zakup zemljišta na kojem je postavljen displej GRAS-u godišnje plaćaju 18.000 KM bez PDV-a. Dakle, mjesečno za zakup zemljišta na jednoj od najfrekventnijih lokacija daju 1.500 KM, dok Led Media za reklamiranje klijenata ima značajno veću zaradu.

Led Media od 2017. zakupljuje zemljište za bilbord


U Skupštini KS 2019. godine problematiziralo se pitanje zakupa između Led Media d.o.o. i KJKP Gras.
Led Media od 2017. godine je zakupac i do sada su zaradili višemilionske iznose od reklamiranja na ovoj lokaciji.

Aktuelni ministar kulture i sporta u Vladi KS Kenan Magoda u svojoj biografiji ne poslovnoj mreži Linkedin je između ostalog naveo i da je bio dvije godine i 9 mjesecu u firmi Led Media na poziciji izvršnog direktora.

Taj profil na Linkedinu više ne postoji, a zvaničnoj biografiji Magode koja je ranije objavljivana u medijima navodi se da je bio direktor jedne marketinške agencije.

Nakon ove nezapamćene cenzure u Prijedoru sa "bijelim trakama", na Vladi KS i KJKP Gras je da se preispita dalji poslovni angažman sa ovom firmom koja vrši zakup zemljišta na kojem je postavljen elektronski displej.

#aktuelno #bijeletrake #bilbord #cenzura #KenanMagoda #KJKPGras #LedMedia