Članak

Poticajno i stimulativno okruženje za učenje: Senzorna soba u OŠ "Aleksa Šantić"

Treba istaći da nije reč o metodi liječenja, već metodi koja stimulacijom čula omogućava djeci i odraslima sa poremećajem senzorne integracije da ispolje svoje uspavane potencijale i postignu emociona

SARAJEVO, (Patria) - Uz pomoć i podršku Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i iz vlastitih sredstava JU OŠ „Aleksa Šantić“ je obezbijedila sredstva za opremanje senzorne sobe. Od naredne sedmice OŠ „Aleksa Šantić“ će biti opremljenija, uređenija i bogatija za senzornu sobu za provođenje terapije za osobe s poremećajem senzorne integracije.

Senzorna soba ima za cilj aktiviranje svih učenika po sloganu vizije naše škole „Svako dijete ima pravo na kvalitetno obrazovanje“, te primarni cilj je stimulacija i razvijanje senzorne sposobnosti usmjerene na učenikovu bolju i razvijeniju stranu, tj. čula koja su više napredovala ili koja učenik ima razvijenija po rođenju.

Senzorna integracija je organizacija senzacija nervnog sistema koji treba da obezbijedi njihovu aktivnost. Ovakva organizacija aktivnosti učenika bi doprinijela razvoju punih potencijala usmjerenih na razvijena osjetila učenikovih sposobnosti i vještina.

Mogućnosti koje pruža senzorna učionica u osnovnoj školi će dodatno obogatiti naše već postojeće aktivnosti edukativnu inovaciju učitelja, nastavnika, logopeda i defektologa, te doprinijeti senzornoj integraciji. Integracija čulima će unaprijediti i usmjeriti učenika na osjet za određenu aktivnost koja se od njega traži, a koje nije mogao upotrijebiti.

Ovaj vid terapije pogodan je za djecu i odrasle sa autizmom, poremećajem koncentracije, osobe sa senzornim oštećenjima, mentalnom i nedovoljnom razvijenošću, govornim poteškoćama, smetnjama u učenju kao i one sa problemima u ponašanju.

Senzorna soba se sastoji od različitih elemenata koji potpomažu stimulaciju čula sluha, vida, dodira i mirisa. Ona predstavlja mjesto gdje osobe sa poremećajem senzorne integracije mogu da istraže i razviju svoje senzorne vještine, ali i relaksiraju se, oslobode stresa i napetosti. Ovaj vid terapije se koristi u radu s djecom s poteškoćama u razvoju i ima veliki značaj.

- Treba istaći da nije reč o metodi liječenja, već metodi koja stimulacijom čula omogućava djeci i odraslima sa poremećajem senzorne integracije da ispolje svoje uspavane potencijale i postignu emocionalni balans.

Cilj nam je obezbijediti učenicima poticajno i stimulativno okruženje za učenje, rast i razvoj, bogato raznovrsnim čulnim podražajima i iskustvima, omogućiti svakom djetetu da odabere aktivnost kojom će se baviti u skladu sa svojim interesima i sposobnostima, kao i stvaranje situacija u kojima će dijete ostvariti uspjeh, čime se razvija samopouzdanje i osjećaj samoaktualizacije, značajno unaprijediti razvoj učenika, naročito učenika s teškoćama u razvoju i pružiti pomoć i podršku učiteljima i roditeljima u radu s djecom s razvojnim teškoćama – istakao je Muamer Tinjak direktor škole.

 

#Lifemagazin