(Patria) - Plave kvačice dio su Twitterovog verifikacionog sistema putem kojih korisnici potvrđuju svoj identitet.
Prije nego što je Elon Musk preuzeo Twitter, one su uvjeravale da su odgovarajući korisnici aktivni, autentični i od javnog značaja. Verifikovani nalozi su također dobijali plavu oznaku besplatno.
Bliži se kraj
Po svemu sudeći, bliži se kraj takvog sistema. Da bi zadržali svoje plave bedževe, korisnicima jedino ostaje da se prijave na Twitter Blue pretplatu. To je usluga koju je Musk vratio na Twitter krajem prošle godine i ona iznosi osam dolara mjesečno (84 dolara godišnje).
Musk je posebno poznat po "trolovanju" za prvi april, uključujući i slučaj kada je lažno tweetovao da je Tesla, njegova kompanija za proizvodnju električnih automobila, bankrotirala.
Iako nije isključena mogućnost da se radi o prvoaprilskoj šali, ovakav potez očekivao se već mjesecima i nije iznenađenje.
Još u decembru prošle godine Musk je tweetovao da će kompanija povući stare plave kvačice, jer je "način na koji su one izdate bio korumpiran i besmislen."
Od tada, prilikom klika na kvačicu nekog "verifikovanog" naloga, prikazuje se poruka: "Ovo je nalog sa zastarjelom verifikacijom. Može, ali i ne mora biti relevantno."
Postrožen postupak
Postavlja se pitanje da li se smisao plavih kvačica s ovakvom odlukom gubi? Sada kada samo oni koji plaćaju mjesečnu pretplatu imaju verifikovan nalog, plavi bedž više ne predstavlja kredibilitet niti oficijalni izvor.
Instiktivno, ljudi će još neko vrijeme gledati na takve naloge kao bitnije i važnije, ali na kraju će vjerovatno biti jasno da su to samo osobe spremne da plate da bi im se nalog razlikovao od "običnog", prenosi Nova.rs.
Nakon što je Twitter Blue program pretplate vraćen, platforma je bila preplavljena lažnim verifikovanim nalozima.
Lažni nalog košarkaša LeBrona Jamesa je saopštio da je on zatražio trade, dok je lažni Donald Trump tweetovao: "Zbog ovoga Muskov plan ne funkcioniše".
Musk je povukao Twitter Blue program na nekoliko sedmica, a zatim je postrožen postupak dobijanja pretplate.
Pored plave kvačice, korisnici pretplate imaju niz dodatnih beneficija - prikazuje im se 50 posto manje reklama i njihovi tweetovi imaju prioritet među drugim odgovorima, kao i veći rang u rezultatima pretrage.
Korisnici također mogu da uređuju tweet do pet puta u roku od 30 minuta, kreiraju tweetove dužine do 4.000 karaktera i postavljaju video zapise u HD rezoluciji.