Članak

Sarajlije se guše i obolijevaju u zagađenom gradu: Vlada i premijer pokazali svoju nekompetentnost

Navikli na ad hoc rješenja vlasti koja se pokrene tek kad nas kakva nevolja snađe, Sarajlijama ne preostaje ništa drugo nego upućivati kišne dove i moliti Boga da bude vjetra u narednom periodu koji ć

Piše: Edina Latif

Prošle godine u ovo vrijeme glavni grad Bosne i Hercegovine gušio se u magli i smogu. Zbog enormnog povećanja zagađenja proglašena je druga epizoda Pripravnosti.

I tada su stručnjaci i ekološka udruženja upozoravali da vlasti Kantona Sarajevo ne shvataju ozbiljnost situacije, ne poduzimaju nikakve mjere kojima bi se ublažila ekološka kriza. Građanima su aktivisti ekoloških udruženja u decembru 2015. godine dijelili maske za nos i usta na ulici.

Stručnjak za kvalitet zraka Martin Tais godinama upozorava da se mora prestati sa korištenjem uglja, neplanskom gradnjom višespratnica, te riješiti problem zagušenosti saobraćaja. Govorio je to Tais i prošle godine u decembru. I tada je premijer Kantona Sarajevo bio Elmedin Konaković. No, nije se uopšte ozbiljno shvatilo šta to Tais govori, jer smo godinu kasnije došli u još težu situaciju - zbog zagađenosti je proglašena epizoda Uzbune.

I onda se na djelu pokazalo da Konakovićeva vlada godinu dana nije ništa poduzela da se smanji zagađenost zraka. Vlada je ranije, direktno pridonijela pogoršanju stanja dopustivši uvoz desetak polovnih autobusa iz Turske namijenjenih gradskom prevozu. Ti autobusi imaju motore nivoa Euro I čija je upotreba odavno zabranjena u EU, pa je čak izmijenjen zakon kako bi takve "ekološke bombe" bile puštene u saobraćaj. Sarajevskim ulicama vozi 165.000 hiljada automobila, a Tais je jedan od onih koji stalno ponavlja da se treba izgraditi jedna longitudinalna saobraćajnica kroz grad.

Ako bi se putovanje od Baščaršije do Ilidže sa jednog sata smanjilo na 10 minuta, šest puta bi se smanjila i emisija šetnih gasova, mišljenja je Tais.

Izgleda su stručnjaci pričali niz vjetar svih ovih godina, jer nam je kantonalni premijer priznao jučer „da su u vrijeme mjere par-nepar mnogo naučili od stručnjaka preko nekih medija“!?

Tragikomično zaista da nam indirektno premijer prizna da „pravi stručnjaci“ nisu radili na pripremi Plana interventnih mjera, te da su tek sada naučili mnogo toga od stručnjaka. Šta je onda rađeno proteklih godinu dana?

- Posebno nam je bilo važno mišljenje gospodina Martina Taisa koji je jučer govorio u medijima o mjerama koje treba preduzeti na smanjenju zagađenja zraka. To je stručnjak s kojim ćemo nastaviti razgovarati o rješavanju ovog problema – istakao je Konaković.

Ako se iko posljednjih godina eksponira u medijima sa upozorenjima i prijedlozima kako smanjiti zagađenost onda je to upravo Tais, ali evo do sada izgleda i nije bio kako treba tretiran od strane Vlade niti konsultiran.

Ko su onda eksperti, članovi Operativnog štaba koji su radili na Planu interventnih mjera, te kao jedno od rješenja Konakoviću ponudili nerazumno rješenje par-nepar koje nije dalo nikakve rezultate kada je riječ o smanjenju zagađenja. I Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke kaže da bi volio znati imena stručnjaka koji su predložili ovu odluku, te kako smatra da je ona dijelom politička i nepromišljena i da je podmetnuta Vladi.

Mjera par-nepar primjenjivana je samo 32 sata. Narednih 24 sata nakon njenog ukidanja i dalje je indeks kvalitete zraka u Sarajevu bio opasan. Nažalost, kantonalna vlast se na čelu sa premijerom Konakovićem koja je i u ovoj vanrednoj situaciji pokazala svoju nekompetentnost ponaša kao uvrijeđena seoska mlada.

Svako kritičko pisanje medija koje im se nije sviđalo nazivala „netačnim, neprovjerenim, mahalskim pričama“, a sami su uključujući i njega na kraju iznenadnim ukidanjem par-nepar priznali ustvari da su donijeli ishitrena rješenja. Navikli na ad hoc rješenja vlasti koja se pokrene tek kad nas kakva nevolja snađe, Sarajlijama ne preostaje ništa drugo nego upućivati kišne dove i moliti Boga da bude vjetra u narednom periodu koji će „otjerati“ zagađenost.

#BiH