Članak

Ministarstvo prometa šuti, iz Turske šalju svoj otpad, autobusi pušteni u promet bez homologacije!

Svečanom ceremonijom u Sarajevu je pušteno u saobraćaj 15 autobusa koji su rezultat, kako su naveli iz Vlade KS, uspješne saradnje Grada Sarajeva, Kantona Sarajevo i Grada Istanbula, piše novinska age

Svečanom ceremonijom u Sarajevu je pušteno u saobraćaj 15 autobusa koji su rezultat, kako su naveli iz Vlade KS, uspješne saradnje Grada Sarajeva, Kantona Sarajevo i Grada Istanbula, piše novinska agencija Patria.

Istanbulsko preduzeće za javni saobraćaj (IETT) u protekle dvije godine isporučilo je ukupno 45 autobusa kantonalnom preduzeću GRAS i značajnu količinu rezervnih dijelova za održavanje tih vozila. No, je li riječ o turskom otpadu koje je lakše bilo pokloniti nego uništiti pitaju se privatni prevoznici koji su u podređenom položaju spram GRAS-a.

Tako je i na vanrednoj sjednici Odbora Udruženja prijevoznika u međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu putnika Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine zaključeno da se uputi dopis Ministarstvu prometa i komunikacija BiH u kojem se traži da se svim prevoznicima dozvoli uvoz vozila po istim uslovima.

Kako saznaje Patria nad doniranim autobusima nije izvršena homologacija, a što je obaveza u skladu sa zakonom ukoliko je riječ o polovnim vozilima. Zbog toga je zatražen i uvid u spis o odobrenju uvoza ovih autobusa, ali iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH za sada šute.

Homologacija vozila odnosno dijelova, sklopova i uređaja vozila je ispitivanje i utvrđivanje usklađenosti ispitivanih dijelova prema ECE pravilnicima ili EEC/EC direktivama i EU uredbama koje se odnose na ispitivani dio i na određenu kategoriju vozila.

Podsjećamo, norma EURO 4 se u zemljama EU pojavljuje 2005., odnosno 2006. godine, a u BiH se primjenjuje od 1. aprila 2016. godine i podrazumijeva uvoz vozila maksimalne starosti do deset godina.

Treba posebno istaknuti da će se primjenom ove odluke odnosno uvođenjem standarda EKO-4 prilikom uvoza automobila u BiH uskladiti najniži tehnički zahtjevi vozila s europskim normama u ovoj oblasti te smanjiti zagađenje okoliša i opasnosti po zdravlje ljudi u Bosni i Hercegovini, te unaprijediti standard u oblasti zaštite životne sredine s aspekta korištenja motornih vozila. Očito da ovo pravilo u BiH ne važi za sve.

- Mi samo tražimo ista pravila za sve. Ukoliko nekome dozvole EURO 3 zašto bi drugi prevoznici plaćali skuplja vozila i poštovali pravila – kaže za NAP jedan od članova Odbora Udruženja prijevoznika.

#BiH