Članak

SDA se „sjetila“ tražiti jedinstvo, Čović i Dodik dijele, a Raguž zagovara cjelovitost BiH

Loš slogan vam može zagorčati život, moramo imati na umu da bi slogan trebao biti kruna određene političke partije, ali to dolazi na kraju. Prije toga stranka mora biti jasno i precizno definisana, ut

Predizborna kampanja zvanično je počela 12. septembra, a političke stranke prekrile su skoro svaki slobodan prostor svojim izbornim obećanjima i fotošopiranim kandidatima, piše bh. novinska agencija Patria.

Dok su ove godine neke stranke odlučile umjesto bilborda i izbornih plakata novac usmjeriti na obnovu osnovnih škola u BiH, druge su izdašno otvorile kesu i bukvalno preplavile ulice, parkove, bandere, zgrade...

Izborni slogani stranaka ne razlikuju se u većoj mjeri u odnosu na poruke prethodnih godina. Tako je Stranka demokratske akcije izašla sa porukom “U jedinstvu je snaga“, a odavno je već poznato da ovu stranku potresaju unutarstranački sukobi i dvije frakcije. Jedni odani predsjedniku Sulejmanu Tihiću, a drugi Bakiru Izetbegović, njegovom zamjeniku. Još je interesantnije da je najvećim dijelom, barem na ulicama Sarajeva, postavljena samo Izetbegovićeva slika ili samo izborni slogan, dok drugih kandidata za ostale nivoe vlasti skoro da i nema na prometnijim ulicama. Pored toga, kao i pred svake izbore SDA i Izetbegović se samo tada sjete prvog predsjednika RBiH Alije Izetbegovića. Očit primjer su stranačke novine (koje se petkom dijele na ulicama Sarajeva, a posebno oko džamija) na kojima je slika rahmetli Izetbegovića s porukom „Za jako Sarajevo“ što je prema reakcijama građana krajnje morbidno.

Psiholog Srđan Puhalo za bh. novinsku agenciju Patria objašnjava da slogani „sami po sebi ništa ne znače, ako ljudi ne prepoznaju njih kao nešto što je iskreno i što je sastavni, nedjeljivi, dio političke opcije“. On dalje navodi da su slogani sasvim normalni u kampanjama, ali da danas fali autentičnosti političkim partijama, pa samim tim i porukama koje upućuju.

Što znači da SDA agresivnom kampanjom želi ubijediti prvo sebe, a onda i glasače u jedinstvo.

- Slogani se moraju naslanjati na politiku tih partija, vrijednosti koje te partije zastupaju. Ti slogani su neka forma koja se mora ispoštovati, ali oni u principu ne donose političkim partijama neku korist, ali ono što je mnogo važnije mogu da im nanesu štetu, ako u velikoj mjeri odstupaju od onoga kako se percipira sama partija. Loš slogan vam može zagorčati život, moramo imati na umu da bi slogan trebao biti kruna određene političke partije, ali to dolazi na kraju. Prije toga stranka mora biti jasno i precizno definisana, utemeljena, okrenuta vrijednostima, određena prema glasačima i da ono što ona promoviše mora pratiti takvo ponašanje – kazao je Puhalo za Patriu.

S druge strane Demokratska fronta – Željko Komšić ima jasan slogan „Odlučno u promjene“, a vrlo sličan ima i PDP „Pridruži se promjenama“.

Situacija sa SNSD-om Milorada Dodika nastavlja politiku podjele BiH, pa je tako i kreirana poruka jednom entitetu, jednom narodu „Za pobjedu Srpske, u ime Srpske“. Podsjećamo, 2010. godine Dodikov slogan bio je „Srpska zauvijek“ i „Dejton zauvijek“.

Kod dva kandidata za hrvatskog člana Predsjedništva BiH izborni slogani su dijametralno suprotni, pa tako dok jedan slijedi Dodikovu politiku, drugi se zalaže za cjelovitu BiH.

Tako Dragan Čović (HDZ BiH) za sebe kaže da je „Hrvatski izbor“, dok Martin Raguž (HDZ 1990) jasno poručuje „Ovo je naša zemlja“ čime je već dobio simpatije svih građana BiH, piše NAP.

#BiH