U Sarajevu zasjeda Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH, a dnevni red je obiman sa čak 94 tačke, piše Patria.
Poslanici između ostalog razmatraju i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH.
Saša Magazinović, poslanik SDP-a kazao je da se već više puta govorilo o ovom zakonu kroz poslanička pitanja.
- Povećanje kazni koje je najinteresantnije za javnost bila je tema i u prošlom mandatu. Zahvaljujem se Ministarstvu koje je prihvatilo neke sugestije. Pitao sam ranije da li planiraju u zakon uvesti pojam bahata vožnja. U komunikaciji i sa samim ministrom rečeno mi je da Ministarstvo podržava jednu takvu mjeru, ne samo u kontestu posljednjeg događaja gdje su život izgubile dvije djevojke, postoji mogućnost uz angažman Vijeća ministara i izmjenu Krivičnog zakona – istakao je Magazinović.
On je dodao da Klub SDP-a razumije da nije bilo vremena da se takvo što sada umetne, pa je predložio zaključak.
- Zadužuje se Ministarstvo prometa i komunikacija da najkasnije u roku od šest mejseci izmjeni zakon u dijelu koji se odnosi na definiranje i adekvatno sakcionisanje pekršaja koji se definira kao bahata vožnja – dodao je Magazinović.
Šefik Džaferović (SDA) je rekao da se danas raspravlja o 12 amandmana a ne principima.
-- Nije to uredu, treba predlagač da kaže nešto o amandmanima – dodao je Džaferović.
Damir Arnaut (SBB) istakao je da će podnijeti izmjene Zakona u smislu definiranja položaja vozila Hitne službe i vatrogasnih kola u saobraćaju na način da imaju prednost u odosu na vozila pod pratnjom.
Aleksandra Pandurević (SDS) na ovakvu opasku istakla je da moli Arnauta da ne ponižava svog ministra. Arnaut je istakao da ministar SBB ima punu podršku Kluba SBB-a, ali da je činjenica da su se izmjene ovog zakona počele raditi u januaru kada on nije bio ministar i da nije mogao mijenjati prijedlog.
- Svi pokušaji razdora unutar SBB-a neće vam proći – kazao je Arnaut.
Inače, novim izmjenama u Zakonu o sigurnosti saobraćaja u BiH bit će preciznije definisano kako će zdravstvene ustanove obavještavati policiju u slučaju da je neko od pacijenata nesposoban za vožnju.
Ključne izmjene i dopune odnose se na pooštravanje sankcija za prekršaje učinjene u saobraćaju, a posebno za prekoračenje brzine.
Osim toga, zabranjuje se pješacima da za vrijeme kretanja kolovozom koriste mobitele i imaju slušalice u ušima, dok se ukida obaveza korištenja kaciga biciklistima.Uvodi se mogućnost zadržavanja vozača pod dejstvom alkohola, te druge izmjene u cilju usklađivanja sa evropskim zakonodavstvom.
Vozač koji za vrijeme kretanja vozila koristi mobilni telefon ili druge uređaje za komunikaciju kaznit će se novčanom kaznom od 100 do 300 KM.
Vozač koji prekorači brzinu za 20 do 30 km/h kaznit će se novčanom kaznom od 100 do 300 KM, a za prekoračenje od preko 30 km/h kaznit će se sa iznosom od 400 do 1.000 KM.