Članak

Zbog čega Vlada mora povući odluku o prodaji Sarajevo-osiguranja?

Konačno, Sarajevo-osiguranje je simbola Bosne i Hercegovine. A u modernoj ekonomiji brendovi valjada i najviše vrijede.

Piše Armin Aljović

I javnost i ekonomisti očekuju da Vlada Federacije BiH poništi odluku o prodaji oko 45 posto Vladinog udjela u Sarajevo-osiguranju. Ako se to ne dogodi, u historiju ulazi kao Vlada koja je prodavala važne državne resurse, za male pare. Ove greške kada se jednom naprave, više se ne mogu ispraviti.

U samo nekoliko posljednjih mjeseci Vlada je na krajnje kontroverzan, i nikada do kraja objašnjen način prodala udio u dvije značajne bh. kompanije; Bosnalijeku i Fabrici duhana Sarajevo. I jedna i druga kompanija dolaze iz najprofitabilnijih tržišta današnjice. Farmaceutska i duhanska industrija su isplative i u najvećim krizama.

Ako Vlada ne povuče odluku o prodaji udjela u Sarajevo-osiguranju, posljedice bi na koncu mogla snositi i sama SDA, i to već na izborima 2018. Građani Bosne i Hercegovine su još uvijek osjetljivi na državna preduzeća i njihovu imovinu.

Sarajevo-osiguranje zapošljava blizu 400 radnika, sa godišnjom premijom koja prelazi 55 miliona KM, i nekretninama čiju vrijednost procjenjuju na više od 50 miliona KM. Novac koji Sarajevo-osiguranje uplati godišnje u federalnu kasu ne uplate skupa sva ostala osiguravajuća društva u Federaciji.

Iz Sindikata već špekulišu i o kupcu i o cijeni za koju Vlada namjerava prodati svoj udio. Čak i da griješe u procjeni, ne griješe kada kažu da je katastrofalan način na koji je zamišljena prodaja Vladinog paketa u Sarajevo-osiguranju.
Najmanje su tri razloga zbog kojih je opravdano misliti da se radi o namještenoj prodaji: Vlada nije odredila najnižu cijenu dionice, tržište je ograničila samo na tržište osiguranja, i nije ostavljena mogućnost da Vladine dionice otkupe fondovi, mali dioničari, ili neke korporacije... Vlada nikada nije obznanila ni koliko Sarajevo-osiguranje zaista vrijedi.

Na sličnom su fonu i stavovi uglednih ekonomista. Ono što bi Vlada zaradila prodajom udjela u Sarajevo-osiguranju na način kako je to zamišljeno, a zamišljena je prodaja neposrednom pogodbom, kompanija može zaraditi za godinu ili dvije. Ako je suditi po razultatima koje je nova Uprava postigla u samo osam mjeseci, možda i prije tog roka.

Konačno, Sarajevo-osiguranje je simbol Bosne i Hercegovine. A u modernoj ekonomiji brendovi valjda i najviše vrijede.

#BiH