Ni na današnjoj sjednici Vlada FBiH nije razriješila stare, niti dala prijedlog imena novih članova Nadzornog odbora Skupštini JP Autoceste FBiH čiji je mandat istekao 24. aprila, piše bh. novinska agencija Patria.
Ova javna kompanija, zbog svađa na relaciji SDA-HDZ BiH oko jedne direktorske fotelje, osim bez NO je i bez kompletne Uprave. Mandati su istekli v.d. direktora Jasminu Buči, izvršnom direktoru za ekonomsko-finansijske poslove Ivici Ćuriću, izvršnom direktoru za projektovanje i građenje Marinu Jelčiću, izvršnom direktoru za upravljanje i održavanje Ademu Zolju i izvršnoj direktorici za opće, kadrovske i pravne poslove Adisi Hadžić.
Tako, već sedam dana, kompanija nema zakonskog zastupnika koji bi mogao isplatiti plaće uposlenicima ili potpisati akte za usluge i radnje predviđene zakonom kao što su naplata cestarine, plaćanje PDV obaveze po aktivnom ugovorima...
Očekivalo se da nakon jučerašnjeg sastanka lidera SDA, SBB i HDZ Bakira Izetbegovića, Fahrudina Radončića i Dragana Čovića već danas bude hitno riješeno pitanje NO, a potom i imenovanje novog direktora Đenana Salčina (SBB).
No, na dnevnom redu današnje sjednice nije bilo ove tačke.
Đenan Salčin je „direktor na čekanju“ od 7. marta, kada je Vlada dala tadašnjem NO saglasnost za njegovo imenovanje, ali je poslan signal iz vrha SDA da se do daljnjeg odgodi, jer je problem jedna fotelja izvršnog direktora za koju se otimaju i SDA i HDZ BiH.
Imenovanje novih članova Nadzornog odbora, bez kojih se ne može imenovati Uprava, nezvanično, blokira se i zbog svađe koalicionih partnera SDA i HDZ oko Zakona o igrama na sreću, te drugih imenovanja unutar federalnih uprava i institucija Federacije BiH.
Iako su za sada posljedice obezglavljivanja JP Autoceste FBiH, zbog političkih svađa, svedene na zastoj u servisiranju obaveza prema međunarodnim kreditorima, kompanija bi ako se nastavi i dalje sa igrama bez granica oko imenovanja, mogla doživjeti kolaps sa pogubnim posljedicama za koje će trebati godine da se otklone.
Jasmin Bučo, bivši v.d. direktor u proteklom periodu dogovorio je aranžmane sa četiri međunarodne finansijske institucije (EIB, EBRD, OFID i KFAED) u vrijednosti od oko 934 miliona eura te EXIM bankama u vrijednosti od 200 miliona eura koji bi trebali da osiguraju nastavak izgradnje autoputa.
Rokovi za pregovore polako ističu, a Vijeće ministara je procesuiralo tek 72 od 934 miliona eura. Zbog toga prijeti opasnost da se međunarodne finansijske institucije povuku iz već dogovorenih aranžamana, do stabilizacije prilika u Autocestama.
Istekao je i rok za usvajanje amandmana na prostorni plan koridora Vc, a Federalno ministarstvo prostornog uređenja nije ga ni uputilo u proceduru.
Zbog toga je kako saznajemo Evropska komisija negativno ocijenila zahtjev Autocesta FBiH vrijedan 39 miliona eura za bespovratna sredstva na lokalitetu Blagaja i Bune markirajući ga kao preuranjen.
S druge strane, četiri aplikacije Autocesta za grant kod Evropske komisije vrijedan 12 miliona eura su već odbijene zbog neusaglašavanja transportne strategije na nivou BiH.
Sličan scenarij je izvjestan za jedinu preostalu aplikaciju za radove na autocesti kod Zenice u vrijednosti od 19 miliona eura.
Povlačenje finansijera sa projekata i gubitak bespovratnih sredstava će se tek osjetiti u narednim godinama na značajno smanjenom intenzitetu gradnje što će dodatno otežati već težak položaj domaće građevinske operative. Zakulisne igre HDZ, SDA i SBB vraćaju ambijent iz 2010. godine kada se u prosjeku gradilo mizernih 3 km autoputa godišnje.