Zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo na jučerašnjoj sjednici usvojili su Prijedlog strategije sigurnosti cestovnog saobraćaja za područje kantona za period od 2016. do 2020. godine koju je polovinom novembra prihvatila Vlada u istoj formi. Uz akcione planove koji slijede u njenoj implementaciji trebali bi biti riješeni nedostaci u sigurnosti na cestama, piše Patria.
Kantonalni ministar saobraćaja Mujo Fišo podsjetio je da UN traži od država članica smanjenje broja poginulih za 50 posto, do 2020. godine. Smatra da se to može postići pod uslovom da BiH, u svim svojim segmentima napravi i implementira strategije i akcione planove koji se baziraju na pet stubova iz preporuka UN Decenije akcije.
UN predlaže: upravljanje sigurnosti saobraćaja, sigurnije puteve i mobilnost, obezbjeđivanje sigurnijih vozila, veću sigurnost učesnika u saobraćaju te zbrinjavanje nakon saobraćajnih nesreća.
Prijedlog strategije sigurnosti cestovnog saobraćaja za područje Kantona Sarajevo izradio je Saobraćajni fakultet u Sarajevu polovinom ove godine. Navode se zabrinjavajući podaci o broju saobraćajnih nesreća, a ukoliko se u narednom periodu ne poveća sigurnost u saobraćaju prijeti nam crni scenario.
U BiH godišnje se dogodi oko 36.000 saobraćajnih nesreća u kojima pogine 360 osoba, a bude ih povrijeđeno oko 10.000. Stopa smrtnosti u BiH je 10,3 na 100.000 stanovnika što je oko tri puta više na zapadnoevropske zemlje. Glavni uzročnici nesreća su neprilagođena brzina kretanja, nepoštivanje saobraćajnih propisa i alkoholiziranost.
U 2015. godini u BiH je bilo registrirano 952.595 automobila/vozila od čega je 801.387 putničkih automobila.
Kako se navodi, cestovna mreža u BiH ubraja se u slabo razvijene u Evropi. Osnovne zamjerke su nedovoljna širina cestovnog zastora, veliki nagibi, oštri radijusi krivina, masovna izgradnja objekata u zaštitnom cestovnom pojasu.
Također, pojedine dionice magistralnih cesta su preopterećene, prisutan je stalni porast broja automobila što ne prati adekvatno poboljšanje i proširenje cestovne infrastrukture što doprinosi lošem stanju sigurnosti u cestovnom saobraćaju u BiH. To za posljedicu ima veliki broj saobraćajnih nesreća.
Prema prognozama, do 2020. godine na području BiH bilo bi skoro 40.000 saobraćajnih nesreća odnosno oko 400 poginulih ukoliko se ne provedu ove preporuke.
Ulaganje i izdvajanje za sigurnost saobraćaja treba gledati kao na ulaganje a ne kao trošak, navodi se u strategiji.
Zacrtani cilj je da BiH smanji broj poginulih na cestama kao i manji broj saobraćajnih nesreća kako bi do 2020. godine došla u grupu zemalja u Evropi koje vode brigu o stradanjima osoba u saobraćaju i da ispuni obaveze UN dekade o sigurnosti u saobraćaju.