Dvanaestogodišnji dječak iz Sarajeva koji je nestao zajedno s automobilom ispred osnovne škole Umihana Ćuvidina u Sarajevu, a koji je sam upravljao automobilom i pronađen je kraj Tešnja, još uvijek je fokus interesovanja u našoj zemlji, piše novinska agencija Patria.
Dječak je pronađen u vozilu, kada mu je stalo jer je nestalo goriva. Pritom je bez ikakvih problema platio putarinu na naplatnim kućicama i vozio autoputem!
Iz JP Autoceste FBiH poručili su, pak, da nisu nadležne niti imaju zakonske mehanizme da spriječe ovakve i slične događaje. Pitanje odgovornosti je na drugim institucijama.
Ali, ovakvo brzo i efikasno saopćenje za javnost nije smirilo građane, jer je neshvatljivo da je radnik ili radnica na naplatnim kućicama podigla rampu i pustila dječaka na autocestu, čime je direktno ugrožena sigurnost i dječaka i svih drugih učesnika u saobraćaju.
Ali, vratimo se famoznoj riječi koja postaje najčešća u bh. stvarnosti – nadležnost. Jednostavnim pregledom stranice JP Autoceste FBiH jasno je vidljivo da su Autoceste i njihovi radnici itekekao nadležni brinuti o sigurnosti u saobraćaju, a puštanje 12-godišnjaka na autocestu je direktno u suprotnosti sa mnogim zakonskim uređenjima s kojim JP Autoceste se rukovode u radu.
Autoceste FBiH rade u skaldu sa Zakonom o cestama, Zakona o autocesti na Koridoru VC, Zakonu o javnim preduzećima FBiH, Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima BiH, Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti na putevima.
Osim zakona Autoceste imaju i niz vlastitih uredbi, a prema kojima radnik nije ni slučaju smio podići rampu dječaku od 12 godina.
I umjesto da su pokrenuli pitanje odgovornosti radnika Autoceste se pozivaju na nadležnost, a u svakom zakonu stoji da je sigurnost u saobraćaju na prvom mjestu, tako da saopćenje o nedaležnosti ne bi trebalo spriječiti da neko u ovoj državi ipak se upita, zar je važno imali neke nadležnosti ako je u pitanju spašavanje života.