Rukovodstvu GP BiH od Komisije za odbranu i sigurnost su upućene kritike na rad i dešavanja u ovoj instituciji. Spornim je oglašen novi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji koji priprema Granična policija BiH. Iz GP-a su se branili činjenicom da je broj rukovodnog osoblja prevelik a da nedostaje specijalista na terenu. Zatraženo je smanjenje administracije. Navodno GP sa Saveznom policijom Njemačke realizira projekat „modernizacije uprave GP BiH“.
Šta se suštinski krije iza ovih razloga reforme GP-a? Oko 80 posto pravilnika je urađeno. Po tom pravilniku treba da bude 11 regionalnih ureda: Višegrad, Zvornik, Bijeljina, Orašje, Gradiška, Bihać, Livno, Bijača - Čapljina, Trebinje, Aerodrom Sarajevo, Aerodrom Tuzla. Dakle, pravi se novih pet terenskih ureda. Djeluje šokantno, ali bi na ukupno 11 graničnih prelaza bilo zaposleno samo lokalno stanovništvo. To bi značilo da bi dobili jednonacionalne službenike na svih 11 graničnih prelaza. Što se tiče Sarajeva i direkcije Granične policije, tu bi se u zapošljavanju ispoštovao popis stanovništva iz 1991. godine, što je poseban paradoks.
Dakle, u sarajevskom centralnom uredu smjestilo bi se 44 posto Bošnjaka, 31 posto Srba i 17 posto Hrvata. Svi ostali granični uredi osim Bihaća bili bi popunjeni isključivo sa lokalnim Hrvatima i Srbima.
U toku je čak i praktična provedba ovog užasa. Sada se kadeti iz prošle generacije užurbano vraćaju na pozicije u neposrednoj blizini svog mjesta stanovanja, iako su neposredno po prijemu bili raspoređeni tamo gdje „manjka manjinskih naroda“. Iako nije gotov ni pravilnik, i pored otvorenih kritika iz Parlamenta BiH, u GP-u i dalje pristupaju definitivnim rješenjima.
Ovaj novi pravilnik o sistematizaciji je konstruiran u Sarajevu bez ikakvih prethodnih konsultacija sa terenskim uredima. Gotovo u tajnosti se sve radi, kadeti se već rotiraju zavičajno pa iza njih gdje su ranije primljeni ostaju rupe. Zato su tzv. atraktivne pozicije tipa Sarajevski i Tuzlanski aerodrom i glavna direkcija GP-a popunjeni 100 posto.
Zaboravlja se da je GP državna institucija koja mora imati multietnički sastav i za službenike imati obrazovane i sposobne kadrove na graničnim prelazima.
Ključni kontrolor zakonskog i sistemskog funkcioniranja Granične policije BiH – Komisija za odbranu i sigurnost BiH kao da ne postoji za rukovodioce ove državne institucije. U GP-u je opće mišljenje da zamjenik direktora GP-a Zijad Srabović ne vlada situacijom, da je sve konce prepustio Vladimiru Popoviću, koordinatoru projekata ispred GP BiH.
Praktično, Bošnjaci pored Srabovića imaju u rukovodećem kadru GP-a i Mustafu Ovčinu, koji je načelnik Uprave za administraciju GP-a, ali ne čini ništa da bi zaštitio Graničnu policiju BiH od ovakvih udara. Ovčinu granični policajci zovu ‘šef za pare’.
Praktično, zbog poznate ležernosti bošnjačkih kadrova, rukovodstvo Graničnom policijom BiH sve više preuzima Popović. On se među ljudima u GP-u navodi kao ključni kreator “reforme” u Graničnoj policiji. Popović je po zanimanju inženjer mašinstva pa je potpuno nekompetentan za poziciju načelnika Ureda za unutrašnju kontrolu. To je mjesto uvijek zauzimao diplomirani pravnik i to je mjesto u raspodjeli funkcija pripalo Bošnjacima po nacionalnom ključu, a kako se tu našao Popović, posebno je pitanje i tiče se tajnih igara u vladajućoj SDA, čija ležernost razarajuće djeluje i najviše košta ovu državu. U Graničnoj policiji sve se glasnije govori da je upravo Popovićeva posljednja riječ u svim odlukama u odsustvu direktora GP-a. Uz to bošnjački kadrovi u Graničnoj policiji su servilni, a nezvanično zamjenik direktora Srabović se hvali dobrim kontaktima sa Asimom Sarajlićem, predsjednikom Kadrovske komisije SDA.
Nije jasno kako je moguće donositi samovoljne i gotovo nerazumne odluke u okviru jedne od najvažnijih državnih institucija a da o tim potezima nije zatraženo mišljenje stručnih ljudi, niti je u Parlamentu BiH zakazana i održana bilo kakva javna rasprava o takvim promjenama koje se tiču zakona i nekih ozbiljnih društvenih odnosa.